Prvé okruhové víťazstvo pre Maťa Homolu z poľskej Poznane - pridaný onboard
Maťo Homola s Teamom Homola Motorsport sa uplynulý víkend zúčastnili na pretekoch automobilov na okruhu v ďalekej poľskej Poznani. V tomto preteku sa po prvý krát započítavali až štyri národné šampionáty a to Majstrovstvá Slovenska, Poľska, Maďarska, Česka a ešte aj FIA Zóny Strednej Európy.
Maťo do preteku nastúpil s vozidlom, ktoré bude sedlať po celú tohtoročnú sezónu a tým je Alfa Romeo 156 WTCC. Maťo si na auto už po Hungaroringu zvykol a poriadne sa s ním zžil, takže Maťo mal len najvyššie ambície.
Do pretekov okrem veľkého množstva vozidiel iných značiek, nastúpili aj naši staronový súperi z Hungaroringu- dvaja maďarskí piloti na vozidlách rovnakej značky s akou jazdí aj Maťo. Po skúsenostiach z Hungaroringu toto predznamenalo, že aj Poznan bude svedkom pekných pretekov.
V piatok okrem voľných tréningov bol na programe trocha nezvyčajne aj meraný tréning do prvého preteku. Nakoľko Maťo na okruhu v Poznani nikdy neštartoval a trať nie je ani v žiadnych počítačových simulátoroch, musel sa Maťo v piatkových voľných tréningoch najprv trať naučiť. To, že mu to išlo veľmi dobre nasvedčuje aj fakt, že v poobedňajšej kvalifikácií si vyjazdil „až" 3. miesto na štarte za spomínanými konkurentmi. Pritom všetci traja sa vošli do pol sekundy.
V sobotu sme teda do preteku štartovali z druhej rady. Štart sa Maťovi na rozdiel od minulého preteku na Hungaroringu vydaril a bol v tesnom závese za prvou dvojicou. Hneď v druhej zátačke sa dostal na druhé miesto a pokúšal sa o vedenie v pretekoch. Maťovi sa však dlho nedarilo dostať pred viditeľne pomalšieho pilota- Gaspár Csaba, ktorý si jazdou na hranici regulárnosti držal prvú pozíciu. Maťo nakoniec vybojoval pekným predbiehacím manévrom prvé miesto a okamžite začal unikať svojim značkovým konkurentom a aj zbytku mnohopočetného štartového poľa. Môžeme povedať, že Maťo vyhral zaslúžene. Napínavé predbiehacie manévre počas celého preteku medzi všetkými troma účastníkmi boli ozdobou tejto triedy.
V nedeľu ráno nás čakala druhá kvalifikácia, ktorá skončila s miniatúrnymi rozdielmi medzi prvými troma pretekármi, medzi ktorými bol aj náš jazdec. Maťo nastolil vysoké tempo a už po polovici meraného tréningu bol na prvom mieste. Až v posledným sekundách meraného tréningu ho predbehol jeho súper, ktorý mal len o neuveriteľne 3 stotiny lepší čas ako Maťo. Za zmienku treba dodať, že prvá trojica na rovnakým autách sa zmestila len do 1,5 desatiny sekundy. Aj toto ukazuje na to, akí sú jazdci a aj autá vyrovnané.
Maťovi sa opäť podaril štart, ale do prvej zátačky vchádzal ako tretí. V prvom kole si svoju stratenú druhú pozíciu privlastnil späť a mohol sa začať boj o prvé miesto. Päť kôl bol Maťo na zadnom nárazníku Norbiho Nagya, ale zrazu pri preradení rýchlostného stupňa únavou materiálu praskol výfuk rovno pri Maťovej pravej nohe. Maťo pre istotu zvoľnil a zvolil opatrnosť. Férovo pred seba pustil tretieho v poradí a so značnou časovou stratou a „žeravou" pravou nohou dokončil pretek na 3. mieste. Náplasťou za smolu v tomto preteku je zaznamenaný Maťov najrýchlejší čas a jedno kolo.
„Pretekársky víkend v Poznani môžem hodnotiť určite pozitívne. Som rád, že sa môžem porovnávať s ďalšími dvoma rovnakými autami, čo znamená pekné súboje. Prvý pretek mi vyšiel na výbornú a som veľmi šťastný, že z toho vyšlo prvé miesto. Druhý pretek sa vyvíjal obdobne ako ten prvý, ale v piatom kole som začal mať problémy s výfukom a za vidinou aspoň pódiového umiestnenia som zbytok preteku totálne vypustil a šetril auto. Som rád, že som dokončil tento ťažký pretek a som vďačný za veľkú porciu bodov, ktorú si beriem domov. Ďakujem sponzorom a hlavne mechanikom za výbornú pomoc, pretože to mali tento víkend dosť ťažké. Ďalším podnikom je domáci Slovakiaring na konci júna a týmto by som chcel pozvať všetkým fanúšikov na domáce preteky, na ktorých budem bojovať len o najvyššie priečky."
Výsledky:
1. pretek: 1. miesto v triede D4-2000 cm³ (FIA Zóna Strednej Európy)
1. miesto v triede D4-2000 cm³ (Majstrovstvá Slovenskej Republiky)
1. miesto v kategórií Junior
2. pretek: 3. miesto v triede D4-2000 cm³ (FIA Zóna Strednej Európy)
2. miesto v triede D4-2000 cm³ (Majstrovstvá Slovenskej Republiky)
2. miesto v kategórií Junior