Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

Rallye Tatry otvorili v popradských uliciach

Saturday, 27. 07. 2013 - 17:35, Martin Trenkler   

Rallye Tatry otvorili v popradských uliciach

Bez prilieb a s úsmevmi na tvárach. 40. ročník Rallye Tatry začal netradične, v popradskom nákupnom centre Max. Sedmička jazdcov - medzi nimi aj horúci adepti na celkové víťazstvo - tam pozdravili priaznivcov, rozdali autogramy a potom sa už ponáhľali do centra mesta na slávnostný štart súťaže. Hektické piatkové popoludnie venované nákupom tak mnohým Popradčanom spestril plagát či podpiskarta.

foto-atmosfera.jpg

Stovky ľudí na Námestí sv. Egídia odprevadilo 63 posádok na trať. V piatok ich ešte čaká prológ - 6,3 kilometrov dlhá rýchlostná skúška v Poprade. „Vrátiť sa je ťažšie než začať," povedal na štarte domáci Bedřich Habermann, ktorý do kolotoča automobilových súťaží nastúpil po dvanásťročnej pauze. „Uvidíme, nechajme sa prekvapiť," dodal. Bedřich zožal zaslúžený aplaus podobne, ako jeho niekdajší navigátor Emil Horniaček. Aj on zažíva veľký návrat. V Poprade obsadil horúce sedadlo vedľa Poliaka Tomasza Csopika v produkčnom Mitsubishi. „Je to veľmi skúsený jazdec - niekoľkonásobný majster Poľska v absolútnom poradí. Obaja sa veľmi tešíme," chválil Emil svojho zverenca.

Igor Drotár sa na slávnostnom štarte tradične zmocnil mikrofónu a roztlieskal popradské centrum. V zákulisí potom uviedol, že súčasná Rallye Tatry je iná než kedysi. „S Vladom tak ako vždy chceme ťažiť z našich bohatých skúseností." Pamätníkom určite neušlo, že Drotár s Bánocim sú zatiaľ poslednými víťazmi zo Slovenska, ktorí vyhrali Rallye Tatry v hodnotení MSR. Stalo sa tak v roku 1997 s Toyotou Celica GT4.

foto-atmosfera1.jpg

Medzi najskúsenejších v štartovom poli patrí tiež Čech Josef Semerád. „Samozrejme, z rôznych dôvodov dnes už nemôžeme jazdiť v horách. Merané úseky Uloža a Vojaci sú poriadne rýchle, o čom svedčí približne 25 spomaľovacích retardérov." „Bude veľmi záležať od bŕzd a srdca. Čaká nás veľa brzdenia z vysokých rýchlostí do retardérov," kontruje Jozef Béreš junior.

V špecifickej situácii sa objavil Tomáš Ondrej. Vlani Rallye Tatry vyhral v absolútnom poradí. Súťaž však nebola súčasťou „veľkého" slovenského šampionátu, ale iba Slovenského Rally Pohára. „Od minulého roka sa veľa zmenilo. Teraz si rozhodne netrúfame na celkový triumf. Navyše, aj v našej triede 3 sa zišla silná konkurencia, takže uvidíme," povedal Ondrej.

foto-atmosfera3.jpg

Najväčšími kandidátmi na prvenstvo sú bezpochyby vozidlá kategórie WRC. Popri Igorovi Drotárovi (Škoda Fabia), ich sedlá aj Grzegorz Grzyb (Ford Focus) a Jaroslav Melichárek (Citroen C4 WRC). Poľský i slovenský jazdec sú v predštartových vyhláseniach opatrní. „Uvidíme, všetko je otvorené. Zajtra budeme vedieť viac," odvetil Melichárek a Grzyb nebol o veľa výrečnejší. „Trate nám svedčia, ale Tatry sú nevyspytateľné." Obaja sa však na súťaž tešia.

Filip Garaj, tlačové stredisko Rallye Tatry 2013

foto-atmosfera4.jpg

foto-atmosfera5.jpg

foto-autogramiada-1.jpg

foto-folklor.jpg

foto-girls.jpg

foto-slavnostni-start.jpg

foto-start-drotar.jpg



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri