Pod Tatrami Petroltrans Rally Team strieborný
51. ročník najstaršej Slovenskej súťaže máme úspešne za sebou. LIQUI MOLY Slovakia Rally Tatry 2024 bola pre nás prvou tohtoročnou súťažou. Usporiadateľ pripravil trať o celkovej dľžke 383,85 km z toho 81,95 km rýchlostných skúšok v počte 7. Naša posádka Ing. Vlastimil Majerčák a Ing. Jakub Slovák si v štvrtok prevzala itinerár a začala ohliadku trate. Technika v podobe Ford Fiesta Rally2 bola po zimnom kompletnom repase pripravená na piatkové preberanie a hneď prácu našich mechanikov preveril aj shakedown. Ten potvrdil, že technika a posádka funguje tak ako má. Celý tím sa tešil na večerný ostrý štart, ktorému predchádzala slávnostná rampa.
Organizátor zvolil na úvod okruhovú RS. Tá odštartovala v nočných hodinách lemovaná veľkým počtom divákov, ktorí tvorili neopísateľnú atmosféru. Počasie pod Tatrami je nevyspytateľné no na dobro veci sa denné upršané, na večer umúdrilo. Vymenené poradie štartu od najvyššieho štartového čísla po to najnižšie nie je pre nás šťastným riešením. Už v predchádzajúcom ročníku sme si dovolili maličkú kritiku na takúto výmenu poradia no pre usporiadateľa je to určite riešením, ako udržať divákov pri trati až dokonca. Nastalo dlhočizné čakanie na nočný štart plný úvodných očakávaní, nakoľko jazdu “na svetlá“ majú chlapci radi. Okruhovú RS naša posádka víťazí absolútne a potvrdzuje našu ambíciu bojovať o absolútne poradie.
Sobotné ráno prinieslo umúdrené počasie, radosť a nadšenie na ozajstné RS. Tie mestské nemáme veľmi v obľube, ozajstná RS má byť, ako sa u nás povie, v “lese medzi stromami“. Čakalo nás 6.RS v troch sekciách. Bolo nám úplne jasné, že bojovať s WRC bratov Melichárkovcov je pre nás až príliš veľké sústo, no na našu radosť sa tento rok v našej triede zišla celkom silná a početná konkurencia.
Prvá sekcia (2. RS) ukázala, že sme nezvolili celkom šťastné nastavenia, no po odstúpení WRC bratov Melichárkovcov sa hlavnou prioritou stalo držať krok s konkurenciou a bojovať o métu najvyššiu v absolútnom poradí. V servisnej prestávke naši mechanici zmenili nastavenia, doladili potrebné detaily a nahodili tie správne pneumatiky.
Posádka vyrazila do ďalšej sekcie (2. RS) bojovať na veľmi rýchlej a ťažkej trati. Nádherné súboje s rozdielmi v sekundách hlavne s Robom Kolčákom, ktorého navigoval legenda Emil Horniaček a Karlom Trněným s Doerrom určite lahodili oku diváka. Vlasto s Kubom fungovali na 100% a užívali si jazdu vo výbornom tempe.
Do poslednej sekcie (2.RS) nastupuje naša posádka z druhého miesta absolútne. Strata na prvé miesto 2,8 sekundy. Servisná prestávka umožnila ešte posledné doladenia a chlapci plný odhodlania vyrazili na trať zatiahnuť. Zatiahli, zrýchlili, no samozrejme aj ostatní. V 6.RS sa strata na víťazstvo síce navršuje na 5,2 sekundy no ešte nič nebolo stratené. Niekto “tam hore“ sa rozhodol na záver trošku zamiešať kartami a do poslednej 7.RS poslal trošku vody v podobe poriadneho lejaku. Napriek vode a suchému obutiu bola posádka odhodlaná ešte zatiahnuť no to určite aj konkurencia.
Posádka odviedla skvelý výkon, skvelé súboje a nádherné prejazdy. Napriek všetkej snahe celého tímu a odhodlaniu posádky je potrebné uznať, že tento krát bol Robo s Emilom rýchlejší a víťazstvo si zaslúžia. Tešíme sa na ďalšie súboje. Naša posádka odnáša z tejto súťaže trofej za 2. miesto v absolútnom poradí, 2. miesto v CEZ1 a 2. miesto v triede. GRATULUJEME všetkým víťazom a máme radosť z dosiahnutého výsledku. Obrovské poďakovanie celému tímu, posádke a hlavne naším partnerom spoločnosti PETROLTRANS, a.s. a DOUVE AGRO s.r.o., PROGRESS TRADING, a.s., APARTMÁNY TATRY, TATRACINKY, KOŠICKÁ ODŤAHOVKA 24, PIRELLI, H2 SECURITY a všetkým tým, ktorí nás akokoľvek podporujú. Samozrejme obrovské poďakovanie usporiadateľom a v neposlednom rade aj vám fanúšikom, nie len naším ale všetkým, pretože bez vás by to nemalo zmysel.
Ján Slovák PTRT