Prehodené farbičky na Slovakia Ringu
Aj takto by sme mohli s nadhľadom stručne charakterizovať štart do novej rely sezóny Majstrovstiev Slovenska 2021.Tím GLORTEX RACING práve tam začína sezónu s dvomi posádkami.
Slovensko je v ostatných mesiacoch poriadne pobláznené rôznymi farbičkami a semaformi. Zdá sa, že aj organizátori úvodného podujatia MSR rely 2021 na Slovakia Ringu majú hravý zmysel, pretože aj oni, oproti vlaňajšku, poprehadzovali farbičky rýchlostných skúšok. Na rozdiel od iným, majú však pestrejšiu a zábavnejšiu škálu. Pozrime sa teda, čo nás na začiatku motoristickej sezóny na Slovensku čaká.
Nový ročník MSR oznámil kalendár podujatí, v ktorom nechýbajú tradičné súťaže v Poprade a Košiciach. Po dobrej skúsenosti sa Slováci znova predstavia aj na spoločných súťažiach v moravských Hustopečiach a poľskom Rzeszowe. Sezónu však otvára trochu diskutabilné podujatie na Slovakia Ringu, ktorým sa už zachraňovalo ukončenie vlaňajšej sezóny. Logicky, táto alternatíva má svojich priaznivcov aj odporcov. Spravodlivo však treba povedať, že za daných okolností vôbec nie je jednoduché nejakú automobilovú súťaž zorganizovať, a podmienky v uzatvorenom areáli túto situáciu aspoň uľahčujú. Buďme teda radi, že jazdíme. Azda povzbudením pre ostatných usporiadateľov však môže byť skutočnosť, že už týždeň po slovenskej súťaži štartuje moravská „Valaška“ na tradičných tratiach.
Pre bratislavský tím GLORTEX RACING sú preteky na Slovakia Ringu prakticky domácim podujatím. Aj preto, do súťaže nastupujú rovno dve posádky. Tú prvú tvorí Roman Popovič, ktorého na sedadle spolujazdca bude podporovať skúsený český navigátor Josef Král. „S Pepom sme si to skúsili už vlani a dohodli sme sa, že budeme v spolupráci pokračovať,“ vysvetľuje Roman Popovič. „Začíname síce štartom v slovenskom šampionáte, no Pepo bude so mnou jazdiť hlavne súťaže českého majstráku. Na Slovensku by mal vedľa mňa sedieť znova Peter Baran.“ Zo slov lídra tímu GLORTEX RACING je teda jasné, že Roman plánuje v roku 2021 absolvovať súbežne štarty v slovenskom aj českom šampionáte. „Áno, plán je takýto, no všetko bude samozrejme záležať od vývoja situácie s pandémiou.“
Posádka Popovič a Král sa na štart úvodnej súťaže postaví s vozidlom Škoda Fabia Rally2 evo, v silno obsadenej triede dva. Druhú súťažnú posádku tvorí dvojica Peter Baran a Vítězslav Baďura. Táto česko-slovenská posádka sedlá VW Polo Proto v triede jedenásť. „Bude to moja premiéra s týmto krásnym autom,“ vraví Peter Baran. „Stihli sme zatiaľ iba pár skúšobných kilometrov, ale mám z tohto auta veľmi dobrý pocit. Už sa teším na štart.“ Baran by mal v sezóne 2021 dopĺňať Popoviča na sedadle spolujazdca v MSR, preto je tento štart skôr výnimkou. „Nebudem sa brániť, ak sa naskytne ešte nejaká ďalšia príležitosť. Teraz sa však sústredíme sa na to, aby sme si vychutnali najbližšie preteky.“
Ak sme farbičkami začínali, tak farbičkami aj skončíme. Upresníme si, že usporiadatelia zachovali pôvodnú „farebnú škálu“ aj s kilometrami. „Fialovú“ však prehodili so „žltou“, čím je prvá etapa dvojdňovej súťaže na Slovakia Ringu asi o šesť kilometrov dlhšia (69,8 km), ako tá vlaňajšia. Druhá etapa, ktorá je bodovaná ako samostatný súťažný deň, je zasa približne o pätnásť kilometrov kratšia (64,75 km), ako vlani. Dohromady teda na súťažné posádky, štartujúce na Orechovej Potôni v Majstrovstvách Slovenska, čaká 135 km meraných úsekov (asi o sedem menej, ako minulý rok v decembri). Podujatie štartuje prvou etapou v sobotu 20. marca, už krátko po ôsmej hodine ráno. V rovnakom čase začne aj nedeľňajšia druhá etapa. Víťazov by sme mali poznať okolo obeda. Dôležité je však dodať, že celé podujatie sa koná bez účasti divákov a za prísnych bezpečnostných podmienok, súvisiacich s opatreniami proti pandémii.