Posádka Pavčo Kurečko v Levoči úspešná
Po nedokončených Medzilaborciach a Rally Sigord sa dvojica Pavčo Kurečko rozhodla zúčastniť ďalšieho preteku, a to MRC zimná Levoča. Hneď od začiatku im bolo jasné, že ide o pretek veľmi náročný a zradný. Sneh a ľad striedali asfaltové pasáže, čo okrem veľkého množstva posádok prilákalo množstvo fanúšikov. Posádka štartovala bez špeciálnych hrotových pneumatík, a tak sa musela spoľahnúť na svoje skúsenosti.
Problém nastal už v prvej rýchlostnej skúške, kde sa posádka ocitla v priekope. „Bolo to v závere prvej "eresky", kde som podcenil miesto, kde bola zvlnená cesta, teda dve po sebe nasledujúce diery, ktoré auto nakopli do vzduchu. Podvozok to nejako nezvládol a problém bol na svete. Krízu som už nedokázal ustáť a skončili sme na pravej strane cesty v záveji. Našťastie sme si pre takýto prípad pribalili do kufra gurtňu, za pomoci ktorej nás diváci dostali späť na trať, začo im ďakujem. Strata bola niečo cez dve minúty, auto nepoškodené a pokračovali sme do cieľa prvej rýchlostky, to bolo podstatné."
Podľa slov jazdca patrí MRC Zimná Levoča medzi náročnejšie preteky, pri ktorých je potrebná veľká dávka koncentrácie obzvlášť pokiaľ sa ide bez hrotov. Povrch trate sa menil každým prejazdom, a tak bolo ťažké predvídať ako bude vyzerať po jednotlivých rýchlostných skúškach. Levoča ponúkla množstvo zradných zákrut, čo je len a len prínosom pre každého jazdca. Skončiť mimo trate sa dalo aj na rovinkách, kde mali na vytočenej "päťke" menšie problémy zo zadnou časťou auta. Avšak napriek tomu všetkému sa im podarilo doviezť ich zelenú favoritku úspešne do cieľa. Na ďalšom zimnom preteku už hroty nemôžu chýbať.
Posádka v minulom roku chýbala na mnohých pretekoch MRC, plánujú to tento rok napraviť?
„ V sezóne 2016 sme s Milanom Kurečkom ani nemali v pláne všetky podujatia seriálu MRC, keďže ja osobne mám najradšej náročné trate plné zradných a záludných zákrut, zmeny povrchu a iné nástrahy. Rovinky a retardéry nie sú nič pre mňa. Niektoré podujatia tohto seriálu moje očakávania nespĺňali, tak sme ich nahradili štartom napr. na Vranov rally. V tejto sezóne to bude zrejme podobné. Do tejto chvíle je istý len štart na Cassovia Rally, ktorá ale nie je súčasťou MRC. Do veľkej miery je toto naše rozhodnutie spôsobené aj technickými pravidlami, ktoré umožňujú štartovať v našej triede "autu", ktoré nemá, nielen podľa môjho názoru, čo robiť medzi rally autami. Potvrdilo sa to na oboch pretekoch v tejto sezóne a do úvahy prichádzajú štarty vo Voľnom pohári niektorých podujatí MRC."
Vlado Pavčo sa netají tým, že má zimné preteky v obľube. Podľa jeho názoru je pre divákov určite sneh a ľad atraktívnejší povrch, ako suchý asfalt. Aj vďaka BPM motosport cup-u bolo možné vidieť v okolí Medzilaboriec a na Sigorde pekné prejazdy. Mrzí ho však slabá účasť posádok na tomto turnaji. Dobšinská zima zas bola opakom čo sa týka účasti posádok, ale aj po diváckej stránke. Na niektorých miestach bolo viac divákov ako MSR.
„Rally si určite tento rok našla nových fanúšikov hlavne v okolí Medzilaboriec, ale ak sa na pretek prihlási málo posádok, ťažko čakať nejakých nových divákov. Ak neprídu známe mená slovenskej rallyovej scény na silných autách, tak divákov veľmi nezaujímajú posádky slabších tried."
Július Salzer