Renault má zatiaľ najkrajšie auto
Dnes popoludní predstavili nový monopost Renault R.S.19. S najvyššími ambíciami ho budú pilotovať Daniel Ricciardo a Nico Hulkenberg.
Osvedčené žlto-čierna kombinácia zafungovala aj vo francúzskom tíme a nový monopost vyzerá naozaj výborne. V tíme Renault tvrdia, že urobili výrazný posun vo výkone a spoľahlivosti svojich motorov a budú konkurencieschopní aj v konfrontácii s pohonnými jednotkami Mercedes a Ferrari. Z toho vyplývajú aj ambície tímu.
Žiaľ, aj tu treba povedať, že Renault neukázal úplne hotové auto. „Väčšina nového auta je z vlaňajšieho modelu R.S.18. Kompletné auto ešte optimalizujeme, aby sme na testy do Barcelony prišli znova konkurencieschopní,“ prezradil šéf tímu Cyril Abiteboul. Na fotkách teda máme podobnú „zlátaninu“, ako sme videli v prípade nového williamsu, či haasu. Lakovanie je však definitívne.
Vedľa Nemca Nica Hulkenberga sa do druhého kokpitu posadí v tíme Renault vysmiaty Austrálčan Daniel Ricciardo. Ten nahradil Carlosa Sainza juniora a mal by byť koňom, ktorý by mal tím potiahnuť za titulom. „Počas zimy sme v tíme veľmi tvrdo pracovali a verím, že v Melbourne budeme rovnocenní súperi aj pre Ferrari, Mercedes a RedBull. Renault má všetko, čo k tomu potrebuje,“ chválil svojho nového chlebodarcu Austrálčan.
RENAULT R.S.19 TECHNICAL SPECIFICATION
Chassis
Moulded carbon fibre and aluminium honeycomb composite monocoque, manufactured by Renault F1 Team and designed for maximum strength with minimum weight. Renault E-Tech 19 power unit installed as a fully-stressed member.
Front Suspension
Carbon fibre top and bottom wishbones operate an inboard rocker via a pushrod system. This is connected to torsion bar and damper units which are mounted inside the front of the monocoque. Aluminium uprights and OZ machined magnesium wheels.
Rear Suspension
Carbon fibre top and bottom wishbones with pull rod operated torsion bars and transverse-mounted damper units mounted inside the gearbox casing. Aluminium uprights and OZ machined magnesium wheels.
Transmission
Eight-speed semi-automatic carbon maincase gearbox with reverse gear. “Quickshift” system in operation to maximise speed of gearshifts.
Fuel System
Kevlar-reinforced rubber fuel cell by ATL.
Electrical
MES-Microsoft Standard Electronic Control Unit.
Braking System
Carbon discs and pads. Calipers by Brembo S.p.A. Master cylinders by AP Racing.
Cockpit
Removable driver’s seat made of anatomically formed carbon composite, with six-point harness seat belt. Steering wheel integrates gear change paddles, clutch paddles, and DRS.
Dimensions and Weight
Front Track: 1600mm
Rear Track: 1550mm
Overall Length: 5480mm
Overall Height: 950mm
Overall Width: 2000mm
Overall Weight: 743kg, with driver, cameras and ballast