Posádka tímu L Racing Majerčák a Vejačková víťazmi Zóny strednej Európy
Automobilový tím L Racing začal túto sezónu s novou vedúcou posádkou a novým autom. Ich Ford Fiesta R5 EVO bolo dokonca prvým z továrne špecialistov M-Sport. Vlastimil Majerčák s Michaelou Vejačkovou si s ním napokon vyjazdili skvelé umiestnenia, medzi iným aj titul FIA Zóny strednej Európy (FIA CEZ) v rally.
Vďaka výbornému 2. miestu v triede produkčných automobilov minulý rok sa rozhodli tentokrát zabojovať v najsilnejšej triede vozidiel R5. Potvrdenie celkového víťazstva v Zóne prišlo po víkendovej záverečnej rally v Slovinsku. Tú síce naša posádka vynechala, no ich bodový náskok stačil na absolútny triumf.
Z celkovo 12 súťaží absolovovali 7 a okrem rôznych bodovaných umiestnení zaznamenali 3 celkové víťazstvá v Železnikoch (Slovinsko), v Košiciach a v Poreči (Chorvátsko). So 79 bodmi tak kraľujú pred celkovo druhým Grzegorzom Grzybom s náskokom 30,5 boda. Tretí skončil skúsený maďarský pretekár Antal Kovács.
Majerčák s Vejačkovou sa tak zapísali do historického zoznamu celkových víťazov, medzi ktorými nechýbajú mená ako Václav Pech ml., Raimund Baumschlager či Kajetan Kajetanowicz.
Vlastimil Majerčák: "Výsledky po poslednom podujatí v Slovinsku potvrdili náš titul FIA Zóny strednej Európy v rally, a to v najsilnejšej triede vozidiel R5. Sezónu sme začali v maďarskom Egri, kde sme však kvôli školáckej chybe súťaž nedokončili. Nasledoval rakúsky Wechselland s neuveritľenými 123 kilometrami rýchlostných skúšok v druhý súťažný deň. Tam nás prekvapil asfalt s takmer nulovou abrazívnosťou, kde niektoré posádky dokončili oba súťažné dni na jedinej sade pneumatík. V jednej zákrute som dal "hodiny" a pri cúvaní došlo k poruche na prevodovke. Napriek veľkej časovej strate a štarte pod superrally sme skončili v bodoch na 3. mieste v Zóne. V Hustopečiach, ktoré sme poznali z minulého roku, sme získali 6 dôležitých bodov. Dostali sme sa tak späť do hry o dobré konečné umiestnenie. V Železnikoch sme vyhrali, no keďže neštartovalo dostatok vozidiel v triede, dostali sme polovičné body. Dotiahli sme sa však na vedúceho Grzyba. V maďarskom Stoličnom Belehrade sme získali ďalšie body. Tu sme pre zmenu objavili nesmierne rýchle trate, s priemernou rýchlosťou až okolo 140 km/h. Potom došlo ku kolízii termínov, kvôli čomu sme vynechali poľský Rzeszów, kde zabodoval opäť Grzyb. Taliansku súťaž sme vynechali pre veľkú európsku "Barumku". V Košiciach Grzyb nebodoval a my sme víťazstvom získali plný počet bodov. Stáli sme pred rozhodnutím, ako dokončiť sezónu. Rozhodli sme sa zaútočiť už len na jednej súťaži, z ostávajúcich troch. Mohli nás ešte preskočiť, to sa však nestalo. Vyhrali sme napokon ešte v Chorvátsku. Čaká nás slávnostné odovzdávanie cien, ktoré sa uskutoční tentokrát v Bratislave. Chcem sa veľmi pekne poďakovať našim mechanikom, menovite Šanimu, Norbimu, Tomáškovi, Lacovi a Gabimu. Ďalej celej rodine Liptákovcov a celému tímu za manažérsku prácu. Ďakujem tiež spolujazdkyni Miške, Palimu Kušnierovi, reklamným partnerom a každému, kto sa zaslúžil o tento úspech."
Ján Lipták, manažér L Racing, dodáva: "Tento rok sme vsadili na posádku Majerčák/Vejačková a nové moderné auto Ford Fiesta R5 EVO. Vlasto s Miškou sa s novou technikou postupne zoznamovali a využili každú príležitosť posadiť sa do tohto auta, aby získali čo najviac skúseností. Ich snaha sa oplatila a hneď v prvej sezóne získali niekoľko cenných víťazstiev, ako aj titul FIA CEZ. Vďaka patrí nielen im, ale samozrejme našim mechanikom, reklamným partnerom a v neposlednom rade fanúšikom."
Martin Trenkler/RPM