Prvý kombinovaný agregát v dejinách značky Kia
Na brazílskom autosalóne v Sao Paulo predstavila kórejská automobilka Kia svetovú novinku - nový Soul Flex. Kia Soul Flex je prvý kórejský model FFV (Flexibile Fuel Vehicle), ktorý môže spaľovať buď 100 % etanol, alebo 100 % benzín. Tento model je špeciálne navrhnutý pre brazílsky trh, nakoľko práve tu tvoria modely Flex vyše 85 % predaja nových automobilov.
V súčasnosti patrí Brazílii druhá priečka svetovej výroby etanolu, čo má za následok, že motoristi radi využívajú túto alternatívnu formu pohonu, a to najmä kvôli nízkej cene. Etanol je totiž až o 40 % lacnejší ako klasický benzín. Svoju úlohu zohráva aj daň z predaja nových vozidiel - kým pri klasických autách tvorí 13 % z ceny auta, za vozidlo s pohonom Flex zaplatí brazílsky zákazník o 2 % menej. Výrobca uvádza až o 44 % lepšiu spotrebu paliva v porovnaní so súčasnou benzínovou verziou pri výkone 128 koní a krútiacom momente 165 Nm.
Na rozdiel od klasických benzínových verzií musel nový agregát prejsť inováciami v systéme vstrekovania, na katalyzátore, zmenené boli aj hodnoty kompresného pomeru - kombinácia týchto zmien priniesla ekonomickejšiu prevádzku. Viaceré zmeny bolo nutné vykonať najmä z dôvodu rozdielnych vlastností etanolu - oproti benzínu je abrazívnejší, a tak muselo byť posilnené predovšetkým palivové čerpadlo, uzáver palivovej nádrže a celý palivový systém, ako aj pomocný systém palivového čerpania, aby motor spoľahlivo naštartoval aj pri nízkych teplotách.
Kia Motors začne s exportom modelu Soul Flex do Brazílie už tento mesiac, prvé modely by sa mali v predajniach objaviť začiatkom roka 2011. Automobilka plánuje uviesť aj nový Sportage Flex a to koncom budúceho roka. Tým chce výrazne posilniť postavenie verzií Flex na brazílskom trhu.
Brazília je pre značku Kia dôležitým trhom - medziročný nárast predstavuje vyše 150 % oproti rovnakému obdobiu minulého roka, keď predaje do konca septembra 2010 dosiahli 40 865 kusov nových automobilov.
Spolu s uvedením nového modelu SUV vo verzii Flex, ktorý je na mieru šitý požiadavkám miestnych zákazníkov a na posilnenie svojej pozície plánuje automobilka využiť aj nastávajúce najväčšie svetové podujatie vo futbale FIFA World Cup v Brazílii v roku 2014, kde bude Kia opäť strategickým sponzorským partnerom.