Renault Mégane Coupé GT 2,0 TCe

Hoci na prvý pohľad vyzerá ako klasické kupé, v skutočnosti je Renault Mégane Coupé GT trojdverovým hatchbackom, nápadne sa podobajúcim na svoju základnú predlohu. Jeho nádherné krivky však dajú zabudnúť na tento detail a po usadnutí do kokpitu majú obaja pasažieri pocity ako v športovom aute.
Zámerne píšem o dvoch pasažieroch, lebo na zadných sedadlách je málo miesta na nohy i nad hlavou a preprava dospelých osôb na dlhšie vzdialenosti nie je veľmi reálna. Navyše pocity jazdy v kupé umocňuje u šoféra minimálny výhľad dozadu, čo je daňou za príťažlivé tvary.
Zvonka je pohľad na línie strechy, prechádzajúce do veka batožinového priestoru, na výrazný spojler nad zadným oknom, či na úzke zadné bočné okienka naozaj neodolateľný. Avšak parkovacie senzory sú nevyhnutnosťou, najmä pri pohľade na nárazníky bez ochranných líšt, teda bez akejkoľvek ochrany. Hoci takéto riešenie nie je ojedinelé, má ho napríklad aj Honda Civic...
Kapacita kufra 344 litrov je vcelku prijateľná, no pri manipulácii s objemnou batožinou nepoteší vysoká nakladacia hrana. Po sklopení zadného operadla sa dá kapacita kufra zväčšiť až na 991 litrov, čo je jedna z praktických stránok tohto kupé. Interiér je takmer totožný s päťdverovou verziou, nechýba ani dostatok odkladacích priestorov.
Výborne anatomicky tvarované sedadlá Coupé GT nekompromisne držia telo „ako prilepené", takže pri rýchlom prejazde nemá GT problémy v zákrutách. Podvozok výborne drží stopu, tuhá karoséria patrí k veľkým plusom tohto zaujímavého auta.
So šesťstupňovou prevodovkou sa dá doslova pohrať, ak vodič potrebuje výrazne akcelerovať, motor s výkonom 132 kW kolesami poriadne zahrabe. Nízkoprofilové pneumatiky (225/40 - 18") sú výborným partnerom na kvalitných (rakúskych, nemeckých, švajčiarskych...) cestách, u nás si treba dávať veľký pozor na výtlky, kde sa môže drahá pneumatika výrazne poškodiť.
V každom prípade je nutné zvyknúť si, že na nerovnostiach auto trošku skáče. Ale netreba sa obávať, stále je dobre ovládateľné a predovšetkým predvídateľné. Na volante cítiť spätnú väzbu, brzdy majú dostatočný účinok i po zahriatí, sú dosť „jedovaté", ale takisto si na ne treba zvyknúť - najmä v meste.
Hneď po prvom usadnutí sa pasažieri cítia v interiéri veľmi príjemne, chybičkou krásy je však držadlo dverí. Tvarované je precízne, ale je posunuté veľmi dopredu, takže zatváranie veľkých a ťažkých dverí je vzhľadom na veľkú vzdialenosť od držadla náročnejšie. Štartuje sa tlačidlom, aj odomykanie a zamykanie auta je bezkľúčové, pričom sa sklápajú vonkajšie zrkadlá. Na satelite pod volantom vpravo je ovládanie rádia. Údaje informačného displeja pred vodičom sa menia tlačidlami na páčke stieračov.
Ovládanie tempomatu na volante je veľmi jednoduché a pre začiatočníkov je dobrou pomôckou indikátor radenia prevodových stupňov. Údaje sa posúvajú tlačidlami v oboch smeroch. Keďže Renault Mégane Coupé GT je určený predovšetkým na športovú jazdu, netreba sa čudovať nad vyššou spotrebou. Displej nám ukázal priemernú spotrebu 11 litrov, jazdili sme však v zime, prevažne po meste a na diaľnici.
Samozrejme, vychutnávali sme si časté a razantné zrýchlenie, takže náš celkový dojazd na jednu palivovú nádrž bol iba 500 km. Otestovali sme však aj spotrebu v miernom tempe a pri rýchlosti 90 km/h sa nám podarilo dosiahnuť spotrebu len 5,6 - 6,3 l/100 km. Na diaľnici (po rovine a s tempomatom) to bolo pri ustálenej rýchlosti 130 km/h 7,7 - 8,3 litra.
Výrobca udáva priemernú spotrebu optimistických 7,6 litra na 100 km, čo by znamenalo dojazd s plnou nádržou (60 litrov) takmer 800 km. Pravda, pri plynulej jazde po rovine rýchlosťou 100 km/h...
Ivan Václavík
Základné údaje testovaného auta
Renault Mégane Coupé GT 2,0 TCe
Objem motora (cm3) 1 998
Výkon (kW/k) 132/180
Krútiaci moment (Nm) 300
Max. rýchlosť (km/h) 230
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 7,8
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,6
Cena testovanej verzie 19 980 €
Najlacnejšia verzia GT 19 980 €
+ Plusy
Príťažlivý dizajn karosérie
Nekompromisné zrýchlenie
Spoľahlivý podvozok a ostré brzdy
- Mínusy
Sťažený výhľad dozadu pri cúvaní
Málo priestoru na zadných sedadlách
Vysoká hrana batožinového priestoru
Diskusia k článku
Najnovšie galérie





















