Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Peugeot 2008 e-HDI 1,6 Allure

Sunday, 26. 10. 2014 - 11:03, Ivan Václavík   

Peugeot 2008 e-HDI 1,6 Allure

Na každý deň a do každého počasia: Už číselné označenie nepriamo naznačuje, že pôžička od modelu 208 zasiahla do interiéru 2008 pomerne výrazne. Napríklad mäkká prístrojová doska je kompletne prevzatá z Peugeotu 208 vrátane volantu s mimoriadne malým priemerom venca. Volant sa drží veľmi príjemne. Pri správnom nastavení výšky sedadla a volantu má šofér dobrý výhľad na prístroje. Ani športovejší, maximálne nízky posed nerobí problémy.

peugeot-2008-e-hdi-9719g.jpg

Diskutabilné je netradičné tvarovanie čelného skla a línie strechy, no faktom zostáva, že aj v silnom bočnom vetre je aerodynamika Peugeotu 2008 veľmi dobrá. Dizajn strechy vhodne dopĺňajú hliníkové strešné nosiče. V interiéri nás zaujalo i netypické „madlo" ručnej brzdy, ktoré pripomína kokpit lietadla.

peugeot-2008-e-hdi-9731g.jpg

Na volante sú ovládače rádia, potrebné úkony však môžete robiť aj na 7" dotykovej farebnej obrazovke, kde sa ľahko dostanete aj do systému bluetooth, či k údajom o aute (spotreba, vzdialenosti). Vľavo pod volantom je satelit s ovládačmi tempomatu.

peugeot-2008-e-hdi-9720g.jpg

Na pomoc niektorým vodičom dobre poslúžia parkovacie senzory v zadnom nárazníku, či indikátor radenia 5° manuálnej prevodovky. Na zjednodušenej stredovej konzole sa nachádza len ovládanie klimatizácie. Celkovo hodnotíme kvalitný interiér vysoko; markantný pruh po celej šírke prístrojového panelu pridáva na útulnosti kabíny.

peugeot-2008-e-hdi-9728g.jpg

Tá v skutočnosti poskytuje dostatok priestoru, šírka interiéru zodpovedá modelu 208 a vďaka vyššej stavbe karosérie sa do vozidla výborne nastupuje.Aj okolo lakťov je dostatok miesta, rovnako i nad hlavou. Škoda, že vodičovi sťažuje výhľad spoza volantu šikmo dopredu hrubší stĺpik karosérie.

peugeot-2008-e-hdi-9726g.jpg

Plocha batožinového priestoru je zarovnaná s nakladacou hranou kufra, čo uľahčuje manipuláciu s prevážanými predmetmi. Základní objem kufra 350 litrov postačuje, po sklopení operadiel zadných sedadiel do roviny sa zväčší na 1172 litrov.

peugeot-2008-e-hdi-9724g.jpg

Testovaný Peugeot 2008 mal pod prednou kapotou turbodiesel s objemom 1,6 litra a výkonom 68 kW, čo nie je veľa, no boli sme príjemne prekvapení jeho schopnosťami pri akcelerácii. Krútiaci moment 270 Nm je v bežnej premávke dostatočný, na diaľnici by sme však privítali 6. prevodový stupeň.

peugeot-2008-e-hdi-9729g.jpg

Systém Stop/Start v spojení s technológiou e-HDi dokáže vypínať úsporný dieselový motor už pri rýchlosti vozidla pod 20 km/h, čo sa nám osvedčilo pri ekonomickom štýle jazdy. Z hľadiska priebežnej spotreby sme sa síce nedostali pri rýchlosti 100 km/h pod štyri litre, ale aj 4,3 l je uspokojivý údaj. Pri 130 km/h na diaľnici sa otáčky motora šplhajú nad 2 500, takže nafta z nádrže mizne rýchlejšie a nám ukázal displej 5,7 litra. Celkový priemer v kombinovanom režime 5,2 l/100 km je však pomerne priaznivý.

peugeot-2008-e-hdi-9722g.jpg

Rovnako aj dojazd 850 kilometrov na jednu nádrž paliva. Aj po meste sa dá jazdiť so spotrebou len mierne nad päť litrov.
Pochvalu si zaslúži účinná brzdová sústava a tiež stabilita pri rýchlom prejazde zákruty, keď auto dobre drží stopu a karoséria sa výrazne nenakloní. S Peugeotom 2008 si môžete dovoliť i prejazd ľahším terénom. Je to auto vhodné na každý deň a do každého počasia.

peugeot-2008-e-hdi-9723g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Peugeot 2008 e-HDI 1,6

Objem motora (cm3) 1 560
Výkon (kW/k) 68/92
Krútiaci moment (Nm) 230
Max. rýchlosť (km/h) 181
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 11,5
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,0
(Skutočná spotreba pri teste 5,6)

Cena testovanej verzie 17 230 €
Najlacnejšia verzia 11 990 €

+ Výrazné plusy
Dizajn karosérie a najmä interiéru
Úsporný naftový motor
Dostatok priestoru v kufri
- Najväčšie mínusy
Výhľad spoza volantu šikmo dopredu
Nízka priechodnosť ťažším terénom

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri