Peugeot 2008 DKR na Rely Dakar
Duny, hory, suché riečne korytá, kaňony, teploty podobné teplotám v peci, soľné púšte, nerovný terén, hromady piesku... To sú len niektoré z nástrah, ktoré čakajú na pretekárov na budúcej Rely Dakar 2015. Team Peugeot Total chce prekonať náročné podmienky s vozidlom 2008 DKR, o ktorom sa riaditeľ divízie Peugeot Sport Bruno Famine vyjadril:
„Rovnako ako sme to urobili na Le Mans 24 hodín, aj teraz sme zvolili uzavretý kokpit vozidla a rozhodli sme sa prijať inovatívny koncept. Najdôležitejšou otázkou je, či je potrebný pohon 4 kolies alebo stačí len dvoch. Po podrobnej štúdii na danú otázku sme sa rozhodli pre dvojkolesový prenos pohonu, ktorý má celý rad zaujímavých výhod. Chceme sa pokúsiť o prvé víťazstvo na Dakare s pohonom dvoch kolies a so vznetovým motorom."
Technický projektový manažér Jean-Christophe Pallier komentuje novú situáciu: "V motoristickom športe je hmotnosť v rozpore s výkonom. Avšak v prípade cross-country rallye je riešenie s pohonom dvoch kolies určite výhodnejšie, lebo auto je výrazne ľahšie ako s pohonom 4x4. Môžeme použiť väčšie kolesá, ktoré poskytujú určitú výhodu, pokiaľ ide o vyrovnanie sa s úskaliami, spojenými s týmto typom terénu. Navyše to umožňuje minimalizovať predný previs. Peugeot 2008 DKR sa môže vyšplhať prakticky aj na zvislú stenu! A to nie je všetko: odpruženie 460 mm namiesto 250 mm zvyšuje schopnosť jednoduchšie prejsť cez duny, ako aj po rozmáčanom a nerovnom teréne. To sú kľúčové fakty pre Dakar 2015."
Ďalšou výhodou väčších kolies je systém, ktorý umožňuje upraviť tlak v pneumatikách z kokpitu pri vstupe do zóny dún. To by mohlo priniesť zisk cenných minút. Aby bolo možné plne využiť tieto výhody, inžinieri Peugeot Sport podrobili náročnej skúške svoju kreatívnu víziu s extrémne kompaktným vozidlom s agregátom V6 twin-turbo. Dieselový motor Peugeotu DKR 2008 dosahuje výkon 340 k.