Perspektíva na 15 rokov

Výskumný Mercedes-Benz F 125! (s úmyselným výkričníkom za číslovkou), predstavený na frankfurtskom autosalóne, ukazuje trendy budúcnosti pre veľké a luxusné automobily v horizonte nie jednej, ale dvoch generácií prémiových vozidiel. Teda až za rok 2025. Ukazuje tiež cestu realizácie inovačnej koncepcie vozidiel triedy S jazdiacich na vodík a elektrickú energiu bez emisií a fosílnych palív.
F 125! využíva revolučnú technológiu na ukladanie vodíka (má kompozitný zásobník na 7,5 kg vodíka integrovaný do štruktúr karosérie), lítiovo-sírový vysokonapäťový akumulátor (kapacita 10 kWh) s vysokou hustotou energie (350 Wh/kg) i vysokou mierou rekuperácie pri pohone všetkých kolies e4MATIC so štyrmi kolesovými elektromotormi (trvalý výkon 170 kW/231 k, najvyšší 230 kW/313 k) a s individuálnou reguláciou krútiaceho momentu na každom kolese.
Mercedes F 125! zrýchli na 100 km/h za 4,9 s a vyvinie maximálnu rýchlosť 220 km/h. Prepočítanú spotrebu však má iba 0,79 kg vodíka na 100 km, čo zodpovedá ekvivalentu 2,7 litra motorovej nafty. Jazdný dosah tohto výnimočného vozidla je 1 000 km, z toho čisto na pohon z energie akumulátora 50 km.
Limuzína F 125! s avantgardným dizajnom využíva hybridnú vysokopevnú odľahčenú karosériu s krídlovými dvermi. Poskytuje optimálny prístup, vyššiu bezpečnosť a nižšiu hmotnosť. Pri dĺžke necelých päť metrov má rázvor až 3,33 m. Bezpečnosť a komfort obsluhy na najvyššej úrovni zaručuje šofér prirodzenými dotykmi, gestami a hlasom. Moderné asistenčné systémy sú spôsobilé napríklad prejsť do vedľajšieho jazdného pruhu, či dokonca automaticky predbiehať.
„S prototypom F 125! chceme ukázať, že veľké, komfortné a bezpečné limuzíny majú skvelú budúcnosť, okrem iného preto, lebo dokážu jazdiť bez emisií. Mýtus triedy S prechádza do budúcnosti inteligentnými a vždy v prospech zákazníkov orientovanými riešeniami. Nové výskumné vozidlo ozrejmuje a podčiarkuje tieto vedúce ambície modernými nápadmi a tradičnými prednosťami Mercedesov v oblasti dizajnu, bezpečnosti, komfortu a výkonu," vysvetľuje člen predstavenstva spoločnosti Daimler profesor Thomas Weber.
Diskusia k článku
Najnovšie galérie






























