Piate portugalské víťazstvo pre Ogiera
Francúz dnes bezpečne udržal za sebou útočiaceho Neuvilla a druhým víťazstvom v sezóne si upevnil vedenie v priebežnom poradí šampionátu.
Približne desaťkilometrové štyri úseky dnešnej tretej etapy nedávali Belgičanovi veľké šance. Časové rozdiely boli minimálne a rozhodnúť mohla každá chyba. Aj preto obaja kohúti dnes príliš neriskovali. Napokon rozdiel v cieli to len potvrdzuje, keď sa oproti včerajšiemu príliš nezmenil.
„Počas celého víkendu sme bojovali s pretáčavosťou, ktorá nám bránila atakovať Ogiera. Seb podal výborný výkon, ktorému sme sa nemohli rovnať. Napriek tomu som však s víkendom spokojný. Po dvoch víťazstvách vezieme body za druhé miesto a pekný bonus z power stage. Dani (Sordo) pridal cenné body za tretie miesto do súťaže značiek a tak odchádza spokojný celý tím," zhodnotil víkend Neuville, ktorý ako jediný dokázal držať krok s výborne jazdiacim Ogierom a v priebežnom poradí MS sa zaslúžene posunul už na druhé miesto, keď preskočil dnes až deviateho Latvalu.
„Išiel som, ako som najlepšie vedel, ale nechcel som riskovať," priznával spokojný víťaz Ogier. „Veľmi sa tešim. Je úžasné znova stáť na pódiu. Ďakujem tímu za perfektné nové auto. S novým autom sme vyhrali v Monaku a s novým autom sme vyhrali aj teraz." Vďaka piatemu víťazstvo v Portugalsku sa Ogier dokázal vyrovnať historickému úspechu Marku Alena, ktorý ako jediný dosiaľ dokázal vyhrať túto rely päťkrát (1975, 77, 78, 81 a 87). „Lietajúci Fín" vyhral štyrikrát na Fiate 124 Abarth a posledné na Lancii Delta Integrale. Ogier vyhral najprv dvakrát na Citroene, potom dvakrát na VW a piate víťazstvo pridal s Fordom. Mimochodom je to už rovné 40 víťazstvo pre Sebastiena Ogiera.
Kvalitnú prácu tímu M-Sport potvrdil štvrtým miestom Ott Tanak, ktorý prišiel o šancu zvíťaziť v sobotu, keď poškodil auto o násyp. Rozhodne však výkonom potvrdil svoje kvality. Škoda ďalšej premárnenej šance Citroenu, ktorý dokázal do prvej desiatky dostať iba Breena (piaty). Lefebvre skončil trinásty a finišujúci Meeke po piatkovom odstúpení pre technickú poruchu dojazdil až osemnásty. Na novú C3-ku zvykajúci si Al Qassimi došiel sedemnásty.
Celkom nevýrazná bola v Portugalsku Toyota, ktorá po výbornom vstupe do sezóny stráca dych. Hanninen skončil iba siedmy a Latvala dokonca deviaty. Pekne sa v tíme uviedol Lappi, ktorý pri svojom debute dočiahol na celkové desiate miesto a utrhol si aj dva body v power stage.
Nečakane sa všetko zvrtlo vo WRC2. Celý čas suverénne viedol Andreas Mikkelsen, no šokujúco kilometer po štarte power stage havaroval a súťaž nedokončil! Víťazstvo tak spadlo do lona jeho tímovému kolegovi Pontusovi Tidemandovi., ktorého pekne tlačil druhý Suninen na Fieste R5.
Martin Prokop sa pri svojom návrate musel uspokojiť so štrnástym miestom, no jeho spolubojovník Mads Ostberg to vytiahol až na body, keď skončil ôsmy!
V priebežnom poradí MS si vedenie víťazstvom upevnil nielen Ogier, ale aj jeho tím M-Sport. Druhý Hyundai sa však drží statočne a bodmi za druhé a tretie miesto zaostáva za Wilsonom iba 26 bodov. Neuville sa navyše prehupol cez Latvalu a stráca na Ogiera iba 22 bodov. Ďalšou, v poradí už siedmou súťažou sezóny MS v rely je italská rely na Sardínii, ktorá sa jazdí v polovici júna.