Popradčania odštartovali sezónu na Kopnej
Vlani posádka Tibor Kovács a Vilo Pitoňák obhájila majstrovský titul v triede 3 a nová sezóna 2023 je tak veľkou výzvou v podobe šance na čistý majstrovský hetrik. Prečo sa o to nepokúsiť?
Automobilovú súťaž v Slušoviciach pozná veľa slovenských posádok hlavne z účasti na populárnej Mikulášskej Rally. Bratský Rallysprint v Kopnej je však už vážnejšia súťaž, ktorá sa jazdí v rámci „malého českého majstráku“ rallysprintov. Náročné trate v okolí Slušovíc a Podkopnej Lhoty sú pritom známe aj zo slávnej Barum Rally, a pre súťažné posádky znamenajú vždy vážnu výzvu. Premiérovo sa v tomto roku Rallysprint na Kopnej stal súčasťou Medzinárodných majstrovstiev Slovenska (MMSR), čo prilákalo viacero slovenských posádok. Medzi nimi nechýbala aj popradská posádka Tibor Kovács a Vilo Pitoňák.
„Na Kopnej sme ešte nikdy neštartovali a tak je to pre nás nová výzva,“ priznal na štarte skúsený Tibor Kovács, ktorý do novej sezóny nastupuje s vozidlom Mitsubishi Lancer Evo IX v triede 3. „Niektoré úseky si síce pamätám z „Mikuláša“, ale jazdili sa v inom smere. Takže všetky trate sú pre nás prakticky nové.“ Svojim dielom do náročnej súťaže tentoraz prispelo aj premenlivé aprílové počasie, ktoré akosi zabudlo, že už je prvý májový víkend. „Na vodu sme zvyknutí, takže nám to nevadí,“ nedal sa stresovať podmienkami ostrieľaný Popradčan, ktorý do súťaže vyštartoval so suchým nastavením. V rezerve však nechýbali mokré pneumatiky. A oplatilo sa, pretože už na treťom úseku začalo pršať. „Prvé dva úseky na suchu rozdali karty. Pred poslednou rýchlostnou skúškou úvodnej sekcie, kde začalo pršať, sme však stihli prehodiť kolesá a aj v mokrých podmienkach sme kontrolovali svoju pozíciu. V servise sme potom upravili mokré nastavenie, ktoré sa prakticky nemenilo až do cieľa.“
Tibor s Vilom rozumne vyhodnotili vývoj pretekov a pre zvyšok súťaže zvolili správnu stratégiu. „Pred nami boli iba štyri silnejšie vozidlá R5/Rally2, respektíve WRC, a tie nám postupne odskakovali. Vozidlá za nami naopak nášmu tempu nestačili a preto nemalo zmysel tlačiť na pílu a riskovať v náročných podmienkach,“ vysvetľuje úradujúci slovenský šampión triedy 3. „Umiestnenie v TOP5 v slovenskom majstráku nás teší a navyše berieme aj plný počet bodov za prvé miesto v triede 3. Svojou náročnosťou bol štart na Kopnej výbornou previerkou pred vrcholom sezóny, ktorý nás o tri týždne čaká na domácej trati pod Tatrami. Dôsledne sme preverili naše auto, na ktorom sme pred sezónou pomenili mnoho vecí a všetko funguje tak, ako má. Dôležité bolo aj znova sa zžiť s vozidlom po dlhej prestávke. To všetko sa podarilo a teraz sa môžeme sústrediť na prípravu na ďalšie preteky.“
Slovenský šampionát pokračuje tretím podnikom už posledný májový víkend, kedy v Poprade odštartuje jubilejný 50. ročník Rally Tatry. „Tým, že je to domáca súťaž, je pre nás oveľa náročnejšia. Budeme pod väčším tlakom. Budeme sa však snažiť vydať zo seba to najlepšie,“ potvrdzuje odhodlanie Tibor Kovács, ktorý sa na domáci štart vždy teší. Slávnostný štart v centre Popradu je už v piatok 26. mája od 18-tej hodine, keď sa vzápätí pokračuje dvojicou eresiek na desaťkilometrovom mestskom okruhu. V sobotu potom súťaž vyvrcholí cieľovou rampou o 17-tej hodine. Na posádky čaká spolu desať meraných úsekov o dĺžke 80,5 km ku ktorým treba pripočítať 166 prejazdových kilometrov. Súťaž sa bude hodnotiť maximálnym koeficientom 5.