Prvomájový Hungaroring 2010 z pohľadu MKM Racing
Druhý pretek seriálu Majstrovstiev SR v PAO bol vypísaný ako dvojpretek a konal sa minulý víkend na okruhu Hungaroring neďaleko Budapešti . Tím MKM Racing Bratislava s pretekármi Zdenkom Mikuláškom na Porsche 997 CUP v kategórii D4 nad 2000 ccm a Matúšom Molnárom na Škode Octávii D4 do 2000 nemohli samozrejme chýbať.
Hlavne Matúš sa tešil na poriadne zvezenie sa v našej Oktávke, pretože v Brne nejazdil vo voľných tréningoch a ani v meranom tréningu. Išiel rovno do preteku a ešte k tomu z posledného miesta na štartovom rošte. Tu v Budapešti bolo všetko inak. Času na „pilovanie dráhy" mal dosť a v meranom tréningu to bolo vidno. Čas 1.58,165 min bol prekvapením pre všetkých a znamenal štart do sobotňajšieho preteku z prvého miesta. Tuto pozíciu udržal aj po štarte a hoci posledné kolo preteku absolvoval so zaradeným štvrtým prevodovým stupňom s náskokom len 2 sekundy pred druhým v poradí Gáspárom Csabom na Alfe 156 WTCC. Tomu už dýchal na chrbát Marek Ďurovkin tiež na Alfe 156 WTCC, ktorý skončil celkovo tretí. V nedeľu mal pretek v dvoj litroch rovnaký priebeh, Matúš zaknihoval svoje druhé víťazstvo. Zmena však bola na druhom a treťom mieste , kde si Marek s Csabom vymenili poradie. Oktávka s Matúšom v kategórii do dvoch litrov na Hungaroringu kraľovala.
Zdeno to mal v kategórii D4 nad dva litre to mal podstatne ťažšie. Napriek tomu v tréningoch dokazoval, že Hungaroring mu sedí. Technika fungovala bez problémov a meraný tréning naznačil, že v prípade dobrého štartu a troche šťastia, môže potrápiť všetkých favoritov. Samozrejme okrem Filipa Sládečku na Audi A4 DTM. Ten bol prirýchly pre všetkých.
V prvom preteku Zdeno zaspal na štarte, ale postupne sa predieral štartovým poľom a predvádzal krásne súboje so súpermi o každý meter trate. S Petrom Kiabom, ktorý išiel na krásnom Porsche 997 RSR a mladým Tomášom Liedlom na Audi TT DTM si niekoľkokrát v priebehu jedného kola vymenili pozície. Jeho postup zastavila až povolená kulisa radiacej páky. Cieľ prešiel na celkovom šiestom mieste, pričom bol v MS PAO klasifikovaný ako tretí. Vyhral Filip na Audi s veľkým náskokom pred Mirom Konopkom na Saleene . V rámci Poľského Porsche cupu z celkom dvanástich vozov Porsche Zdeno skončil tretí. V druhom závode v nedeľu mal Zdeno perfektný štart a dlho sa držal na celkovom treťom mieste a prvom v rámci poľského Porsche cupu. Na našu škodu šťastena bola proti tomu aby sme závod dokončili. Vypadnutý šróbik z prístrojovky sa dostal pod plynový pedál a v nájazde do šikany zostal zaseknutý plný plyn. Výsledkom boli hodiny a očesaný zadok. Škoda. No čo už, aj to je motor šport. Vyhral zase Filip Sládečka.
Azda najpríjemnejším prekvapením celého víkendu bo účasť. V oboch triedach bolo na štarte viac ako 60 súťažiacich, čo bolo vzhľadom na hospodársku situáciu v našom rajóne potešujúce, s prísľubom do budúcnosti. Taktiež záujem divákov bol oveľa intenzívnejší ako predchádzajúce preteky v Brne. Podľa môjho odhadu sledovalo preteky pár tisíc ľudí.
Ďalší pretek je o dva týždne v českom Moste.