Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

38. ročník Rally Košice DMACK Tyres Rally 2012

Saturday, 08. 09. 2012 - 14:00, Daniel Mandzi   

38. ročník Rally Košice DMACK Tyres Rally 2012

Oficálna stránka

Online výsledky

Monitoring vozidiel

Na štarte predposlednej súťaže DMACK Tyres Rally 2012 MSR v priebežnom poradí vedie Poliak Grzegorz Grzyb, ktorý mimochodom práve dnes oslavuje svoje 36. narodeniny. Jeho priebežné vedenie môže ešte atakovať hneď niekoľko posádok z ktorých najvážnejšími súpermi sú bratia Melichárkovci. Tí by pravdepodobne boli na tom ešte lepšie, ak by súťaž v Poľsku nevynechali kvôli štartu v MS v Nemecku. Úradujúci šampión, Jozef Béreš ml., môže na  obhajobu pomýšľať už len čisto teoreticky a víťazstvo v domácej košickej rely je pre neho skôr iba otázkou prestíže.

drotar1-2.jpg

ABSOLÚTNE PORADIE DMACK Tyres Rally 2012: 1.GRZYB Grzegorz 135 bodov, 2.MELICHÁREK Jaroslav  92, 3.ONDREJ Tomáš  89, 4.PETHO István 80, 5.DROTÁR Igor 79, 6.CHUCHALA Wojtek 76, 7.BÉREŠ jun. Jozef  60, 7.KAJETANOWICZ Kajetan  60,

grzyb-15.jpg

Trieda 2: 1.GRZYB Grzegorz  85, 2.HADÍK András  42, 3.BÉREŠ jun. Jozef  40, 3.KAJETANOWICZ Kajetan  40;

Trieda 3: 1.ONDREJ Tomáš  95, 2.CHUCHALA Wojtek 74, 3.PETHO István 73, 4.KUKUČKA Tomáš 37, 5.ORSÁK Jaroslav 35, 6.CSENTE Mario 30;

Trieda 11: 1.MELICHÁREK Jaroslav 80, 2.DROTÁR Igor 77, 3.RUSŇÁK Jozef  24;

kajto.jpg

ABSOLÚTNE PORADIE SRP: 1.KYSUCKÝ Maroš 123, 2.HALUŠKA Peter 119, 3.KOŽEJ Juraj 82, 4.DANIELIS Peter 69, 5.ŠVEC Kamil 64, 6.DEBNÁR František 60, 6.POLOVKA Tomáš 60;

nagy-3.jpg

Flash č.1

Na úvod havárie

Už na prvých kilometroch 38. Rally Košice nie je núdza o dramatické situácie. Najprv sa o ne postarala posádka so štartovým číslom 3 Norbert Herczig - Igor Bacigál. Ich Škoda Fabia S2000 po kolízii čiastočne zablokovala trať, čo spomalilo ďalších súťažiacich. Posádkam so štartovými číslami 4 až 10 bol napokon pridelený náhradný čas. Na rovnakom mieste ako Herzcig, mali vzápätí problémy bratia Lapdavskí. Ich účinkovanie na košicej rely ukončila poškodená olejová vaňa.

Veľké problémy mali aj Marcinovia Gagacki a Bilski. Po havárii poľskej dvojice bola prvá rýchlostná skúška pre účastníkov slovenského, maďarského, poľského šampionátu i Zóny strednej Európy definitívne zrušená. Posádky od štartového čísla 37 následne absolvovali presun k RS2 po náhradnej trase.

Vedenia sa ujali Poliaci Kajetanowicz s Baranom na Subaru Impreza, ktorí zaznamenali najlepší čas v oboch úvodných meraných úsekoch. S 18-sekundovou stratou patrí priebežná druhá priečka Rzeznikovi s Mazurom (Peugeot 207 S2000). Tretí s viac ako polminútovým mankom sú Maďari Kazár s Ferenczom (Mitsubishi Lancer Evo IX). Najlepší zo Slovákov - bratia Melichárkovci v Škode Fabia S2000 - uzatvárajú prvú desiatku absolútneho poradia so 45-sekundovou stratou na lídrov.  

Ani druhá rýchlostná skúška sa nezaobišla bez havárie. Krátko po štarte sa z trate porúčal Mário Csente s Petrom Těšinským. Slovensko-český tandem jazdiaci so Subaru Impreza je v poriadku. 

rake-1.jpg

Prvá sekcia preriedila pole. Vedie Kajetanowicz

38. Rally Košice má za sebou prvú sekciu piatkovej etapy, obsahujúcu tri rýchlostné skúšky. Už na prvých kilometroch nebola núdza o dramatické situácie. Najprv sa o ne postarala posádka so štartovým číslom 3 Norbert Herczig - Igor Bacigál. Ich Škoda Fabia S2000 po kolízii v RS1 čiastočne zablokovala trať, čo spomalilo ďalších súťažiacich. Posádkam so štartovými číslami 4 až 10 bol napokon pridelený náhradný čas. Na rovnakom mieste ako Herzcig, mali vzápätí problémy bratia Lapdavskí. Ich účinkovanie v prvom dni košickej rely ukončila poškodená olejová vaňa na ich Peugeote 207 S2000.

Veľké problémy mali aj Marcinovia Gagacki a Bilski (Mitsubishi Lancer Evo IX). Po havárii poľskej dvojice bola prvá rýchlostná skúška pre účastníkov slovenského, maďarského, poľského šampionátu i Zóny strednej Európy definitívne zrušená. Posádky od štartového čísla 37 následne absolvovali presun k RS2 po náhradnej trase.

Druhý meraný úsek priniesol upevnenie vedúcej pozície Kajetanowiczovi s Baranom na Subaru Impreza. Poliaci zaznamenali najlepší čas v oboch úvodných meraných úsekoch. Ani RS2 sa nezaobišla bez havárie. Krátko po štarte sa z trate porúčal Mário Csente s Petrom Těšinským. Slovensko-český tandem jazdiaci so Subaru Impreza je v poriadku. 

Kajetanowicz našiel premožiteľa až v tretej rýchlostnej skúške. Len o štyri desatiny sekundy, ale predsa, ho zdolali Maďari Hadik s Kertészom so Subaru Impreza. V priebežnom poradí súťaže sa však na vedúcej priečke poľskej dvojice nič nezmenilo. Kajetanowicz a Baran vedú s takmer 20-sekundovým náskokom pred krajanmi Rzeznikom s Mazurom (Peugeot 207 S2000). "Všetko OK. Na trati je veľa šotoliny. Trať je ťažká, ale ide sa nám dobre. Počasie je ideálne," stručne zhodnotil doterajší priebeh súťaže Kajetan Kajetanowicz. Priebežne tretí sú Maďari Kazár s Ferenczom (Mitsubishi Lancer Evo IX), ktorí však za lídrami zaostávajú už o viac ako pol minúty.

Zo Slovákov sa darí Bérešovi jun. so Starým v Škode Fabia S2000, ktorým však po RS3 patrí až deviata priečka priebežného poradia. Jazdec vysvetlil, prečo: „Na prvej skúške, po dlhej rovinke asi dva kilometre od štartu som brzdil do pravej ostrej zákruty. Dovtedy som si nevšimol, že by sa šmýkalo. Už keď som brzdil, bolo mi jasné, že je zle. Skúšal som to v rýchlosti aj zatočiť do zákruty, no nepodarilo sa. Spadli sme do priekopy a trafili strom. Našťastie nás to vyhodilo späť na trať a mohli sme pokračovať. Mysleli sme si, že máme niečo s kolesom, tak sme pre istotu spomalili. Napokon sa ukázalo, že je všetko v poriadku. Nestratili sme čas samotným výletom, ale pomalou jazdou do cieľa skúšky."

Druhá a záverečná sekcia piatkovej etapy 38. Rally Košice má na programe štyri rýchlostné skúšky.

melicharek-6.jpg

Hlasy po prvej sekci (po RS3)

Jaroslav Melichárek (Škoda Fábia S2000)

Chceli sme sa do toho oprieť od začiatku, ale prvá ereska bola prerušená a to nás vyhodilo z tempa. Stratili sme aj na ďalších rýchlostných skúškach. Musíme niečo vymyslieť, ak chceme vyjazdiť slušné body do slovenského majstráku.

Jozef Béreš jr. (Škoda Fábia S2000)

Asi dva kilometre po štarte úvodnej eresky sme to neubrzdili do ostrej zákruty a to nás vynieslo do priekopy. Náraz o strom nás našťastie hodil späť na trať a mohli sme pokračovať. Zvyšok sme jazdili opatrne, lebo sme nevedeli, ako si to odnieslo auto. Na Herľanoch sme sa do toho opreli, ale čas nebol najlepší. Musíme dať auto v servise do poriadku.

beres-14.jpg

Kajetan Kajetanowicz (Subaru Impreza)

Všetko OK. Veľa šotoliny na trati. Trať je ťažká, ale ide sa nám dobre. Počasie je ideálne.

Maciej Rzežnik (Peugeot 207 S2000)

Prvá erezeta veľmi rozbitá. Veľmi zle sa na nej išlo, ale ustáli sme to. Takže zatiaľ je všetko dobre.

Igor Drotár (Škoda Fábia WRC)

Začalo sa vo vysokom tempe. Spomalila nás havária a chvíľu sme znova hľadali tempo. Trojka už bol bez problémov. Škoda veľkého odpadu posádok už v úvode.

rzeznik-2.jpg

Juraj Keszi (Seat Leon)

Prvá sekcia bola veľmi zaujímavá, no kvôli haváriám pre nás vypadla. Na druhe ereske bolo veľa defektov a tak zatiaľ len skúšame limity. V druhej sekcii sa ukáže, ako sa s tým dokážeme urobiť.

Michaela Debnárová (Peugeot 206)

V lese je to veľmi zradné, šmýka sa to. Ideme opatrne a zatiaľ sa držíme.

Jozef Molnár (Škoda Fábia)

Trať je rozbitá, no dávali sme pozor a išlo sa celkom dobre. Zatiaľ sa nám technické problémy vyhýbajú.

Zdenka Tamášová;img-4126-5.jpg

Flash č.2

V Pohári tesné víťazstvo Halušku s Bartkom

Účastníci Slovenského Rally Pohára počas 38. Rally Košice už majú za sebou piatkové zápolenie o ďalšie body. Z tridsiatich posádok na štarte sa súboj o prvenstvo zúžil medzi dve. Vedenia sa ujali Maroš Kysucký s Petrom Dedečkom a udržali si ho aj po druhej rýchlostnej skúške. V trojke však „zatiahli" ich veľkí tohtosezónni konkurenti  - Petrovia Haluška s Bartkom. Prešovská dvojica jazdiaca s rovnakým Seatom Ibiza ako Kysucký, dokázala na záverečných takmer desiatich kilometroch strhnúť víťazstvo na svoju stranu. Kysucký s Dedečkom skončili druhí, hoci iba s 1,4 sekundovou stratou.

Výraznejšie - takmer o minútu - za víťazmi zaostali tretí Rastislav Ivanko a Michal Pavlík na Renaulte Clio. Kruté preriedenie štartového poľa ako vo „veľkom" šampionáte, Slovenský Rally Pohár nepostihlo, keď do cieľa nedorazili iba tri posádky.Výsledky

A 1.Peter Haluška - Peter Bartko (Seat Ibiza) 10:19,6
2. Maroš Kysucký - Peter Dedeček (Seat Ibiza) 10:23,5
3. Rastislav Ivanko - Michal Pavlík (Renault Clio) 10:38,2
4. Miroslav Krbaťa - Igor Plichta (Škoda Fabia) 10:49,2
5. Juraj Kožej - Matúš Majcher (Honda Civic) 10:59,3
6. Viliam Pavlinský - Veronika Kolivošková (Škoda Felícia) 11:00,2
7. Pavel Kravárik - Andrej Kacvinský (VW Golf) 11:02,4
8. Marián Kekeňák - Ján Bomba (Škoda Felícia) 11:02,1
9. Peter Danielis - Adriana Marinecová (Seat Ibiza) 11:09,1
10. Tomáš Vrábel - Pavol Michalec (Daihatsu Charade) 11:16,7

Víťazi jednotlivých tried
PD 1: Miroslav Krbaťa - Igor Plichta (Škoda Fabia) 10:49,2
PD 2: Juraj Kožej - Matúš Majcher (Honda Civic) 10:59,3
PD 3: Haluška - Peter Bartko (Seat Ibiza) 10:19,6

Flash č.3

Suverénny Kajetanowicz

Prvý deň 38. Rally Košice má jednoznačného absolútneho víťaza. Je ním Poliak Kajetan Kajetanowicz, ktorý podobne ako ráno, aj popoludní dosahoval jeden najrýchlejší čas za druhým. Zo štyroch meraných úsekov druhej sekcie vyhral dva. Výsledkovou listinou sa smerom nahor posunul Grzegorz Grzyb. Poľskému jazdcovi v službách slovenského tímu aktuálne patrí druhé miesto a je na najlepšej ceste k titulu majstra Slovenska. Až v záverečnom teste si tretiu priečku ukoristil Maďar István Hadik, ktorý o 1,2 sekundy preskočil poľského pilota Macieja Rzeznika.

Ešte pred štartom druhej sekcie odstúpil Wojtek Chuchala a skoplikpoval si tak situáciu v boji o slovenský majstrovský titul medzi produkčnými vozidlami. V RS4 sa štartové pole preriedilo zásluhou Maďara Zoltána Bessenyeya, v RS5 skončil Tibor Šamo. Pred šiestym meraným úsekom svoje snaženie vzdal Jaroslav Melichárek a v samotnej šestke vypadli Pavol Nagy a Sebastian Grzyc. Slovenský jazdec zostal stáť v priekope po tom, čo prišiel o jedno koleso.

Tibor Szabosi;co8c3190-4.jpg

Flash č. 4

Na štarte druhého dňa 67 posádok

Druhým súťažným dňom pokračuje 38. Rally Košice, ktorý je zaradený do seriálu Zóny strednej Európy - FIA CEZ Rally Trophy, do Platinum majstrovstiev Poľska v rally, majstrovstiev Maďarska a DMACK Tyres Rally 2012 - majstrovstiev Slovenska. Po štvrtý raz je neoddeliteľnou súčasťou podujatia aj Slovenský Rally Pohár. Po prvom súťažnom dni, ktorý dokonale preveril zručnosť jazdcov ako aj samotnú techniku sa do cieľa zo 78 posádok nedostalo 25. Štrnásť z nich však využil možnosť štartovať dnes a tak na trati bude dnes bojovať v rámci spomínaných majstrákov 67 dvojíc.

Na posádky čaká 265 km dlhá trať a 3 rýchlostné skúšky, ktoré sa pôjdu dvakrát. Ich dĺžka bude 81,10 km. Pred niekoľkými minútami odštartovala RS Bankov, ktorá meria 5 km, nasledovať bude RS Dubník, ktorý je najdlhší v celej súťaži (24,35 km) posledným meraným úsekom tretej sekcie je RS Gejzír (11,20 km). Popoludní si posádky tieto eresky zopakujú a víťaza 38. Rally Košice ako najlepších v jednotlivých národných majstrovstvách budú organizátori dekorovať na Hlavnej ulici na cieľovej rampe o 17.00 h.

Kajetanowicz kraľuje aj druhej etape


Druhá etapa 38. Rally Košice, ktorá je v rámci slovenského šampionátu hodnotená samostatne, v mnohom pripomína tú prvú. Aj dnes sme svedkami spanilej jazdy Poliakov Kajetana Kajetanowicza s Robertom Baranom na Subaru Impreza TR R4, no súťaž poznačila aj vážna havária.
Ani premenlivé počasie, vďaka ktorému sa na trati striedajú vlhké úseky so suchými, zvlášť neskomplikovali situáciu piatkovým víťazom, Kajetanowiczovi s Baranom. Boli najrýchlejší vo všetkých troch rýchlostných skúškach sobotňajšej prvej sekcie a zaslúžene vedú. „Máme špiónov na každom meranom úseku a pred každým testom si meníme nastavenie auta. Asi preto sme rýchli," prezradil líder. Na druhej priečke sa usadili ich krajania, Grzegorz Grzyb a Daniel Siatkowski s Peugeotom 207 S2000. Zverenci slovenského Rufa Teamu si bez zaváhania idú pre titul absolútnych majstrov Slovenska. „Ráno sa šmýkalo, lebo zapršalo a my sme na prvú sekciu obuli suché pneumatiky. Inak sme nemali žiadne problémy. Auto funguje, tak dúfam, že to vydrží," povedal Grzyb. Jeho jediní súperi, posádka Tomáš Ondrej/Adam Gomori, totiž už v súťaži nepokračujú. Mitsubishi Lancer Evo IX už istých slovenských šampiónov v triede 3 sa v dnešnom druhom meranom teste (RS10) porúčalo z trate. Obaja členovia posádky boli na chvíľu otrasený a záchranári previezli spolujazdca na pozorovanie do nemocnice. Skúška bola po nehode zrušená a ďalší súťažiaci bojujúci v majstrovstvách Slovenska, Poľska a Maďarska a v Zóne strednej Európy absolvovali prejazd k RS 11 po náhradnej trase. Na rovnakom mieste ako Ondrej s Gomorim, potom opustili trať Rastislav Ivanko s Michalom Pavlíkom (Renault Clio) - účastníci Slovenského Rally Pohára.

Tretiu priečku držia Maďari András Hadik s Krisztiánom Kertészom na Mitsubishi Lancer Evo IX, no s tesným, iba trojsekundovým odstupom, ich stíhajú aktuálni lídri triedy 3, Wojtek Chuchala a Kamil Heller (Subaru Impreza).

V rámci absolútneho poradia 38. Rally Košice, do ktorého sa zaratúvajú oba súťažné dni, vedie Kajetanowicz s takmer minútovým náskokom pred Grzybom. Tretí Maďar Kazár už stráca bezmála 90 sekúnd.

Slovenské posádky v Košiciach nemajú na ružiach ustlané. Bratia Melichárkovci síce ráno doviezli svoju Škodu Fabia S2000 do uzavretého parkoviska, ale na štart prvého ranného meraného úseku sa nepostavili. Chuť po nevydarenom piatkovom účinkovaní si nenapravili ani Jozef Béreš jun. s Petrom Starým. V ich Škode Fabia S2000 na prejazde po RS10 vypovedal službu motor. Najúspešnejšími Slovákmi tak sú Igor Drotár s Vladom Bánocim v Škode Fabia WRC. V rámci hodnotenia druhého dňa sú deviati, v súčte oboch etáp desiati.

Jacek Mazur;1104-0061.jpg

Odznelo po prvej sekcii druhého dňa

 

Kajetan Kajetanowicz (Subaru Impreza)

Vedieme súťaž, vedieme druhý deň, takže spokojnosť. Pred nami je ešte záverečný úsek v ktorom sa vynasnažíme ísť rýchlo a čisto. Chceme si to užiť až do cieľa.

Grzegorz Gzryb (Peugeot 207 S2000)

Dnes sa veľmi šmýkalo, lebo sme všetci do sekcie štartovali na suchých gumách a od polovice druhej rýchlostnej skúšky (RS9) zapršalo. Inak sme nemali žiadne problém. Auto funguje, tak dúfam, že to vydrží až do cieľa.

Maciej Rzežnik (Peugeot 207 S2000)

Začali sme dobre, ale na druhom úseku (RS9) nám ušiel zadok a vyhodilo nás to z trate. Diváci nám pomohli späť. Stratili sme asi minútu a klesli sme v poradí. Skúsime ešte zabrať a dobehnúť to vo zvyšných ereskách.

Michal Bebenek (Peugeot 207 S2000)

Dnes to bolo lotéria. Miestami bolo mokro, miestami sucho. Raz sme sa šmykli, ale ustáli sme to. Inak sme nemali žiadne problémy.

Tomasz Kuchar (Subaru Impreza)

Pred našim štartom do RS9 začalo pršať a preto sme išli opatrnejšie, lebo sme mali tvrdé slicky. Cítili sme sa ako na ľade. Včerajšie technické problémy nás dnes netrápia, takže veríme, že dôjdeme do cieľa.

