Peter Hrebíček si vyskúšal európsku kopcovú trať
XXXVII. Dobšinský kopec 2021 bol ďalším podujatím kde sa predstavil Peter Hrebíček s vozidlom Peugeot. Síce „iba“ v úlohe predjazdca, ale na európskej trati.
Ako sme už po podujatí na Ostrej Lúke písali, Peter Hrebíček a jeho PH Motorsport Team sa na „ostrý“ štart v majstrovských pretekoch automobilov do vrchu pripravujú s pokorou a skôr ako sa Peter zapojí o súboje o body má v pláne vyskúšať si čo možno najviac tratí v úlohe predjazdca. Teraz mal v pláne absolvovať jediné slovenské podujatie zaradené do seriálu FIA European Hill Climb Championship v Dobšinej.
„Pripravovali sme sa na toto podujatie poctivo. Auto pred podujatím sme pripravili dobre a ja som sa snažil zapamätať si trať do detailov. Žiaľ, v sobotu ráno tesne pred štartom sa nám vyskytla drobná technická a preto sme nakoniec prvý tréning neštartovali. Pred druhou tréningovou jazdou sme všetko dali do poriadku ado druhej tréningovej jazdy v pohode odštartovali. Musím povedať, že trať v Dobšinej je naozaj nádherná, sú na nej vážne technické úseky, ale aj úseky kde sa dá poriadne potlačiť plyn a užívať si rýchlosť. Trať je navyše najdlhšia na Slovensku a myslím, že táto skúsenosť mi zase dala veľmi veľa do budúcnosti. Samozrejme by som rád poďakoval všetkým partnerom PH Motorsport Teamu, IMP-Technic s.r.o., RMK Transport s.r.o., Ealim Bar a Birell za podporu. Bez nej by som tento krok urobiť nemohol. Poďakovanie patrí aj všetkým ľuďom okolo mňa, ktorí akýmkoľvek spôsobom pomáhajú splniť môj sen,“ zhodnotil svoje dobšinské vystúpenie Peter Hrebíček.
Peter sa po druhej tréningovej jazde už tešil na nedeľu kedy boli v pláne dve súťažné jazdy, no osud chcel niečo iné. V polovici druhej tréningovej jazdy totiž jeden z jazdcov havaroval, pričom rozrazil zvodidlá a navyše zranil aj traťového komisára v tom mieste stojaceho. Záchranári a zdravotníci síce boli na mieste nehody okamžite a oboch zranených ihneď stabilizovali. Nasledoval presun do nemocnice, z ktorej už o chvíľu prišli dobré správy, že zranenia nie sú život ohrozujúce a nie sú ani veľmi vážne. Napriek dobrým správam však po tejto nehode športoví komisári spoločne s bezpečnostným delegátom po preskúmaní okolností z dôvodu bezpečnosti ďalšie pokračovanie podujatia zastavili.
„Všetci čo pretekáme, aj čo iba začíname pretekať vieme, že motoristický šport má aj takéto tienisté stránky, ale počítame s nimi. Je mi ľúto, že k nehode prišlo a obom účastníkom prajem rýchle uzdravenie. Verím tomu, že prijaté rozhodnutie bolo správne. Veď bezpečnosť jazdcov, komisárov a divákov je a vždy musí byť na prvom mieste,“ dodal záverom Peter Hrebíček.
Miro Majláth