Po úspešnom Rechbergu na Rallye Tatry
Zaneti Motorsport sa síce primárne zameriava na rely, ale určite neodmietne účasť ani na kopcových podujatiach. Veď aj výsledky minulej sezóny, kde sa Ivan Mutňanský stal Majstrom Slovenska v pretekoch automobiloch do vrchu vo svojej triede, hovoria jasnou rečou. Kopcovú sezónu zahájili v Rakúsku, na podujatí Rechberg Rennen.
Ivan Mutňanský mal vrásky na čele hlavne pri preberaní. Technickí komisári boli nekompromisní, našli drobné nedostatky, ktoré sa museli odstrániť. Všetko sa pripravilo aj vďaka pomoci mechanikom z Maxmotorsport, za čo im patrí vďaka. Na štart prvého tréningu sa Mitsubishi Lancer Evolution X R4 postavilo na mäkkých pneumatikách. Prečo to spomínam? Lebo to v konečnom dôsledku malo zásadný vplyv na výsledok. Ivan ho absolvoval s časom 2,36,192, čo bol veľmi pekný výsledok. Pred druhým tréningom sa menili pneumatiky za o čosi tvrdšie. Chyba nastala hneď pri štarte. Mitsubishi ukázalo, že bez zapnutého programu na riadenie diferenciálov je neovládateľné. Ivan na to jednoducho zabudol a výsledok bol šťastím v nešťastí. Dvojité hodiny bez poškodenia vozidla. Ak by to chcel takto spraviť, tak by to určite nedal. Mäkšie „11-tky“ mu sedeli viac a do poslednej tréningovej jazdy sa nastupovalo práve na nich. „Všetko sedí, pripravení na nedeľu.“
Mäkké pneumatiky však mali najlepšie za sebou a ďalšiu sadu k dispozícii jazdec Zaneti Motorsport nemal. Do tejto chvíle jasne dominujúci Ivan v triede S20 nad 3000 začal nefunkčnosťou obutia strácať. A to tak výrazne, že vo výsledku nestačil na Lazsloa Hernadiho. V súčte časov dvoch súťažných jázd mu na prvenstvo chýbalo niečo cez šesť sekúnd. Aj napriek tomu si z Rakúska odniesol prvenstvo v hodnotení MSR PAV a pohár za druhé miesto vo FIA Hill Climb Championship vo svojej triede.
Prestávka pre Zaneti Motorsport neprichádza. Už tento víkend sa na legendárnej Rallye Tatry predstaví bratská dvojica, Jaro a Erik Melichárkovci, na Forde Fiesta RS WRC. Táto posádka sa určite dá zaradiť medzi favoritov, ktorí vystúpia na stupne víťazov. A taký je aj plán. Ale ešte skôr, ako sa tieto plány naplnia, musia chalani absolvovať viac ako 448 kilometrov, z ktorých je 139,5 kilometra meraných. Tieto kilometre sú rozdelené do dvoch súťažných dní a 12 úsekov. Oproti minulým ročníkom si usporiadatelia pripravili na štartujúce posádky dve nové rýchlostné skúšky. Divácky najatraktívnejšiu, nočnú, presunuli na sobotu.
Všetky tieto zmeny, výborne pripravený a zvládnutý marketing, zvučnými menami nabitá štartová listina, ako aj meno tejto súťaže sú prísľubom toho, že nebude núdza o tesné súboje a krásne prejazdy. A pre vás, fanúšikovia motorizmu, je to tá najlepšia pozvánka na príjemne strávený víkend v krásnom prostredí pod Tatrami.
Peter Baran, Zaneti Motorsport