Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Vrchy

Poľská premiéra L Racing Teamu v Zaluži

Thursday, 16. 05. 2013 - 16:08, Miroslav Majláth   

Poľská premiéra L Racing Teamu v Zaluži

Preteky automobilov do vrchu v Poľskom Zaluži sa už akosi podvedome udomácnili v našom domácom šampionáte. Každým rokom na tento poľský kopec cestuje stále viac a viac pretekárov, aby si tu porovnalo svoje sily s poľskými kolegami.



Tibor Szabosi;co8c7261-6.jpg

V minulosti práve preteky v Zaluži ukončovali športovú sezónu majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu. V tomto roku však prišlo k zmene a tohtoročné preteky konajúce sa pod názvom 39. Bieszczadski International Hill Climb Race odštartujú už počas nadchádzajúceho víkendu ako tretie a štvrté preteky seriálu majstrovstiev Slovenska a na štarte vôbec po prvýkrát v histórii nebude chýbať ani slovenský L Racing Team, ktorý sa tu predstaví s trojicou jazdcov.

Tibor Szabosi;ibs0358-2.jpg

Prvým z tejto trojčlennej partie bude Jozef Béreš mladší. Ten iba počas minulého víkendu prvýkrát divákom predstavil v rámci kopcových pretekov Audi Quattro S1. S rovnakým vozidlom absolvuje aj pretek v Poľsku. „V rámci Oždianskych serpentín sa nám podarilo doladiť podvozok S1-ky. Aj keď to ešte všetko nefunguje úplne podľa mojich predstáv, spravili sme kus roboty, čo sa odrazilo aj v dosahovaných časoch. Zrýchlenie bolo v rámci ôsmych jázd o vyše šesť sekúnd. Potešilo ma hlavne to, že okrem nastavovania podvozku sme nemuseli na aute v podstate nič iné robiť. Na kopci v Zaluži som už jazdil, trať je pekná a sám som zvedavý ako bude sedieť mojej S1-ke," vysvetlil Jozef Béreš mladší.

Tibor Szabosi;co8c7132-9.jpg

Sekundovať Ďodimu na trati bude aj Peter Lipták s vozidlom Mitsubishi Lancer EVO VIII, zaradenom v skupine A. „Po Ožďanoch som už aspoň trochu rozjazdený. V Zaluži som ešte nikdy nebol, ale od kolegov som počul, že je tu pekná trať, ale aj množstvo divákov. Zatiaľ som si iba pozrel zopár onboardov. Trať sa mi naozaj zdá pekná a hlavne zaujímavá. Aká bude realita to uvidíme až v Poľsku. Mám rád nové výzvy a aj Zaluž beriem ako výzvu, ktorú treba pokoriť," povedal Peter Lipták.

Jozef Pisch;1t1u9166-1.jpg

Dvojicu slovenských jazdcov  doplní v rámci L Racing Teamu Poliak Roman Baran, ktorého slovenskí diváci poznajú aj z našich domácich tratí. Ten odštartuje na vozidle Renault Clio, s ktorým s v minuloročnej sezóne stal majstrom Slovenska v triede E1 do dvoch litrov. „Kopec Zaluž bude mojimi prvými pretekmi v tomto roku. Priznám, že sa už neviem dočkať štartu, zima bola dlhá a už mi ten adrenalín akosi chýba. Som rád, že to bude práve na našej, poľskej domácej trati. Rád by som poďakoval L Racing Teamu za to, že rovnako ako v minulom roku môžem tento perfektný tím reprezentovať," ozrejmil svoje pred štartovné pocity Roman Baran.

Tibor Szabosi;ibs9251-1.jpg

Samozrejme, s L Racing Teamom do Poľska cestuje aj jeho manažér, Ján Lipták: „Ja som v Zaluži ešte nikdy nebol a preto som zvedavý aké to tam bude. V tomto prípade však na preteky idem iba ako manažér tímu, pretekať nebudem, ale aspoň si trochu oddýchnem. Treba si vedieť dať aj pauzu."

reklamni-partneri-l-racing.jpg

Pretekárska trať v poľskej Zaluži je dlhá takmer štyritisíc sedemsto metrov, pričom jej prevýšenie je päť celých osem desatín percenta. Štart pretekov je v nadmorskej výške tristo sedemdesiatdeväť metrov nad morom a cieľ vo výške šesťstopäťdesiat celých štyri desatiny metra nad morom, pričom v rámci jej zdolávania musia pretekári zdolať štrnásť zákrut. Počas oboch súťažných dní sú naplánované dve tréningové a dve súťažné jazdy. O tom, ako sa darilo členom L Racing Teamu na týchto pretekoch vás budeme informovať po ich ukončení.



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri