Pirelli sľubuje napínavejšie preteky v sezóne 2012
Pirelli prisľúbilo fanúšikom ešte viac napínavejšie súboje a preteky pre sezónu 2012. Má sa tak stať vďaka podstatne agresívnejšiemu prístupu, ktoré k svojim novým špecifikáciám zvolilo. Pirelli, ktoré dodáva do F1 pneumatiky od minulého roka prezradilo, že rozdiely medzi jednotlivými sadami gúm sa výrazne zmenšili, a tak jazdcov a tímy čakajú krušné chvíle počas GP víkendov. Zmena stratégie nastáva v zlepšení stavby pneumatiky, čo umožní väčšiu priľnavosť a lepšiu manipuláciu. Prezident Pirelli Marco Tronchetti : " Tieto zmeny ponúknu viac príležitostí pre predbiehanie a taktiež lepšiu show pre divákov. Naše pneumatiky budú o niečo mäkkšie, čo im pridá na rýchlosti a na už spomínanej dramatičnosti." Tímy budú aj naďaj využívať len 4 rozličné sady počas F1 sezóny, avšak ich rozdiel sa dramaticky ztenšil, zatiaľ čo v roku 2011 tieto rozdiely medzi sadami predstavovali niekedy až 1,5 sekundy na kolo, túto sezónu sa sľubuje rozdiel menej ako 1 sekunda.
" Naším cieľom je dostať rozdiel na 0,8 sekundy", vyjadril sa riaditeľ Pirelli motorsport Paul Humbery. "Super mäkká zmes ostáva v podstate nezmenená od minulej sezóny, podstatnejšie zmeny zaznamenali zvyšné 3 zmesi, hlavne tvrdá zmes." Taliansky výrobca prichádza okrem iného s novým označením pneumatík do mokrých podmienok. Zmes do prechodným podmienok bude možno rozoznať podľa výrazného zeleného sfarbenia, zmes do dažďa ostáva v modrej farbe, pričom obe sady nesú názov tzv. Cinturato. Hlavným podnetom Pirelli pre tieto vylepšenia má byť situácia, ktorá sa objavovala počas víkendov v sezóne 2011. Mäkká zmes (žlté označenie) bola natoľko rýchlejšia od ostatných špecifikácii, že sa práve na ňu obracali tímy v pretekoch najviac. " V roku 2011 sme boli svedkami pretekov, kedy tímy maximalizovali využitie pneumatík, ktoré predstavovali najlepšie výkony, a teda mäkkú sadu a zároveň sa snažili minimalizovať použitie tvrdej či stredne tvrdej sady. Z tohto hľadiska sa druhá špecifikácia takmer nedostala k slovu. Minulý rok sme to tímom s výberom mäkkých gúm pre GP víkend veľmi uľahčili. Tento rok to chceme viac zamiešať.
Pirelli rovnako dúfa, že toto úsilie udrží aj naďalej preteky s väčším počtom zastávok v boxoch. " V priemere sa počet zastávok ustálil na čísle 2.2 alebo 2.3, v nadchádzajúcej sezóne veríme v rovnaké číslo. Pričom tri výmeny v boxoch sa ukázali ako najpreferovanejšie. Správy nám hovoria, že by mal byť prítlak o čosi menší ako tomu bolo v sezóne 2011, ale predsa vieme, že skutočnosť v F1 môže byť často iná. Podľa všetkého by nás mali čakať naozaj napínavé preteky, ale možno sme nakoniec boli príliš konzervatívni, možno príliš agresívni. To zistíme až, keď sa začne skutočne pretekať", zakončil Hembery.