Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Renault Kangoo 1,5 dCi Extrem Outdoor

Saturday, 08. 03. 2014 - 12:28, Ivan Václavík   

Renault Kangoo 1,5 dCi Extrem Outdoor

Omladzovacia kúra jednoznačne prospela: Francúzska „kengura" si už našla medzi malými a strednými podnikateľmi svojich fanúšikov, no tento presklený dodávkový automobil dobre poslúži aj ako rodinné auto. Práve nová verzia s názvom Outdoor je určená aktívnym rodinám, ktoré pri svojich výletoch potrebujú dostatok priestoru. Okrem dômyselnej variability, charakteristickej pre Kangoo, má táto dodávka navyše tiež zaujímavý dizajn.

kangoo-8977g.jpg

Veľkou výhodou sú predovšetkým bočné posuvné dvere po oboch stranách, cez ktoré sa - najmä v stiesnených priestoroch - pohodlne nastupuje i vystupuje. A cez dostatočne veľké otvory ľahko naložíte i objemnejšie predmety.
Vďaka novej prednej časti s hranatejšími svetlometmi je Kangoo takmer na nerozoznanie od svojho súrodenca - Mercedesu-Benz Citan. Hlavný rozlišovací znak predstavuje maska chladiča s veľkým logom Renault uprostred. Medzi ďalšie dizajnové novinky patrí predný nárazník, vonkajšie spätné zrkadlá a koncové svetlá.

kangoo-8978g.jpg

Palubná doska naďalej obsahuje v strede umiestnený odkladací priestor, ktorý je špeciálne oceňovaný najmä firemnými zákazníkmi. Dostupná ponuka rádií bola rozšírená a na výber sú tri možnosti. Všetci zákazníci, ktorí si objednajú rádio, môžu využívať pripojenia USB a Bluetooth. Ďalšia úroveň výbavy je CD prehrávač, pričom prémiové rádio obsahuje aj systém Renault R-Link. Túto alternatívu sme v testovanom aute nemali - avšak jednoznačne ju odporúčame.

kangoo-8975gg.jpg

Rádio môžete ovládať na samostatnom satelite vpravo pod volantom alebo priamo na stredovej konzole. Výhodou je možnosť predvoľby až 18 staníc FM. Všetky nové verzie Kangoo sa vyrábajú výlučne v MCA de Maubeuge vo Francúzsku. Táto fabrika je zvlášť uznávaná pre jej schopnosť pokryť široký rad vozidiel a opcií (63 verzií modelu Kangoo, 21 pohonných jednotiek, Mercedes Citan, 200 farieb), ako aj pre nekompromisnú kvalitu a inšpekčné procedúry. Od roku 1971 tu vyrobili vyše 4,9 milióna vozidiel, vrátane takmer troch miliónov malých dodávok a ich osobných derivátov.

kangoo-8979g.jpg

V interiéri rodinnej verzie novej generácie Kangoo sa uprostred palubnej dosky vyníma upravená stredová konzola, na ktorej sú umiestnené ovládače klimatizácie a rádia. Na ergonomickom volante prevzatom z modelu Scénic sme mali ovládače tempomatu; práca s nimi je maximálne komfortná. Nový Renault Kangoo je vybavený audio systémami s USB vstupom a s funkciou Bluetooth®, ktorá umožňuje hands-free telefonovanie. Zásluhou nového umiestnenia mikrofónu sa zlepšila aj kvalita telefonickej konverzácie.

kangoo-8980g.jpg

Rovná podlaha v kabíne a sklápanie delených zadných sedadiel jediným pohybom a bez námahy sú ďalšími prednosťami tohto praktického auta. Zadné krídlové dvere sa otvárajú do bokov a sú asymetricky delené. Keď si vytvoríte rovnú podlahu, jej úložná dĺžka dosahuje až 2,50 m (v kombinácii so sklopným predným sedadlom - za príplatok 80 € + 240 €). Základný objem batožinového priestoru je 660 litrov, po sklopení zadných sedadiel sa zväčší na 2 600 litrov. Kryt batožinového priestoru sa dá uložiť pozdĺž operadla zadného sedadla alebo ho môžete umiestniť do polovičnej výšky a rozdeliť tak batožinový priestor vozidla.

kangoo-8981g.jpg

Okrem tradičných úložných priestorov majú cestujúci na zadných sedadlách k dispozícii navyše tri priehradky v strope, s dvierkami, takže každý pasažier si môže uložiť svoje veci do vlastného priečinka. Otvorené odkladacie priehradky sú v strope po celej šírke aj nad predným sklom. Exkluzívne strešné lišty sa bez použitia náradia premenia na strešné nosiče.

kangoo-8983g.jpg

Systém Eco-mode nájdete v kombinácii so všetkými novými motormi. Podľa profilu vozovky, podmienok a štýlu jazdy môžu dieselové motory novej generácie v tomto režime dosiahnuť až 10% úsporu paliva. Na aktiváciu stačí stlačiť príslušné tlačidlo ECO. Vyskúšali sme si to na diaľnici a pri rýchlosti 100 km/h s aktivovaným tempomatom ukázal displej priebežnú spotrebu 5,1 litra. Pri maximálnej povolenej rýchlosti 130 km/h sa však podstatné zvýšil vnútorný hluk a spotreba stúpla na 7,4 litra. Napokon sme počas testu dosiahli v kombinovanom režime celkový priemer 6,5 litra na 100 km. Podľa spôsobu jazdy, s využitím ekonomického módu a indikátora radenia môžete mať dojazd na jednu nádrž nafty až 800 kilometrov.

kangoo-8984g.jpg

V priebehu testovania sme si na Renaulte Kangoo všimli aj niekoľko nedostatkov: vysoká dodávka je logicky citlivá na silný bočný vietor, pri predbiehaní sme museli kalkulovať so slabším zrýchlením a na sedadle šoféra sa prejavila únava už po 200 km. Kolenu vodiča prekáža stredová konzola, ktorá svoj tvar (zrejme) podriadila krátkej radiacej páke v blízkosti volantu. Tu by pomohlo mäkké čalúnenie okraja konzoly, ktorá sa nachádza veľmi blízko kolena.

kangoo-8985g.jpg

Na strane plusov je z hľadiska jazdy už spomínaný režim ECO a brzdy s ostrým nástupom. Páčila sa nám „letecká" páka ručnej brzdy. Určitej skupine šoférov zrejme bude vyhovovať vyšší posed.

kangoo-8976g.jpg

Renault, ako najväčší výrobca úžitkových automobilov v Európe, systematicky obnovuje rad malých úžitkových vozidiel. Druhá generácia kompaktnej dodávky značky Renault sa dočkala omladzovacej kúry presne päť rokov od svojej premiéry. Zmeny k lepšiemu zaznamenala vizáž, kvalita i technika. Kabína má pri rýchlosti do v120 km/h dobré odhlučnenie a niektoré jej časti pozostávajú z kvalitnejších materiálov. Až na malé výhrady teda môžeme toto vozidlo odporúčať, aj keď rodinne spriahnutá Dacia je pre Kangoo silným konkurentom.

kangoo-8986g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Renault Kangoo 1,5 dCi

Objem motora (cm3) 1 461
Výkon (kW/k) 66/90
Krútiaci moment (Nm) 200
Max. rýchlosť (km/h) 160
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 13,3
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,6
(Skutočná spotreba pri teste 6,5)

Cena testovanej verzie 15 290 €
Najlacnejšia verzia 12 590 €

+ Výrazné plusy
Výborné brzdy s ostrým účinkom
Dostatok miesta pre pasažierov i náklad
Posuvné dvere uľahčujú nastupovanie
- Najväčšie mínusy
Kolenu vodiča prekáža stredová konzola
Slabé zrýchlenie, citlivý na bočný vietor
Na sedadle vodiča sa rýchlo prejaví únava

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri