Reparát Mitsubishi Lancer EVO 39 L Racingu dopadol na výbornú
Druhým miestom absolútneho poradia skončil reparát Mitsubishi Lancer EVO 39 L Racing Teamu s Jozefom Bérešom za volantom v rámci nedeľných pretekov automobilov do vrchu na Jankovom vŕšku.
Už v sobotnom prvom tréningu Ďodi zajazdil v porovnaní so silnou konkurenciou výborný čas a obsadil prvé miesto absolútneho poradia. V samotných pretekoch, ktoré boli prerušené z dôvodu náhlej prietrže mračien, nakoniec Ďodimu patrilo štvrté miesto absolútneho poradia. V nedeľu to už bolo opäť o niečo lepšie a v konečnom poradí dojazdil Jozef Béreš mladší na druhom mieste absolútneho hodnotenia v rámci podujatia Impulz Leasing Jankov vŕšok 2014. „Všetko čo malo fungovať, funguje nadmieru dobre. Problém ešte máme v podvozku, ktorý nefunguje tak, ako by mal. Napriek tomu sa mi podarilo zlepšovať a dosahovať od jazdy k jazde lepšie časy, čiže som spokojný. Teraz máme ďalšie dáta, z ktorých vieme vychádzať, vieme čo upraviť a auto do ďalších pretekov určite zase vylepšíme," vysvetlil Jozef Béreš mladší po pretekoch.
Rovnako zlepšovať jednotlivé časy sa na Jankovom vŕšku darilo aj Petrovi Liptákovi, ktorý sa opäť predstavil v spolupráci s Mitsubishi Lancer EVO. „Tešil som sa na tieto preteky a musím povedať, že moje očakávania sa naplnili. Auto je pripravené naozaj dobre, ale mne v tomto momente nejde o výsledok. V prvom rade sa ja potrebujem po tej dlhej desať mesačnej pauze rozbehnúť a zosynchronizovať s autom. Darilo sa mi v každej jazde zrýchľovať, som spokojný," zhodnotil svoj výkon Peter Lipták.
V rámci pretekov na Jankovom vŕšku L Racing Team reprezentoval aj Poliak Roman Baran na Renaulte Clio. Ten bojoval o body do poľských majstrovstiev, pričom v triede E1 do dvoch litrov obsadil v sobotu siedme miesto, v nedeľu na trati ale nenašiel premožiteľa a vyhral: „Trať v Bánovciach mám veľmi rád. Vždy sa tu stretne dobrá konkurencia z viacerých krajín. V sobotu sme mali trochu problémy s autom, v nedeľu však išlo všetko dobre a podarilo sa mi vyhrať. Som rád, že som opäť po dlhšej dobe mohol reprezentovať L Racing Team."
Rovnako víťazstvo, v tomto prípade však v skupine Historik, navyše po oba dva súťažné dni dosiahol s Toyotou Celica 165 ST aj šéf L Racing Teamu, Ján Lipták: „Som rád, že sa mi podarilo vyhrať. Po problémoch na Dobšinskom kopci sme dali moju Toyotu opäť dohromady. Snažili sme sa hlavne odstrániť prehrievanie motora, čo sa nám aj podarilo a teraz sa zdá že všetko funguje tak ako má a ja som spokojný. Čo sa týka zhodnotenia výkonu celého L Racing Teamu, som rovnako spokojný. Teší ma, že Ďodimu už funguje auto, ale aj to, že Peter sa opäť dostáva do tempa. Moja vďaka patrí všetkým, či už jazdcom, ale aj mechanikom a partnerom tímu za podporu," ukončil rozprávanie Ján Lipták.
Miro Majláth