Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Renault Trafic 1,6 dCi Energy 120 Cool

Thursday, 04. 12. 2014 - 23:52, Ivan Václavík   

Renault Trafic 1,6 dCi Energy 120 Cool

Pojazdná kancelária s pohodlím osobného auta: Ako sme sa dozvedeli z portálu Wikipedia, zelená žabka rosnička obýva takmer celé územie Európy: Ukrajinu, Bielorusko, Balkán, Krétu, Taliansko, Benelux, Holandsko, Slovensko, Poľsko, Česko, väčšiu časť Nemecka, väčšinu územia Francúzska a severozápadnú časť Pyrenejského polostrova. Chýba len na Britských ostrovoch, na väčšine územia Álp, Škandinávie a Dánska, ak aj v malej časti severného Holandska a Nemecka.

ren-trafic-269g.jpg

Historicky je známa ako akýsi barometer, pretože reaguje na zmenu tlaku, ktorý kolíše obvykle pred dažďom. Sfarbenie rosničiek zelených je premenlivé, keďže kožné pigmenty reagujú na teplotu a vlhkosť, a tak sa jej sfarbenie mení od svetlozelenej na tmavozelenú, žltkastú, šedú, niekedy dokonca až na hnedú. Zadné končatiny má viditeľne silnejšie ako predné, čo umožňuje rýchle skákanie.

ren-trafic-dscn9819g.jpg

Aká je tu súvislosť s testovaním automobilov? Importér značky Renault na Slovensku nás prekvapil dodávkou Trafic v nápadnej svetlozelenej farbe. Dá sa povedať rosničkovej. Karoséria síce farbu nemení podľa počasia, ale rýchle skoky vpred rosnička na štyroch kolesách rada využije.

ren-trafic-dscn9824g.jpg

Šikovná dodávka sa cíti vo svojom živle najmä v hustej mestskej premávke, kde je energický Renault Trafic neraz rýchlejší ako niektoré osobné automobily. Modernizovaná kabína nového Renaultu Trafic je priestranná, s dobrým výhľadom a predovšetkým veľmi praktická.

ren-trafic-dscn9821g.jpg

Pohodlný interiér pripomína kabínu osobného auta. V dosahu vodiča je držiak na mobilný telefón, pochvalu si zaslúži viacero praktických odkladacích priehradiek a výklopný držiak na nápoje. Vďaka množstvu odkladacích priehradiek a užitočných riešení funguje ako pojazdná kancelária. Šofér sedí v pohodlnom sedadle, na volante má k dispozícii ovládače tempomatu, pod volantom satelit s ovládaním rádia, v dosahu tlačidlo ECO i vypínač systému stop&start. Nechýba indikátor radenia rýchlostných stupňov.

ren-trafic-dscn9825g.jpg

Manuálna klimatizácia a elektrické ovládanie okien (u vodiča impulzné) len dotvárajú pocit ako keby ste sedeli v osobnom aute. Nastupovanie do kabíny s využitím schodíka je jednoduché a rovná podlaha dovoľuje šoférovi bez problémov vystupovať aj vedľajšími dvermi. Inžinieri Renaultu sa pohrali aj s detailmi a napríklad ak nebeží motor a nechtiac necháte v kabíne rozsvietené svetlo, toto po chvíli automaticky zhasne.

ren-trafic-dscn9826g.jpg

V zákrute si netreba s 5 m dlhou dodávkou nadchádzať ako napríklad s väčším Renaultom Master. Ovládateľnosťou pripomína Trafic bežné jednopriestorové vozidlo. Užitočným pomocníkom sú parkovacie senzory v zadnom nárazníku. Tie sú aj s tempomatom v balíku Komfort za príplatok 200 €. Rovnako ako u Renaultu Master, aj Trafic má v slnečnej clone na strane spolujazdca veľké zrkadlo, ktoré umožňuje rozšírený výhľad do strany a eliminuje mŕtvy uhol. Chválime tiež veľké vonkajšie zrkadlá.

ren-trafic-dscn9827g.jpg

Podobne ako väčší Master, aj testovaný Trafic má dvojmiestne sedadlo pre spolujazdca so sklopným operadlom. Po sklopení poslúži operadlo v strede ako stolík, pričom pod sedadlami pre spolujazdcov je veľmi praktický a dostatočne veľký úložný priestor s objemom 54 litrov.

ren-trafic-dscn9823g.jpg

Nákladový priestor meria na dĺžku po kovovú stenu 2,5 metra - avšak po využití otvoru v kovovej stene môžete prevážať aj dlhé predmety, napríklad rúry; pri kratšej verzii L1 preveziete rúry dlhé až 3,75 m. Maximálna vnútorná šírka nákladového priestoru s objemom 5,2 m3 je 1,66 m. Otvor pod pravým sedadlom zakrýva záklopka s magnetom, aby počas jazdy (po jej vyklopení) nevydávala rušivé zvuky. Všimli sme si, že pravé posuvné dvere sa ľahko zatvárajú, čo v prípade dodávok nie je vždy samozrejmosťou.

renault-trafic-26274g.jpg

Delené zadné dvere sa otvárajú nielen do pravého uhla, ale po odistení aj do 180°. Nakladacia hrana je nízko nad zemou (55 cm) a keďže celková výška vozidla nedosahuje ani dva metre, poľahky vojdete i do podzemnej garáže. Na druhej strane svetlá výška 16 cm umožňuje vyjsť aj cez obrubník pri ceste.

renault-trafic-galerie-05g.jpg

Vpredu dominujú výrazné, do strán pretiahnuté svetlomety, pričom predsunutý masívny nárazník i plastová predná kapota patria k výrazným bezpečnostným prvkom. Úsporný a zároveň pružný motor dokáže dobre potiahnuť, pričom v nízkych otáčkach využíva iba malé turbo a možno aj preto majú nové motory lichotivo nízku spotrebu paliva.

renault-trafic-galerie-14g.jpg

Nový Trafic je poháňaný škálou výkonných a pružných motorov, ktoré využívajú bohaté technologické skúsenosti značky Renault. Na výber je verzia s turbodúchadlom s variabilnou geometriou (dCi 90 a dCi 115) alebo Twin Turbo (Energy dCi 120 a dCi 140). Verzia Twin Turbo v spojení s funkciou stop&start a s  novým systémom rekuperácie energie vzniknutej pri spomaľovaní a brzdení (Energy Smart Management) umožňuje znížiť spotrebu paliva približne na 6 l/100 km, čo je v kategórii furgonov rekordný výsledok.

ren-trafic-dscn9820g.jpg

Systém dvoch turbodúchadiel umožňuje pružnú jazdu a  dynamickú akceleráciu aj pri zaťažení vozidla nákladom a je zárukou vysokého výkonu v hornom rozsahu otáčok. Ako to funguje? Prvé turbodúchadlo s veľmi nízkou zotrvačnosťou zaistí vysoký krútiaci moment už pri najnižších otáčkach, čím zaručí okamžitú reakciu motora pri štarte a radení; druhé turbodúchadlo vstupuje do akcie pri vyšších otáčkach a umožňuje bezproblémové dosiahnutie vysokého výkonu, pričom zabezpečuje neprerušenú a plynulú akceleráciu.

renault-trafic-26270g.jpg

Elektronický stabilizačný systém ESC je doplnený funkciou Extended Grip (väčšia efektivita náhonu) - nevyhnutnou pri každodennej prevádzke: zlepšuje adhéziu na problematických povrchoch, ako sú piesok, blato, či sneh. Pri silnejšom bočnom vetre sme však zaznamenali zhoršenú stabilitu vozidla a najmä pri predbiehaní kamiónov aj tendenciu vybočenia z priameho smeru. To však nič nemení na skutočnosti, že úžitkové automobily značky Renault sú jednotkou na európskom trhu od roku 1998.

renault-trafic-galerie-03g.jpg

Nastupujúca generácia modelu Trafic s výkonnými motormi a novým dizajnom kabíny, ktorá plní funkciu kancelárie, prispieva k tomu, že práca s týmto autom je efektívnejšia. Na záver ešte nami zistené parametre: pri vyslovene ekonomickej jazde je dojazd až 1 200 km, za normálnych okolností takmer 1 000 kilometrov. Priebežná spotreba na rovine, pri rýchlosti 100 km/h, s aktívnym tempomatom pri zaradenej šestke je 5,6 litra; pri 130 km/h nám displej ukázal spotrebu 7,7. Celkový priemer v kombinovanom režime sa ustálil na hodnote 7,5 litra.

renault-trafic-galerie-08g.jpg

Technické údaje výrobcu auta
Renault Trafic 1,6 dCi Energy

Objem motora (cm3) 1 598
Výkon (kW/k) 88/120
Krútiaci moment (Nm) 320
Max. rýchlosť (km/h) 172
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 12,0
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,9
(Skutočná spotreba pri teste 7,5)

Cena testovanej verzie 19 890 €
Najlacnejšia verzia 16 990 €

+ Výrazné plusy
Obratné dodávkové auto, praktický interiér
Posuvné dvere sa ľahko zatvárajú
Zrkadlo v clone eliminuje mŕtvy uhol
Dojazd okolo 1 000 km i viac
- Najväčšie mínusy
Priemerná spotreba prevyšuje údaj výrobcu
Menšia stabilita pri silnejšom bočnom vetre

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri