Peugeot 5008 2,0 HDI Allure
Excelentná rodinná záležitosť: Elegantný Peugeot 5008 s diódovým denným svietením je v podstate veľmi nenápadný automobil, ale svojimi praktickými vlastnosťami istotne uspokojí skupinu motoristov, ktorí hľadajú vhodné rodinné vozidlo, súce na prekonávanie veľkých vzdialeností s maximálnym pohodlím. Veď priestorná kabína s variabilným usporiadaním sedadiel v druhom rade takéto požiadavky bez problémov spĺňa.
Predné vyhrievané sedadlá sú vlastne kreslami so samostatnými lakťovými opierkami na strane bližšej k stredu kabíny. Zadné sedadlá sa dajú pozdĺžne jednotlivo posúvať v rozsahu 13 cm a tiež sklápať, pričom si môžete individuálne polohovať aj operadlá. Nízka nakladacia hrana a dostatočne veľký objem batožinového priestoru (v základnom usporiadaní 679 litrov) poskytujú dostatok pohodlia pre všetkých pasažierov aj pri preprave väčšieho množstva batožiny.
Zbytočnou machuľou na vzhľade moderne riešeného prístrojového panelu sú miniatúrne tlačidlá nad panelom ventilácie interiéru (v kontraste s ovládaním dvojzónovej klimatizácie); neomylné vyhľadanie tlačidla NAV alebo PHONE počas jazdy si vyžaduje určitú dávku šikovnosti.
Na druhej strane kvitujeme rozmernú odkladaciu schránku medzi prednými sedadlami, kde bez problémov odložíte aj fľaše s nápojom. Toto riešenie si však od počiatku vyžiadalo použitie elektronickej parkovacej brzdy.
Na výklopnom displeji pred vodičom sa premieta momentálna rýchlosť a nastavený rýchlostný limit tempomatu. Výklopný je taktiež monitor v strede prístrojového panelu, kam sa prenáša i farebný obraz z kamery pri cúvaní. Informačný displej (rýchlosť, spotreba, dojazd...) sa nachádza medzi kruhovými prístrojmi pred vodičom. Veľký otáčkomer je vľavo, rýchlomer vpravo. Jednosmerný posun podstatných informácií sa ovláda na páčke stieračov.
Nad pasažiermi je po celej dĺžke karosérie presklená strecha, pod ňou je elektricky ovládateľná posuvná clona. Z hľadiska rodinne zameraného automobilu klasická automatická prevodovka postačuje, rýchlosť radenia jednotlivých stupňov je však pozvoľná. Snaha o udržanie nízkych otáčok motora (kvôli spotrebe) sa občas prejavuje drobnými vibráciami v kabíne.
Na diaľnici je Peugeot dostatočne svižný a zároveň primerane úsporný. Ak využívate tempomat, môžete udržať priebežnú spotrebu pri rýchlosti 130 km/h na úrovni siedmich litrov, po znížení okamžitej rýchlosti na 100 km/h klesne spotreba na 5,1 litra, čo je pri vozidle s hmotnosťou 1,7 tony skutočne sympatický údaj.
Pravda, tieto hodnoty sme dosiahli pri jazde s prázdnym autom. S plne naloženým zrejme spotreba o čosi stúpne. Po skončení testovania sme zaznamenali na jednu nádrž paliva dojazd 700 kilometrov a priemernú spotrebu nafty v kombinovanom režime 7,4 litra na 100 km.
Aj na nekvalitnom povrchu podvozok tohto rodinného automobilu spoľahlivo filtruje nerovnosti vozovky a zákruty zdoláva bez výrazného nakláňania karosérie. Brzdový systém je dostatočne dimenzovaný a spoľahlivo zastaví vozidlo na primerane krátku vzdialenosť.
Nebyť maličkostí, ktoré spomíname medzi mínusmi, zaraďujeme Peugeot 5008 medzi pohodlné a priestranné automobily s nízkou hladinou vnútorného hluku a dobrou zotrvačnosťou, vhodný najmä pre početné rodiny. A kto túži po romantike, má k dispozícii sklenú strechu po celej dĺžke karosérie. Posuvná clona pod ňou je ovládaná elektricky.
Údaje výrobcu o testovanom aute
Peugeot 5008 2,0 HDI
Objem motora (cm3) 1 997
Výkon (kW/k) 120/163
Krútiaci moment (Nm) 340
Max. rýchlosť (km/h) 190
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,4
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,4
(Skutočná spotreba pri teste 7,4)
Cena testovanej verzie 26 090 €
Najlacnejšia verzia 17 990 €
+ Výrazné plusy
Veľa priestoru v kabíne, nízka nakladacia hrana
Pohodlné sedadlá, komfortný podvozok
Priaznivá spotreba, spoľahlivé brzdy
- Najväčšie mínusy
Miniatúrne tlačidlá na stredovej konzole
Občasné vibrácie v kabíne