Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Extra

Praga R1 turbo prototyp je superrýchly uz teraz!

Saturday, 12. 10. 2013 - 08:07, Zdenka Frývaldská   

Praga R1 turbo prototyp je superrýchly uz teraz!

Každé skutočné auto na jazdenie definuje základné jednoduché pravidlo: podvozok rýchlejší než motor. Tento jednoduchý princíp definuje komplexné správanie auta v rôznych oblastiach ako sú ovládateľnosť, agilita, smerová stabilita pri plnej akcelerácii či prudkom brzdení a v neposlednom rade aj stabilita vo vysokých rýchlostiach. Čím rýchlejší je podvozok, tým lepšia stabilita a ovládateľnosť auta. Trik je nájsť pre auto správne vyváženie aby bolo nie len skvelo ovládateľné, ale aj rýchle. Toto je bod v ktorom pri vývoji a nastavovaní auta začínajú všetky problémy a komplikácie. Rovnako bod, ktorý oddeľuje to najlepšie od ostatného...

2013-praga-r1-turbo-prototype-testing-slovakiaring-0.jpg

Že je Praga R1 naozaj rýchla dokázala tento rok pri mnohých príležitostiach a pretekoch. Napríklad v sérii SuperCar Challenge. Tvorcovia od začiatku návrhu vedeli, že koncepcia, špeciálne podvozok Praga R1 zvládne podstatne viac výkonu a väčšie rýchlosti. Bez akýchkoľvek úprav. Necelý rok po prvom testovaní minulý november na SlovakiaRingu prichádza Praga Cars na domovskú testovaciu trať SlovakiaRing s úplne inou beštiou. Základná verzia má atmosférický 2.0 litrový motor Renault Sport s výkonom 210 k. V tejto konfigurácii dokázala zajazdiť na SlovakiaRingu skvelých 2:06,96. Čas porovnateľný s väčšinou špičkových áut triedy FIA GT3, ktoré majú takmer 3x väčší výkon. Najrýchlejšie GT3 sú tu v pretekoch rýchlejšie cca o 2-3 s.

2013-praga-r1-turbo-prototype-testing-slovakiaring-1.jpg

Prvý prototyp Praga R1 Turbo je prakticky rovnakým autom s rovnakým motorom a vlastne všetkým okrem prepĺňania a nevyhnutných úprav s tým spojených ako chladenie, medzichladič stlačeného vzduchu a nový elektronický manažment motora. Dvojliter Renault Sport Technologies doplnený o prepĺňanie turbom vyvinutým špecialistami v Praga Cars produkuje približne 350 k. Už prvé testy prototypu vo veľmi zručných rukách vývojového pilota Dannyho Van Dongena priniesli Prage doposiaľ ďaleko najlepší čas na domácom okruhu s obdivuhodným výsledkom 1:58,42. To je takmer o 3 sekundy menej ako tu dosahujú najrýchlejšie autá kategórie GT1/GT3.

2013-praga-r1-turbo-prototype-testing-slovakiaring-4.jpg

V najrýchlejšom kole dosiahla Praga R1 Turbo Prototype na konci štartovej rovinky 248 km/h a priečne preťaženie až 2,4 g! Tieto závratné hodnoty sú výsledkom vôbec prvého veľmi krátkeho testovania prerušovaného častým kontrolám systému na jeho výdrž a spoľahlivosť. Danny po testovaní spomenul, že s týmto autom dokáže zlepšiť čas o 1-2 sekundy použitím inej stopy v rýchlych zákrutách, kde môže ešte lepšie využiť vyšší prítlak vďaka väčšej rýchlosti auta. Praga tím je s prvým výsledkom nadmieru spokojná. Turbo verziu čaká ešte niekoľkomesačný vývoj, keďže toto bolo celkom surové auto urobené len na to, aby potvrdilo čoho je podvozok, brzdy a aerodynamika atmosferickej Praga R1 schopná.

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri