Plán L Racingu v Košiciach splnený (takmer) na sto percent
Tím z Krásnohorského Podhradia sa na štarte Rally Košice 2012 prezentoval ako najpočetnejší spomedzi osemdesiattri štartujúcich. Plán, doraziť so všetkými posádkami až na cieľovú rampu a zároveň vyhrať Súťaž Teamov sa podarilo splniť takmer na sto percent.
Už v piatok, čiže prvej etape tohtoročnej Rally Košice, ale aj siedmeho bodovaného dňa slovenského seriálu DMACK Tyres Rally 2012 - Majstrovstvá Slovenska si odviezol L Racing Team domov dve strieborné priečky a jedno štvrté miesto v triedach. V druhej etape to bolo jedno víťazstvo a tri tretie miesta. Navyše, aj keď veľmi smolne patrilo posádke L Racing Teamu aj desiate miesto absolútneho poradia po absolvovaní celej Rally Košice. Ak k týmto výsledkom pripočítame víťazstvo v rámci Súťaže Teamov, dá sa povedať, že L Racing Team odchádzal domov spokojný. Aj keď nie všetko bolo tak, ako by si jednotlivé posádky L Racing Teamu v ideálnom stave predstavovali. Poďme však pekne po poriadku a pozrime sa na to, ako sa jednotlivým posádkam darilo.
V triede 3, z pôvodne vyše dvadsať prihlásených posádok nakoniec do súťaže odštartovalo celkovo pätnásť posádok. Medzi nimi aj dve reprezentujúce L Racing Team. Jednou z nich bola maďarská dvojica István Pethó - Attila Ruboczki na Mitsubishi Lancer EVO IX. Tj v rámci prvej etapy Rally Košice 2012 patrilo druhé miesto v triede 3, s čím bol spokojný aj István Pethó: „Mohlo to byť aj lepšie, ale Rally Košice sa ukázala ako jedna nesmierne ťažká súťaž. Na rýchlostkách bolo treba naozaj dávať veľký pozor, čoho dôkazom je aj zopár poriadne rozbitých áut. Zatiaľ som spokojný." V druhej etape síce Isván s Attilom poskočili v celkovom poradí o niekoľko priečok vyššie, no ich Mitsubishi Lancer EVO IX už pomaly, ale o to istejšie začínal štrajkovať, čiže tretie miesto v triede bolo pre Isvána akousi odmenou za celodenné trápenie. „Na začiatku to bolo dobré a darilo sa nám robiť časy okolo deviateho miesta absolútneho poradia, čo nás posunulo o pár miest dopredu. Potom nás však začala trápiť nefunkčná spojka, ktorá nám ostala v druhej sekcii dnešného súťažného dňa visieť. Neostávalo nič iné ako rozbiehať sa cez štartér. Zásluhou poruchy nám postupne odišli všetky prevodové stupne a na záver sa nám podarilo ešte aj odtrhnúť poloos, ale sme tu a to je najdôležitejšie," opísal trampoty v druhej etape Rally Košice István Pethó.
V rovnakej triede, s rovnakým vozidlom bojoval aj Ján Lipták s Jánom Slovákom. Jankovia už pred súťažou deklarovali, že sa idú do Košíc v prvom rade baviť, napriek tomu sa samozrejme snažili aj jazdiť vyrovnané časy s najbližšou konkurenciou. Najskôr sa im to darilo, v rámci druhej etapy však prišlo odstúpenie. „Od rána som počul v aute nejaké zvuky, ktoré stále silneli. Najskôr som myslel, že je to prevodovka, ale neskôr už bolo jasne počuť, že prichádzajú zozadu a bolo jasné, že to je diferenciál. Mechanici sa v servise snažili aj túto poruchu odstrániť, ale nepodarilo sa a po štarte do druhého Bankova diferenciál zrazu buchol a my sme museli auto odstaviť. Škoda, do cieľa neostávalo už veľa, ale aj o technike je motoristický šport," vysvetli Ján Lipták svoje odstúpenie zo súťaže.
V triede 6 zastupovala L Racing Team dvojica Marek Špavelko - Milan Straka a ich Citroën C2 R2 Max. Marek s Milanom mali pred súťažou ešte stále teoretickú šancu získať titul v triede, čo sa však nakoniec aj napriek jednému druhému a jednému tretiemu miestu v rámci Rally Košice 2012 nepodarilo. „Zajazdili sme si veľmi dobre, celá súťaž bola veľmi náročná a nesmierne ťažká. Titul sa nám síce nepodarilo získať, nevadí, možno sa to podarí v budúcom roku, ešte sa do penzie nechystáme. Teší ma, že sa nám podarilo opäť bodovať a v podstate aj získať titul v rámci Súťaže Teamov, takže spokojnosť z mojej strany je," povedal po Rally Košice 2012 Marek Špavelko.
Ďalšou triedou, v ktorej mal L Racing Team svoje zastúpenie bola trieda 8. Tu tímové farby už tradične hájila dvojica Juraj Keszi - Pavol Helméczy s vozidlom Seat Leon TDi. Juraj s Paľom ako sme už písali pred súťažou posledné dve súťaže nedojazdili z dôvodu porúch vozidla. Tentokrát všetko išlo tak ako malo a Juraj s Paľom získali do hodnotenia triedy body za štvrté a tretie miesto v rámci Rally Košice 2012. „Chvála bohu sme došli teraz do cieľa, auto fungovalo perfektne a nebyť malej poruchy s turbo hadicou povedal by som, že poslúchalo absolútne perfektne. Máme však stále čo robiť za konkurenciou v podobe vozidiel Honda TypeR, ktoré sú veľmi silné a hlavne ľahšie, ale budeme sa snažiť ich v budúcnosti dobehnúť. Máme ešte stále nejaké možnosti v príprave auta, tak sa s tým trochu pohráme," prezradil mimo sezónne plány strávené pri príprave vozidla Juraj Keszi.
Poslednou posádkou reprezentujúcou L Racing team na Rally Košice 2012 bola posádka Alexander Baffy - Juraj Balla na Peugeote 106 XSi. Šani s Jurajom sa v rámci Rally Košice predstavili divákom v tejto sezóne prvý krát. Už v druhej rýchlostnej skúške prvej etapy ich však potrápila prasknutá poloos, kvôli ktorej boli nútení zo súťaže odstúpiť. Všetko si však vynahradili v druhej etape, do ktorej nastúpili v rámci systému Super rally, pričom v niektorých prípadoch jazdili časy porovnateľné, ba dokonca rýchlejšie ako niektoré posádky na podstatne silnejších vozidlách. V cieli im preto zaslúžene patrilo víťazstvo v triede F3. „Škoda tej poloosi v prvej etape, dnes to bolo super, jedinú poruchu čo sme riešili bola strelená hadica chladenia v poslednom teste. Cieľ sme splnili, sme tu a to je to najpodstatnejšie," uzavrel debatu Alexander Baffy.
Spokojnosť s výkonom členou tímu vyjadril aj manažér L Racing Teamu Ján Lipták: "Rally Košice by som hodnotil ako celok dosť dobre. S výkonom tímu som spokojný, škoda nášho odstúpenia, ale na druhej strane sme opäť vybojovali kopu bodov do Súťaže Teamov a vyzerá to tak, že sa staneme víťazmi tejto súťaže aj v rámci celej sezóny, čo ma veľmi teší. Aj to je akýmsi dôkazom toho, že L Racing je dobrý tím. Rád by som sa poďakoval týmto aj našim partnerom za podporu, ale aj jednotlivým posádkam za príkladnú reprezentáciu. Ďakujem."