Porsche oslavuje tretí titul v rade v LMP1
Ani presvedčivé víťazstvo Toyoty nestačilo, aby titul získal odchádzajúci tím Porsche a jeho posádka Hartley, Barber a Bernhard.
Víkendové preteky na čínskom okruhu v Šanghaji mali rozhodnúť o titule majstra sveta. V priebežnom hodnotení viedla v oboch šampionátoch značka Porsche, ktorá nedávno šokujúco ohlásila odchod z MS vytrvalostných špeciálov. Po víťaznej divočine pod japonskou horou Fuji však ostávala v hre stále aj Toyota a jej posádka Buemi, Nakajima a Davidson.
Toyota rozhodne nechcela predať kožu lacno a už v sobotu sa postavila na pole position. V nedeľu si potom obe toyoty TS050 Hybrid posádok Conway, Kobayashi, Lopez a Buemi, Nakajima Davidson držali vedenie celých šesť hodín a súperov od Porsche nechceli pustiť k slovu. V poslednej hodine sa však Lopez dostal do kontaktu s pomalším autom triedy GTE Pro a musel na zastávku v depe.
V čele už do cieľa vydržala suverénna posádka Buemi, Nakajima a Davidson, no problémy druhej toyoty pomohli k druhému a tretiemu miestu pre továrenské špeciály Porsche 919 Hybrid. Tretí skončili Jani, Lotterer a Tandy. Dôležitejšie však je, že na druhom mieste došla posádka Hartley, Barber a Bernhard, ktorej to zabezpečilo potvrdenie majstrovského titulu už v predposledných pretekoch (posledné sa jazdia 18.novembra v Bahraine).
Timo Bernhard sa stáva druhýkrát majstrom sveta, keď ten prvý titul získal ešte s Audi v roku 2010 (spolujazdci Romain Dumas, Mike Rockenfeller). Novozélanďan Earl Barber bol pre nás známejší skôr z víťazstva Porsche Supercupu 2014. Barber však už dvakrát vyhral 24h Le Mans (2015 a 2017). Teraz k úspechom pridal aj titul majstra sveta WEC. Najznámejším pre našich fanúšikov je druhý Novozélanďan. Brendon Hartley nielen jazdí teraz v F1, kde nahradil Sainza, ale titul majstra sveta už oslavoval s Markom Webberom a Timom Bernhardom už v roku 2015.
Značka Porsche je jednoznačne najúspešnejšou značkou v extra triede dravcov (vytrvalostných špeciálov). Uzatvorením hetriku v tejto sezóne knihuje už svoj pätnásty majstrovský titul v tejto kategórii plnokrvníkov a hrdí sa tiež 19 víťazstvami v najslávnejších pretekoch 24 hodín v Le Mans, kde tiež vyhrala posledné tri ročníky. Niet sa teda čo čudovať, že zasa odchádzajú z továrenským tímom do inej disciplíny.