Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  ERC

Rally Possible na Barumke splnila ciele

Tuesday, 03. 09. 2024 - 21:28, Peter Baran   

Rally Possible na Barumke splnila ciele

Tí, ktorí sledujú Rally Possible určite vedia, že ho primárne tvoria dvaja jazdci. Tímovou jednotkou je Janko Kundlák, ktorého v aktuálnej sezóne podporoval ozaj iba občasným zvezením Jirka Rybák. Ale keďže súťaž Barum Czech Rally Zlín patrí k oslavám motoršportu nie len v národnom, ale aj medzinárodnom význame, padlo jedno zásadné tímové rozhodnutie – postaviť na štart oboch jazdcov. Kým v prvom prípade šlo o takpovediac už štandardnú zostavu, teda Ján Kundlák, Peter Baran a Opel Corsa Rally4, druhú dvojicu vytvoril Jirka Rybák, David Matyáš a Renault Clio Rally4. Obe posádky, obe vozidlá tak nastupovali v rovnakej kategórii RC4.

Legendárny "autobusák"

Rovnaká kategória, rôzne ciele. Pri tímovej jednotke bolo vzhľadom k výsledkom prebiehajúcej sezóny jasné, že legendárna Barumka môže priniesť tak rozuzlenie, ale aj dramatizáciu v boji o titul v triede, aj v kategórii. Klasické slovenské „postupové kalkulačky“ hovorili jasnou rečou. Jedine víťazstvo v rámci hodnotenia českého šampionátu dáva nádej postaviť sa na konci sezóny na najvyššiu priečku. Všetko ostatné by znamenalo, že do Pačejova by sa cestovalo iba na obhajobu druhého miesta. A čo na to konkurencia? Čo na to trate jednej z najťažších súťaží v Európe? Čo na to počasie, technika, podmienky? Čo na to Janko Kundlák?

Janko je pretekár telom aj dušou, čo už nejaký ten rok ukazuje. A potvrdilo sa to aj v Zlíne. Hlavnú pozornosť síce venoval českému majstráku, ale nechať si újsť možnosť porovnať sa v jazdcami z európskeho poľa? To by nebol sám sebou. Už prvá, divácky najatraktívnejšia mestská rýchlostná skúška potvrdila to, čo sa niekde v zákulisí dlho pošuškávalo. Ján Kundlák v súčastnosti jednoznačne patrí medzi najrýchlejších predokolkárov v Čechách. Aj keď mu bratská dvojica Talašovcov nedala nič zadarmo, vstup do súťaže sa podaril a chalani sa uchopili vedenia tak v národnom, ako aj v absolútnom hodnotení RC4.

Úžasné merané úseky

Druhý deň súťaže, osem meraných úsekov s celkovou dĺžkou cez 80 kilometrov a úplne nová rýchlostná skúška s dlhým šotolinovým úsekom – Bunč. Že to nebude ľahké, to vedel asi každý. Ale že to bude takto náročné? To sa dalo iba ťažko predpokladať. K náročností tratí sa pridali aj vrtochy počasia a fakt, že európske pravidlá obmedzujú množstvo použitých pneumatík na 12 kusov. Opäť prišla na rad „tímová kalkulačka“ a tímová stratégia, ktorá mohla rozhodnúť o všetkom. Čo obuť na auto? Čo dať do rezervy? Čo ušetriť do ďalšieho priebehu súťaže? Tu je potrebné povedať, že sledovaním všetkých možných aplikácií s predpoveďou počasia sa zozbierali informácie a pripravil sa plán. Plán, ktorý sa ozaj podaril a posádka sa celkom trafila do voľby obutia. Súboj tak nerozhodovalo to, že niekto „to mal lepšie, horšie“, ale skutočné vodičské umenie. A že je rally nevyspytateľná? Je. Krásny, náročný, ale zároveň aj obávaný Bunč bol raz pre nehodu, druhý krát pre nezjazdnosť a popadané stromy po búrke zrušený. Poslednou rýchlostnou skúškou prvého dňa tak boli Rajnochovice, ktoré boli celé „pod vodou“. Postaviť sa na štart „mokrej“ skúšky na „suchých“ pneumatikách? Áno, aj to sa v rally niekedy musí. Janko však ukázal, že „čím horšie, tým lepšie“. V týchto podmienkach dokázal vyjazdiť 14-te miesto absolútneho poradia a urvať si plné body za víťazstvo prvého dňa. Plán sa teda napĺňal.

Druhý deň začal tak, ako celá súťaž. Víťazstvom prvého meraného úseku navýšili Janko s Peťom svoje vedenie na 27.1 sekundy pred druhým Kubom Talašom. Ale aj keď sa takmer 30 sekundové vedenie môže zdať ako komfortný vankúš, jedna chybička, jediná strata koncentrácie a všetko môže byť inak. A to si tímová jednotka Rally Possiblu dovoliť nemohla. Sústredeným a koncentrovaným výkonom priviedla svoj Opel do cieľa druhej etapy aj vďaka dokonalému servisu BRYNDA Racing tímu s náskokom bez mála 50 sekúnd, čo znamenalo plný bodový zisk aj z druhej etapy, celkové prvenstvo v RC4 a 2WD. A to všetko nie len v českom, ale aj v medzinárodnom, teda absolútnom hodnotení BARUM Czech Rally Zlín.

Rýchlosť nechýbala

S iným cieľom nastupoval na štart Jirka Rybák s Davidom Matyášom. Ich primárnym cieľom bolo užiť si Barumku a dostať auto do cieľa. Ten sekundárny sa zameriaval na Renault Clio Rally4, ktoré sa v rukách „Brynďákov“ zmenilo na jeden fungujúci celok, ktorý však bolo potrebné preveriť. A aká je najlepšia previerka? Samozrejme v tých najťažších podmienkach. Tým, že Jirko mal nejaký čas pauzu sa dalo predpokladať, že do bojov o popredné miesta zasahovať nebude. Neznamená to však, že to bude „vo výpredaji“. Opatrnejší začiatok súťaže, „ošahávanie“ vozidla s novým nastavením, získavanie sebadôvery. Presne tak, ako to má byť, ako to bolo v pláne. V tomto znamení sa niesla piatková „mestská“ a rovnako tak prvý deň súťaže. Umiestnenie na 12. mieste po prvom dni sa vzhľadom ku krátkemu testu pred súťažou dá považovať za pekný výsledok. Ale ako to už pri pretekároch býva, s jedlom rastie chuť. A s chuťou sa upravujú aj ciele. Teda v tomto prípade možno nie upravujú, ale skôr dopĺňajú. Ten doplnený bolo umiestniť sa do 8-meho miesta v hodnotení RC4I.

CUT Maybe

Boj s časom, ale hlavne s podmienkami sa mohol začať. Práve tie podmienky, tie boli jedným z hlavných aspektov, ktoré ovplyvňovali výsledok. V týme je známe, že Jirka, po nie príliš dobrých skúsenostiach, má pred vodou rešpekt. Ako sa ukázalo, až príliš veľký rešpekt. Mokré „Rajnošky“ zvládol bez akýchkoľvek problémov aj napriek tomu, že okolnosti štartu neboli úplne ideálne. Príchod do časovej kontroly presne vo svoj čas, zahmlené okno, ktoré ponúkalo „tankový výhľad“ a k tomu komunikačný interkom, ktorý sa práve rozhodol, že prenos informácií medzi jednotlivými členmi posádky môže doplniť o šum, v inom prípade zase na malý čas prerušiť. Odhodlanosť, cieľavedomosť s sústredenosť. Tri kľúčové slová, ktoré chalanom zabezpečili prechod cieľovou fotobunkou. Druhá etapa sa podarila. Jirka s Davidom naberali každým kilometrom väčšiu istotu a splnenie toho doplneného cieľa na Barumke bolo už len malou čerešničkou za dobrým výkonom.

Lom potrápil nejednu posádku

Suma sumárum, Rally Possible bude na BARUM Czech Rally Zlín 2024 spomínať iba v tom najlepšom. Jankovi Kundlákovi sa podarilo túto súťaž dokončiť na tretí pokus a to hneď na najvyššom stupni, Peťo Baran to opísal ako najväčší úspech vo svojej rally kariére, u Jirku Rybáka za všetko hovoril úsmev od ucha k uchu od prvého servisu, až po cieľovú rampu, David Matyáš si užíval kilometre rýchlostných skúšok úplne rovnako.

A ako to teraz vyzerá v „tabuľke počtov“ Majstrovstiev Českej republiky v rally? Janko Kundlák sa dostal opäť do vedenia v RC4, aj v hodnotení 2WD. Na titul to však stačiť nemusí a tak sa o všetkom rozhodne až na poslednom podujatí sezóny, na Rally Pačejov. Jirku Rybáka čaká veľmi náročná súťaž – Rally Vyškov. Prečo je Vyškov označený ako náročný po tom, ako úspešne absolvoval Barumku? Lebo do sedadla navigátora vedľa seba Jirko posadil svoju dcéru a s rodinou, s tou  je to vždy náročné.

Partnerí tímu



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri