Pozor na „trpaslíkov“!
Dubnický tím LAMA RACING odchádza na siedmy podnik sezóny Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu iba s jedným autom. Na Ústeckej 21-ke bude štartovať len Fero Ančík.
Sezóna 2019 sa nachýlila už do svojej poslednej tretiny, keď nám zostávajú už len tri podniky. Tým najaktuálnejším sú víkendové preteky v Ústí nad Orlicí, kde sa jazdí známa „Ústecká 21-ka“. Relatívne krátka trať (3650 metrov) má prevýšenie na úrovni 209 metrov, no svojim charakterom patrí medzi tie krajšie a náročnejšie trate sezóny. Štartuje sa dolu na predmestí, ale približne v polovici trate sa zabáča na nádhernú lesnú cestu k Andrlovmu Chlumu. To je najvyšší bod v okolí (559 m.n.m.), kde je tiež zaujímavá rozhľadňa. „Tá cesta má doslova očarila. Ide sa lesom a chvíľami som mal pocit, že mi do cesty vbehne nejaký trpaslík,“ priznával očarenie Fero Ančík, ktorý si dejisko pretekov bol pozrieť uplynulý víkend. „Párkrát som tu bol predtým ako divák, no nikdy som tu neštartoval. Prešiel som si teda trať niekoľkokrát, aby som si ju zapamätal. Je naozaj krásna. Nie je síce veľmi rýchla, no tým, že je úzka získava človek opačný dojem. Aspoň na mňa to tak pôsobilo. Rozhodne sa už teraz teším na preteky, pretože je to ďalšia z tratí, kde sa neodpúšťa žiadna chybička a bude potrebné vydať zo seba všetko.“
Fero Ančík, ktorý s BMW M36 štartuje v Triede E1 nad 2000 cc, bude tentoraz reprezentovať dubnický tím LAMA RACING sám. Líder tímu Braňo Mičko sa zotavuje zo zranenia a pracuje na príprave auta. Marek Húska vynecháva preteky zo súkromných dôvodov. „Áno, do Ústeckej vyštartujem sám,“ potvrdil Ančík. „Cestujeme vo štvrtok, aby sme mali dosť času na prípravu a v piatok naskočili na oficiálny harmonogram súťaže.“
Ústecká 21-ka je ďalší z podnikov, kde sa jazdí na dva súťažné dni. Po piatkových administratívnych a technických „preberačkách“ sa v sobotu dopoludnia (24.augusta) začína od ôsmej hodiny séria dvoch tréningových jázd. Popoludní od 13.20 hod. je naplánovaný štart dvoch súťažných jázd. V nedeľu je potom program o niečo kratší, keď dopoludnia sa ide iba jeden tréning a dve súťažné jazdy začínajú už od dvanástej hodiny. Na štart sa chystá cez 160 súťažných vozidiel. „O štart je tento rok enormný záujem a preto sme sa rozhodli prijať všetkých, ktorí sa prihlásili do uzávierky,“ povedal riaditeľ pretekov Jiří Janák. Vyzerá to teda na veľmi zaujímavé preteky a kto nebude práve na Slovakia Ringu, tak by si ich nemal nechať utiecť.
Ľuboš Kašický