Igor Drotár (Škoda Fábia WRC)

Začiatok nám vyšiel podľa našich predstáv. Boli sme spokojní aj s autom aj s jazdou. Žiaľ na druhom úseku sme ako prví prišli k ťažkej havárii Tomáša Ondreja a dávali sme im prvú pomoc. Spolujazdec bol v bezvedomí. Privolali sme záchranku a potom sme pokračovali. Keď sme odchádzali, obaja boli už pri vedomí. Verím, že sa budú v poriadku.

Josef Semerád (Mitsubishi Lancer)

Zdalo sa nám, že sme šli do toho, ale pri pohľade na časy to tak nevyzerá. Vracáky sme mali napísané, že budeme „vykružovat", ale hneď pri prvom nás to poriadne vynieslo a tak sme ich išli na ručnú a tam sme strácali. Divákom sa to asi páčilo, ale nás to stálo veľa času.

Tibor Szabosi;co8c7863-4.jpg

Hlasy jazdcov Slovenského Rally Pohára

Peter Haluška (Seat Ibiza)

Včera sme sa preťahovali s Marošom Kysuckým a nakoniec sme viac bodov písali my. Dnes sme chceli ísť do úniku a upevniť prvú pozíciu. To sa podarilo, takže sme spokojní. Pred záverečným krátkym úsekom máme bezpečný náskok, tak veríme, že ho už udržíme a užijeme si to.

Maroš Kysucký (Seat Ibiza)

Po včerajšku sme mali stratu iba jednej sekundy a držali sme sa aj na tej prvej dnes a strata necelé dve sekundy dávala šance. Potom sme však nesprávne odbočili. Rozbili sme gumy. Chvíľu nám trvalo kým sme naštartovali a zrazu vyskočila strata na takmer pol minúty. Takže sme radi, že sme aspoň druhý a dúfame, že to udržíme už do konca.

Juraj Kožej (Honda Civic)

Strážime si svoju triedu, kde vedieme. Celkovo sme tretí a problémy sa nám vyhýbajú, takže sme spokojní.

Miroslav Krbaťa (Škoda Fábia)

Máme problémy s poloosou. Dúfame, že vydrží a že dôjdeme do cieľa.

Marián Kekeňák (Škoda Felícia)

Včera to na rozbitej Izre bolo zlé, no dnes už sa nám ide dobre. Akurát na dvojke sme to dnes trochu šmýkali na mokrej trati, ale zvyšok sa už ide dobre.

PavelKravárik (VW Golf)

Včera sme došli do „upéčka" bez spojky. Navyše ráno sme našli auto s vyfúknutím kolesom a tak sme museli do servisu, kde sme to dávali do poriadku a za odmenu sme dostali penalizáciu. Potom sme mali zasa šťastie, keď nás ako jedných z prvých chytil na trati dážď a vynieslo nás do zvodidiel. Napriek tomu sme dnes zatiaľ tretí a tak sa to hádam bude vyvíjať už k lepšiemu.

Marek Pazderák (Lada 2017)

Na štarte prvej eresky nám dnes začalo pršať, druhú nám zrušili. Stále sme na druhom mieste v triede, tak musíme byť spokojní.

Marián Busbacher (Škoda Fábia)

Na Bankove nás chytil dážď a šli sme opatrnejšie. Opiná nás žiaľ minula a na poslednom úseku sem mali pocit, že máme defekt, už tretí na tejto súťaži, ale došli sme to a tak sa z toho tešíme.

František Debnár (Suzuki Swift)

Pre nás je na trati po majstráku veľa vyťahanej zeminy a k tomu mokro, čo sú dosť náročné podmienky. Som preto aj rád, že druhú eresku nám zrušili, lebo po nedávnej nehode mám ešte na mokru rešpekt. Posledný úsek sme išli na suchu, kde sa mi podaril druhý čas v triede a tak nás to potešilo.

Tomáš Vrábeľ (Daihatsu Charade)

Dnešok nám veľmi nesadol, lebo nám zrušili mokrú eresku, kde sme mohli so slabším autom trochu vyrovnať rozdiely výkonu. Včera sa nám išlo dobre a veľa sme sa naučili.

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri