Peugeot 2008 e-HDI 1,6 Allure
Na každý deň a do každého počasia: Už číselné označenie nepriamo naznačuje, že pôžička od modelu 208 zasiahla do interiéru 2008 pomerne výrazne. Napríklad mäkká prístrojová doska je kompletne prevzatá z Peugeotu 208 vrátane volantu s mimoriadne malým priemerom venca. Volant sa drží veľmi príjemne. Pri správnom nastavení výšky sedadla a volantu má šofér dobrý výhľad na prístroje. Ani športovejší, maximálne nízky posed nerobí problémy.
Diskutabilné je netradičné tvarovanie čelného skla a línie strechy, no faktom zostáva, že aj v silnom bočnom vetre je aerodynamika Peugeotu 2008 veľmi dobrá. Dizajn strechy vhodne dopĺňajú hliníkové strešné nosiče. V interiéri nás zaujalo i netypické „madlo" ručnej brzdy, ktoré pripomína kokpit lietadla.
Na volante sú ovládače rádia, potrebné úkony však môžete robiť aj na 7" dotykovej farebnej obrazovke, kde sa ľahko dostanete aj do systému bluetooth, či k údajom o aute (spotreba, vzdialenosti). Vľavo pod volantom je satelit s ovládačmi tempomatu.
Na pomoc niektorým vodičom dobre poslúžia parkovacie senzory v zadnom nárazníku, či indikátor radenia 5° manuálnej prevodovky. Na zjednodušenej stredovej konzole sa nachádza len ovládanie klimatizácie. Celkovo hodnotíme kvalitný interiér vysoko; markantný pruh po celej šírke prístrojového panelu pridáva na útulnosti kabíny.
Tá v skutočnosti poskytuje dostatok priestoru, šírka interiéru zodpovedá modelu 208 a vďaka vyššej stavbe karosérie sa do vozidla výborne nastupuje.Aj okolo lakťov je dostatok miesta, rovnako i nad hlavou. Škoda, že vodičovi sťažuje výhľad spoza volantu šikmo dopredu hrubší stĺpik karosérie.
Plocha batožinového priestoru je zarovnaná s nakladacou hranou kufra, čo uľahčuje manipuláciu s prevážanými predmetmi. Základní objem kufra 350 litrov postačuje, po sklopení operadiel zadných sedadiel do roviny sa zväčší na 1172 litrov.
Testovaný Peugeot 2008 mal pod prednou kapotou turbodiesel s objemom 1,6 litra a výkonom 68 kW, čo nie je veľa, no boli sme príjemne prekvapení jeho schopnosťami pri akcelerácii. Krútiaci moment 270 Nm je v bežnej premávke dostatočný, na diaľnici by sme však privítali 6. prevodový stupeň.
Systém Stop/Start v spojení s technológiou e-HDi dokáže vypínať úsporný dieselový motor už pri rýchlosti vozidla pod 20 km/h, čo sa nám osvedčilo pri ekonomickom štýle jazdy. Z hľadiska priebežnej spotreby sme sa síce nedostali pri rýchlosti 100 km/h pod štyri litre, ale aj 4,3 l je uspokojivý údaj. Pri 130 km/h na diaľnici sa otáčky motora šplhajú nad 2 500, takže nafta z nádrže mizne rýchlejšie a nám ukázal displej 5,7 litra. Celkový priemer v kombinovanom režime 5,2 l/100 km je však pomerne priaznivý.
Rovnako aj dojazd 850 kilometrov na jednu nádrž paliva. Aj po meste sa dá jazdiť so spotrebou len mierne nad päť litrov.
Pochvalu si zaslúži účinná brzdová sústava a tiež stabilita pri rýchlom prejazde zákruty, keď auto dobre drží stopu a karoséria sa výrazne nenakloní. S Peugeotom 2008 si môžete dovoliť i prejazd ľahším terénom. Je to auto vhodné na každý deň a do každého počasia.
Údaje výrobcu o testovanom aute
Peugeot 2008 e-HDI 1,6
Objem motora (cm3) 1 560
Výkon (kW/k) 68/92
Krútiaci moment (Nm) 230
Max. rýchlosť (km/h) 181
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 11,5
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,0
(Skutočná spotreba pri teste 5,6)
Cena testovanej verzie 17 230 €
Najlacnejšia verzia 11 990 €
+ Výrazné plusy
Dizajn karosérie a najmä interiéru
Úsporný naftový motor
Dostatok priestoru v kufri
- Najväčšie mínusy
Výhľad spoza volantu šikmo dopredu
Nízka priechodnosť ťažším terénom