Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

Problémy s „čiernym zlatom“ 

Wednesday, 29. 05. 2024 - 17:01, Public relations   

Problémy s „čiernym zlatom“ 

Po starostiach s prevodovkou v Kopnej zradili Tibora Kovácsa a Vila Pitoňáka pod Tatrami pneumatiky.

 

T. Szabosi;jm1a0874-1.jpg

Pre popradskú posádku sezóna začínala už štartom na moravskom Rallysprinte v Kopnej. Domáca súťaž pod Tatrami je však vždy niečo mimoriadne a podľa toho k tomu chlapci aj pristupujú. „Doma je doma, vždy to má svoje špecifiká,“ vraví Tibor Kovács. „Poctivo sa pripravujeme na každé preteky, no na tie domáce hľadáme ešte ďalšie rezervy navyše, aby sme nesklamali našich priateľov a fanúšikov, ktorí nás v hojnom počte zakaždým povzbudzujú.“ Popradčania sa vlani tešili z historického úspechu potom, keď nielenže vybojovali obhajobu titulu v Triede 3, ale pridali k nemu aj titul absolútnych vicemajstrov Slovenska! Lenže, ako to v živote chodí, obhájiť pozície je vždy ťažšie, ako ich získať.

T. Szabosi;asf72721-3.jpg

„Vstup do novej sezóny nám nevyšiel najlepšie. V Kopnej nás vytrápila prevodovka. O to viac sme sa sústredili na prípravu pred Popradom a myslím si, že sme vychytali všetky prípadné problémy dopredu,“ veril si pred štartom Rallye Tatry 41-ročný domáci pretekár. Ďalší vývoj víkendu však potvrdil starú pravdu, že rely môže vždy niečím prekvapiť. „Do úvodnej rýchlostnej skúšky na mestskom okruhu sme vyštartovali dobre. Išli sme čisto a nemali žiadne problémy. Tretie miesto bol dobrý základ do súťaže. Lenže sobota sa nás rozhodla potrápiť. Už po prvom sobotňajšom úseku sme museli meniť ľavé predné koleso, lebo začalo mäknúť. V rezerve sme mali dve mokré gumy a tak sme mokrú obuli dozadu s prehodili kolesá. Samozrejme, že mokrá guma sa prehriala,“ vysvetľuje pilot Mitsubishi Lancer Evo IX, ktorého gumové trápenie pokračovalo aj v ďalšom priebehu. „V druhej sekcii nám zasa začala sfukovať pravá predná pneumatika. Prezuli sme na druhú mokrú, no auto potom zle zatáčalo a strácali sme čas. Nechápem prečo, ale na domácej súťaži nás opäť vytrápili pneumatiky,“ krútil hlavou Tibor, ktorý má ešte v čerstvej pamäti, ako vlani vo Vikártovciach na RS6 dostal krátko po sebe dva defekty.

T. Szabosi;jm1a1494-3.jpg

„Do nasledujúcej sekcie sme obuli normálne suché a snažili sa eliminovať stratu. Cieľ sa však blížil a ostávalo už len málo príležitostí. V samom závere karty zamiešala ešte divoká prietrž mračien, ktorá sa strhla pred štartom poslednej rýchlostnej skúšky, a ktorá sa jazdila ako extra bodovaná powers stage. Všetci sme mali obité slicky a nevedeli sme, čo nás čaká na trati. Ale zvládli sme to a sme v cieli,“ opisuje záver 51. ročníka Rallye Tatry 2024 Tibor Kovács a dodáva. „Nuž, tentoraz preteky nevyšli podľa našich očakávaní. Ale to je pretekanie, a zakaždým je to iné. Musím však povedať, že v živote sme sa nenaprezúvali toľko, ako v tomto ročníku súťaže. Na toto si teda budeme pamätať. Ideme však ďalej a myslíme už na nasledujúcu súťaž, ktorou je už o mesiac Rally Prešov. Verím, že tam budeme mať už viacej šťastia. Na záver sa však chcem ešte poďakovať všetkým za podporu a pomoc. Zvlášť mojej rodine, partnerom, sponzorom a všetkým členom tímu. Mimoriadne ďakujem patrí môjmu vernému spolujazdcovi Vilkovi. Ďakujem.“

T. Szabosi;jm1a4106.jpg



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri