Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  WRC

Víťazstvo pre Hirvonena, Power Stage pre Ogiera, za Solberga poslednú RS riadil jeho spolujazdec!

Sunday, 13. 02. 2011 - 16:07, Katarína Ďurecová   

Víťazstvo pre Hirvonena, Power Stage pre Ogiera, za Solberga poslednú RS riadil jeho spolujazdec!

V dnešnej tretej a poslednej etape na jazdcov čaká šesť rýchlostných skúšok, z toho poslednou bude tohtoročná novinka - Power stage. V boji o víťazstvo máme po dvoch etapách neobvyklých päť jazdcov.

RS - 17 Torntorp 1

Prvú RS posledného dňa prekvapivo vyhral prvý jazdec na trati Mikko Hirvonen, takže sa ukazuje, že na rozdiel od dvoch predchádzajúcich dní, dnes nie je prvý jazdec v takej nevýhode ako po minulé dni (vo World Rally Radiu rozvinuli teóriu, že je to kvôli extrémne studenému počasiu, ktoré momentálne vo Švédsku panuje, ktoré vytvorilo zamrznutú vrstvičku na tratiach). Druhé miesto v RS a druhé miesto celkovo drží Mads Ostberg, tretí je Petter Solberg. Sébastien Ogier mal v závere rýchlostnej skúšky defekt, ale aj tak sa dostal v celkovom poradí pred Jariho-Mattiho Latvalu, ktorý bol mimo trať a prišiel o predný nárazník. O ďalšiu zmenu v top 10 sa postaral PG Andersson, ktorý pokračuje vo výborných výkonoch zo včerajška a vďaka tomu sa dostal na siedme miesto pred Kimiho Raikkonena. Patrik Sandell sa prepadol za Matthewa Wilsona a Khalida Al-Qassimiho a vďaka tomu, že ešte dostal minútovú penalizáciu za to, že neskoro opustil servis, je nepravdepodobné, že sa na nich znovu dotiahne. Al-Qassimi sa taktiež dostal aj o pár sekúnd pred Wilsona.

Poradie po RS17:
Celkové poradie:
1. 3 M. HIRVONEN 9:49.2 0.0 0.0
1. 3 M. HIRVONEN M 2:44:45.3 0.0 0.0
2. 6 M. ØSTBERG 9:51.8 +2.6 +2.6
2. 6 M. ØSTBERG M 2:44:55.3 +10.0 +10.0
3. 11 P. SOLBERG 10:00.6 +8.8 +11.4
3. 11 P. SOLBERG  2:45:05.6 +10.3 +20.3
4. 16 P. ANDERSSON 10:01.4 +0.8 +12.2
4. 2 S. OGIER M 2:45:15.7 +10.1 +30.4
5. 2 S. OGIER 10:03.8 +2.4 +14.6
5. 4 J. LATVALA M 2:45:18.1 +2.4 +32.8
6. 1 S. LOEB 10:08.7 +4.9 +19.5
6. 1 S. LOEB M 2:46:46.9 +1:28.8 +2:01.6
7. 4 J. LATVALA 10:11.1 +2.4 +21.9
7. 16 P. ANDERSSON  2:50:28.2 +3:41.3 +5:42.9
8. 8 K. RÄIKKONEN 10:33.9 +22.8 +44.7
8. 8 K. RÄIKKONEN M 2:50:35.5 +7.3 +5:50.2
9. 10 K. AL QASSIMI 10:36.3 +2.4 +47.1
9. 10 K. AL QASSIMI M 2:53:22.0 +2:46.5 +8:36.7
10. 15 M. WILSON 10:37.1 +0.8 +47.9
10. 15 M. WILSON  2:53:29.4 +7.4 +8:44.1

 

Vladislav Maschl;img-1400.jpg

RS18 - Gustavsfors 1

Na osemnástej rýchlostnej skúške, ktorá merala len niečo cez štyri kilometre sa toho moc neudialo a všetci si držia svoje pozície. Skúšku opäť vyhral Mikko Hirvonen pred Sébastienom Loebom a Madsom Ostbergom, čo znamená, že Mikko Hirvonen opäť zvýšil svoj náskok. Petter Solberg má technické problémy a znovu stratil nejaký čas.

