Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  WRC

Prekvapenie tohtoročnej Rallye Monte Carlo sa volá Martin Koči

Monday, 26. 01. 2015 - 17:30, Public relations   

Prekvapenie tohtoročnej Rallye Monte Carlo sa volá Martin Koči

Vyskočená poloos predného kolesa zastavila na konci predposlednej sobotňajšej rýchlostnej skúšky útok Martina Kočiho s Lukášom Kostkom na vedúcu pozíciu kategórie WRC2 a následne poľadovica pri výjazde z tunela na predposlednom nedeľnom meranom úseku ukončila mimoriadne úspešné vystúpenie posádky slovenského tímu Styllex motorsport v monackom kniežactve. 

Súboj nováčika na najstaršej i najslávnejšej rally sveta s úradujúcim juniorským majstrom sveta i Európy, domácim Francúzom Stephanom Lefebvrom, sa stal jedným z dvoch najdramatickejších i najsledovanejších duelov 83. edície slávnej Rallye Monte Carlo.

Copyright manufacturer;page42-1004-full.jpg

Tretia etapa začala zrušením prvej - v celkovom poradí deviatej - rýchlostnej skúšky z dôvodu veľkého počtu divákov a ohrozenia ich bezpečnosti. Nasledoval najdlhší meraný úsek celej rally. V cieli po päťdesiatjeden kilometroch a sedemsto metroch bol rozdiel medzi Lefebvrom a Martinom neuveriteľných 0,2 sekundy.

Martina od vedenia v kategórii WRC2 aktuálne delilo iba 6,7 sekundy. V záverečnej sekcii predposlednej sobotňajšej rýchlostnej skúšky Martin zaregistroval zmenu správania sa Ford Fiesty R5, čo sa premietlo do straty šiestich sekúnd.

 Copyright manufacturer;page42-1009-full.jpg

Podozrenie na defekt sa žiaľ nenaplnilo. Na príčine bola vyskočená polo os predného kolesa a na programe jedna z najväčších legiend - bezmála tridsaťsedem kilometrov dlhá rýchlostná skúška Sisteron. Martin s Lukášom ju nakoniec absolvovali iba s pohonom zadných kolies, čo znamenalo stratu viac ako tri a pol minúty. Vďaka masívnemu náskoku sa to do poradia premietlo minimálne, posunom z druhej na tretiu pozíciu hodnotenia WRC2.

Copyright manufacturer;page42-1011-full.jpg

Na prvom nedeľnom teste Martin absolvoval ďalšiu - v poradí už piatu premiéru, keď režisér francúzskej televízie ukončil priamy prenos až po slovensko - českej posádke so štartovným číslom 43. Nasledovala predposledná rýchlostná skúška nedele i celej rally so slávnym priesmykom Col de Turini, po prejazde ktorého pri zľadovatenom výjazde z tunela došlo k nárazu o kamenné zvodidlá a následnému poškodeniu zavesenia predného ľavého kolesa znemožňujúceho pokračovanie v súťaži.

 Copyright manufacturer;page42-1005-full.jpg

Martin Koči, ktorý prišiel na Rallye Monte Carlo zbierať skúsenosti, bol nakoniec aktérom mimoriadne zaujímavého a pozorne sledovaného duelu, ktorý neostal bez povšimnutia odborníkov i médií. Malcom Wilson, majiteľ a šéf tímu M-Sport, ktorý zastupuje vo WRC značku Ford to komentoval krátko, ale výstižne: „Je to veľký krok vpred".

Peter Koči tím principál: "Martinov výkon si vážim o to viac, že súperom bol jazdec so silným triumvirátom - podporovaný Citroen Racing-om, mentorovaný Sebastianom Loebom a sponzorovaný Red Bull-om."

Copyright manufacturer;page42-1002-full.jpg

Martin Koči: „ Zaplatili sme dnes nováčikovskú daň. Veľa sme sa však naučili. Bol som veľmi príjemne prekvapený našimi časmi. Ďakujem celému tímu za výborný výkon. Som veľmi rád, že som mohol štartovať s tak výborným autom "
Najbližším plánovaným štartom Martina Kočiho v rámci Majstrovstiev sveta v rally WRC2 portugalská rally je v polovici mája.

Kontakt pre médiá:
Peter Sisák, PR manažér
sisak@styllex.com
Tel.: +421 908 777 101 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri