R – GT - team.sk zahájil novú sezónu
Usporiadatelia pripravili kompaktnú trať o celkovej dĺžke 180 km s ôsmimi rýchlostnými skúškami, ktoré mali dĺžku 95 km. Povrch rýchlostných skúšok tvoril z 80% asfalt a 20% povrchu bola dobrá šotolina. Napriek pomerne skorému termínu na štart nastúpilo 62 posádok. Medzi nimi nechýbal ani R-GT-team.sk s posádkou Pavol Knapek - Peter Švarc na Nissane 350 Z. Táto posádka do novej sezóny nastúpila s ambíciou obhájiť vynikajúci výsledok minulej sezóny, keď sa im pri premiére s novým autom podarilo zvíťaziť v triede GT a získať titul vicemajstrov v Austrian Rallye Trophy.
Situáciu trocha uľahčila neúčasť nemeckých posádok na rýchlych Audi TT, ktoré boli pre posádku R-GT-teamu vlani najväčšími súpermi. Nemci dali prednosť domácej Pfalz Westrich rallye. Preto sa pri tejto rally plánovalo testovanie všetkých zmien, ktoré sa urobili počas zimnej prestávky. Veľmi pozitívne sa úpravy prejavili hlavne na brzdách a chladení motora. Zlepšením odvodu teplého vzduchu z motorového priestoru sa odstránil aj problém s častým chodom motora v núdzovom režime s ktorý nás potrápil v priebehu minulej sezóny.
„Nie je to vôbec jednoduché": hodnotil v prvom servise jazdec Pavol Knapek. „Kvôli nízkym teplotám, ktoré sa pohybujú okolo nuly je problém dostatočne zahriať pneumatiky. Navyše v lesných úsekoch sa jazdí po čistom ľade, ale tento problém pravdepodobne riešia všetky teamy".
„Sme v polovici súťaže a na druhých prejazdoch sme zaznamenali výrazné zrýchlenie. Trocha som si zvykol na auto po zimnej prestávke a aj pneumatikám pomohlo že sa trocha oteplilo. Rozpis nám sedí": hovorí Pavol Knapek v servise po odjazdených štyroch skúškach.
Súťaž pre R-GT-team mala hladký priebeh až do rýchlostnej skúšky číslo šesť, kde drobné zaváhanie na trati plnej posypu po zime znamenalo opustenie trate.
„V pravej zatáčke sme vyšli na posyp, ktorý tam vyhádzali auta pred nami": vysvetľuje Pavol Knapek: „a skončili sme v poli. Našťastie auto nebolo veľmi poškodené v nasledujúcom servise to dáme do kopy". Servisná prestávka na rýchlu opravu Nissanu stačila.
Malá dráma nastala, ale hneď v ďalšej rýchlostnej skúške, keď po pár kilometroch náhle vznikol požiar v motorovom priestore. „Oheň sme uhasili vlastnými silami": vysvetľoval spolujazdec Peter Švarc. Príčinou bolo prasknuté čerpadlo serva, ktoré sa poškodilo pri predchádzajúcej nehode. Unikajúci olej sa vznietil, našťastie okamžitý zásah nielenže uhasil požiar, ale motor Nissana aj naďalej fungoval. Síce už bez funkčného posilňovača, ale to v tejto chvíli nebolo rozhodujúce. Prvoradé bolo dokončiť súťaž.
Úsek, kde sme opustili trať bol asi ozaj náročný. Pretože v ďalšom prejazde tejto rýchlostnej skúšky nás na tom istom mieste s tabuľkou SOS zastavoval spolujazdec s posádky štartujúcej pred nami. Našťastie potrebovali iba pomôcť dať auto späť na kolesá, pretože ich Mitsubishi na rozdiel od nás skončilo na streche.
Po prejazde „zetka" cieľovou rampou si vydýchol celý team. Napriek vzniknutým problémom a veľkou zásluhou našich mechanikov, potrebné body zostali doma.
Nasledujúcou rally bude Rally Cita Dello Sport v Talianskom Tolmezze. Uskutoční sa 12.5.2012. Temer dvojmesačnú prestávku náš team využije na plánované úpravy motora, keďže všetky objednané diely sú už doma.
R - GT - Team.sk