Poradie po RS18:
Celkové poradie:
1. 3 M. HIRVONEN 2:22.1 0.0 0.0
1. 3 M. HIRVONEN M 2:47:07.4 0.0 0.0
2. 1 S. LOEB 2:23.7 +1.6 +1.6
2. 6 M. ØSTBERG M 2:47:19.3 +11.9 +11.9
3. 6 M. ØSTBERG 2:24.0 +0.3 +1.9
3. 11 P. SOLBERG  2:47:31.8 +12.5 +24.4
4. 2 S. OGIER 2:24.9 +0.9 +2.8
4. 2 S. OGIER M 2:47:40.6 +8.8 +33.2
5. 4 J. LATVALA 2:25.8 +0.9 +3.7
5. 4 J. LATVALA M 2:47:43.9 +3.3 +36.5
6. 11 P. SOLBERG 2:26.2 +0.4 +4.1
6. 1 S. LOEB M 2:49:10.6 +1:26.7 +2:03.2
7. 8 K. RÄIKKONEN 2:31.0 +4.8 +8.9
7. 16 P. ANDERSSON  2:53:01.3 +3:50.7 +5:53.9
8. 15 M. WILSON 2:31.9 +0.9 +9.8
8. 8 K. RÄIKKONEN M 2:53:06.5 +5.2 +5:59.1
9. 16 P. ANDERSSON 2:33.1 +1.2 +11.0
9. 10 K. AL QASSIMI M 2:55:55.3 +2:48.8 +8:47.9
10. 10 K. AL QASSIMI 2:33.3 +0.2 +11.2
10. 15 M. WILSON  2:56:01.3 +6.0 +8:53.9

 

Willy Weyens;solberg-304.jpg

RS19 - Rämmen 1

Devätnásta rýchlostná skúška taktiež žiadne zmeny nepriniesla, víťazstvo si opäť na svoje konto pripísal Mikko Hirvonen, Sébastien Ogier sa opäť trošku dotiahol na tretieho Pettera Solberga. Jari-Matti Latvala trošku stráca, na vine zrejme bude chýbajúci nárázník. V záveji skončil René Kuipers, ale nakoniec sa mu so stratou podarilo odtiaľ vyhrabať a rýchlostnú skúšku dokončiť.

Poradie po RS19:
Celkové poradie:
1. 3 M. HIRVONEN 11:55.3 0.0 0.0
1. 3 M. HIRVONEN M 2:59:02.7 0.0 0.0
2. 6 M. ØSTBERG 11:57.1 +1.8 +1.
2. 6 M. ØSTBERG M 2:59:16.4 +13.7 +13.7
3. 2 S. OGIER 12:01.3 +4.2 +6.0
3. 11 P. SOLBERG  2:59:33.2 +16.8 +30.5
4. 11 P. SOLBERG 12:01.4 +0.1 +6.1
4. 2 S. OGIER M 2:59:41.9 +8.7 +39.
5. 1 S. LOEB 12:08.8 +7.4 +13.5
5. 4 J. LATVALA M 2:59:54.3 +12.4 +51.6
6. 16 P. ANDERSSON 12:10.2 +1.4 +14.9
6. 1 S. LOEB M 3:01:19.4 +1:25.1 +2:16.7
7. 4 J. LATVALA 12:10.4 +0.2 +15.1
7. 16 P. ANDERSSON  3:05:11.5 +3:52.1 +6:08.8
8. 8 K. RÄIKKONEN 12:34.4 +24.0 +39.1
8. 8 K. RÄIKKONEN M 3:05:40.9 +29.4 +6:38.2
9. 15 M. WILSON 12:36.5 +2.1 +41.2
9. 10 K. AL QASSIMI M 3:08:37.4 +2:56.5 +9:34.7
10. 10 K. AL QASSIMI 12:42.1 +5.6 +46.8
10. 15 M. WILSON  3:08:37.8 +0.4 +9:35.1

 

Willy Weyens;ogier-250.jpg

RS20 - Torntorp 2

Prvá z popoludňajších druhých prejazdov rýchlostných skúšok sa stala korysťou Jariho-Mattiho Latvalu, čo znamená, že dnešná nadvláda Mikka Hirvonena končí, s čím má čo dočinenia aj to, že po prvom prejazde všetkých jazdcov je po celej trati nahádzaný sneh a Hirvonen vlastne čistí trať. Druhý najrýchlejší čas si pripísal Mads Ostberg, ktorý tak stiahol náskok Hirvonena na necelých 10 sekúnd. Petter Solberg bol mimo trať, čo sa odrazilo aj na jeho celkovom čase a jeho celkovej pozícii - Sébastien Ogier a Jari-Matti Latvala sa totiž dostali pred neho a Petter klesol na piate mesto. Mimo trať bol aj PG Andersson, problémy taktiež mal aj Khalid Al-Qassimi, čo znamená, že sa prepadol na desiate miesto za Matthewa Wilsona.

Poradie po RS20:
Celkové poradie:
1. 4 J. LATVALA 10:00.0 0.0 0.0
1. 3 M. HIRVONEN M 3:09:12.7 0.0 0.0
2. 6 M. ØSTBERG 10:05.5 +5.5 +5.5
2. 6 M. ØSTBERG M 3:09:21.9 +9.2 +9.2
3. 3 M. HIRVONEN 10:10.0 +4.5 +10.0
3. 2 S. OGIER M 3:09:53.1 +31.2 +40.4
4. 2 S. OGIER 10:11.2 +1.2 +11.2
4. 4 J. LATVALA M 3:09:54.3 +1.2 +41.6
5. 1 S. LOEB 10:19.7 +8.5 +19.7
5. 11 P. SOLBERG  3:09:58.2 +3.9 +45.5
6. 8 K. RÄIKKONEN 10:22.9 +3.2 +22.9
6. 1 S. LOEB M 3:11:39.1 +1:40.9 +2:26.4
7. 11 P. SOLBERG 10:25.0 +2.1 +25.0
7. 16 P. ANDERSSON  3:15:37.8 +3:58.7 +6:25.1
8. 15 M. WILSON 10:25.3 +0.3 +25.3
8. 8 K. RÄIKKONEN M 3:16:03.8 +26.0 +6:51.1
9. 16 P. ANDERSSON 10:26.3 +1.0 +26.3
9. 15 M. WILSON  3:19:03.1 +2:59.3 +9:50.4
10. 10 K. AL QASSIMI 10:32.8 +6.5 +32.8
10. 10 K. AL QASSIMI M 3:19:10.2 +7.1 +9:57.5

 

Vladislav Maschl;img-1117-2.jpg

RS21 - Rämmen 2

Na predposlednej RS Ostberg opäť niečo stiahol na Hirvonena a jeho odstup je už menší ako päť sekúnd. Posledná rýchlostná skúška však má iba necelých 5 kilometrov a tak pokiaľ Hirvonen nespraví chybu, tak Ostberg zrejme nemá nárok. Rýchlostnú skúšku vyhral Jari-Matti Latvala, ktorého to posunulo na tretie. Latvala sa ale taktiež sťažoval na funkčnosť svojho posilovača riadenia. Tretí najrýchlejší čas zajazdil Petter Solberg, ktorý sa taktiež posunul o jedno miesto vyššie, čo znamená, že Sébastien Ogier sa prepadol z tretieho na piate miesto, čo je zapríčinené jeho problémami na RS21. Ogier sa totiž sťažoval na to, že vôbec nemá grip, okrem toho taktiež skončil v snehovom záveji a aby toho nebolo málo, tak má aj problémy s motorom. V top 10 sa inak už nič nezmenilo. Rozostupy medzi jazdcami v top 5 sú poväčšine malé, ale je potrebné myslieť na to, že posledná RS je krátka a tak sa tam moc času stiahnuť nedá. Na druhej strane sa ale jedná o Power Stage, takže záleží len na jazdcoch, či pôjdu na plno o bonusové body, alebo pôjdu radšej na istotu.

Poradie po RS21:
Celkové poradie:
1. 4 J. LATVALA 12:12.9 0.0 0.0
1. 3 M. HIRVONEN M 3:21:32.5 0.0 0.0
2. 6 M. ØSTBERG 12:15.5 +2.6 +2.6
2. 6 M. ØSTBERG M 3:21:37.4 +4.9 +4.9
3. 11 P. SOLBERG 12:15.7 +0.2 +2.8
3. 4 J. LATVALA M 3:22:07.2 +29.8 +34.7
4. 16 P. ANDERSSON 12:16.8 +1.1 +3.9
4. 11 P. SOLBERG  3:22:13.9 +6.7 +41.4
5. 3 M. HIRVONEN 12:19.8 +3.0 +6.9
5. 2 S. OGIER M 3:22:21.6 +7.7 +49.1
6. 1 S. LOEB 12:24.8 +5.0 +11.9
6. 1 S. LOEB M 3:24:03.9 +1:42.3 +2:31.4
7. 2 S. OGIER 12:28.5 +3.7 +15.6
7. 16 P. ANDERSSON  3:27:54.6 +3:50.7 +6:22.1
8. 8 K. RÄIKKONEN 12:29.1 +0.6 +16.2
8. 8 K. RÄIKKONEN M 3:28:32.9 +38.3 +7:00.4
9. 15 M. WILSON 12:37.0 +7.9 +24.1
9. 15 M. WILSON  3:31:40.1 +3:07.2 +10:07.6
10. 10 K. AL QASSIMI 12:43.9 +6.9 +31.0
10. 10 K. AL QASSIMI M 3:31:54.1 +14.0 +10:21.6

 

Vladislav Maschl;img-1497-1.jpg

RS22 - Gustavsfors 2 (Power Stage)

Mikko Hirvonen obhajuje svoje víťazstvo na Rally Sweden, vynikajúce druhé miesto patrí Madsovi Ostbergovi a aj tretie miesto berie jazdec Fordu - Jari-Matti Latvala.

Power Stage, ktorá bola prenášaná naživo v televíziách ponúkla skutočnú drámu. 3 body za víťazstvo si nakoniec pripisuje Sébastien Ogier, ktorý teste porazil Sébastiena Loeba, ktorý berie dva body. Jeden bod za tretie miesto získal Jari-Matti Latvala.

Najzaujímavejšou udalosťou Power Stage ale bol fakt, že namiesto Pettera Solberga sedel za volantom jeho spolujazdec Chris Patterson a Petter Solberg ho navigoval. Podľa informácií ESPN a World Rally Radia tomu tak bolo preto, lebo pred dvoma dňami Petter vo Švédsku na ceste na jednu z rýchlostných skúšok výrazne prekročil rýchlosť (namiesto predpísaných 80 km/h išiel 112 km/h), za čo sa vo Švédsku berú vodičské preukazy, ale Solberg ževraj dostal ďalších 48 hodín, ktoré ale uplynuli pred poslednou RS a tam sa teda za volant posadil Patterson. Keďže Petter nie je Švéd, tak by mal dostať svoj vodičský preukaz naspať, keď opustí Švédsko.

V dôsledku toto sa nakoniec Petter prepadol späť na piate miesto a Ogier teda berie miesto štvrté. V top 10 sa inak žiadne zmeny neudiali. Zaujímavá je ale situácia ohľadne Sébastiena Loeba, ktorého v televíznych záberoch bolo vidieť, ako sa spoločne s Danielom Elenom snažia odtlačiť ich auto, takže je možné, že majú nejaký problém a nie je vôbec isté, či sa s tým dostanú do servisu a nebudú nakoniec musieť odstúpiť..

Poradie po RS22:
Celkové poradie:
1. 2 S. OGIER 2:22.7 0.0 0.0
1. 3 M. HIRVONEN M 3:23:56.6 0.0 0.0
2. 1 S. LOEB 2:23.0 +0.3 +0.3
2. 6 M. ØSTBERG M 3:24:03.1 +6.5 +6.5
3. 4 J. LATVALA 2:23.4 +0.4 +0.7
3. 4 J. LATVALA M 3:24:30.6 +27.5 +34.0
4. 16 P. ANDERSSON 2:24.0 +0.6 +1.3
4. 2 S. OGIER M 3:24:44.3 +13.7 +47.7
5. 3 M. HIRVONEN 2:24.1 +0.1 +1.4
5. 11 P. SOLBERG  3:25:27.8 +43.5 +1:31.2
6. 6 M. ØSTBERG 2:25.7 +1.6 +3.0
6. 1 S. LOEB M 3:26:26.9 +59.1 +2:30.3
7. 8 K. RÄIKKONEN 2:26.0 +0.3 +3.3
7. 16 P. ANDERSSON  3:30:18.6 +3:51.7 +6:22.0
8. 15 M. WILSON 2:28.0 +2.0 +5.3
8. 8 K. RÄIKKONEN M 3:30:58.9 +40.3 +7:02.3
9. 43 K. BLOCK 2:30.2 +2.2 +7.5
9. 15 M. WILSON  3:34:08.1 +3:09.2 +10:11.5
10. 18 P. SANDELL 2:31.8 +1.6 +9.1
10. 10 K. AL QASSIMI M 3:34:27.7 +19.6 +10:31.1

 

untitled-3-64.jpg



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri