Patrik Kecer a Sebastián Ivan si v Prešove vybrali poriadny diel smoly
Košičan Patrik Kecer nie je za volantom pretekárskych vozidiel žiadny nováčik. Svoju púť začínal už pred viac ako desiatimi rokmi v automobilových slalomoch.
Do rally súťaží spoločne so svojim synovcom Sabastiánom Ivanom, ktorý mu vo Forde Fiesta ST150 číta noty vstúpil až po „korone“ v roku 2021. Napriek tomu už vtedy mal na svojom konte celoročné víťazstvá v triede 3 v rámci seriálu PD Profituning Cup.
„V rámci automobilových slalomov som začínal s Volkswagenom Golf, ktorý sa mi podarilo aj statočne rozbiť. Potom nasledoval Peugeot 306 GTi, s ktorým som v slalome dosiahol najväčšie úspechy. Stále ma to však viac a viac ťahalo do rally disciplíny, čo sa nám splnilo v sezóne 2021. Na Slovakia Ringu sme urobili Rally školu, no a potom sme už mohli začať bodovať v rámci Slovenského Rally Pohára,“ opísal svoj vstup do rally súťaží Patrik Kecer.
V rámci rally podujatí Paťo a Sebastián volili vozidlo Ford Fiesta ST150. To prešlo drobnými úpravami, pričom napriek Paťovým dobrým rukám nedosahuje výsledky, aké by si jeho majiteľ prial.
„Auto je dobré podvozkovo, len nám chýbajú kone. Chcelo by ich pod kapotu ustajniť ešte aspoň tridsať, štyridsať a vtedy by sme sa vedeli ako tak rovnať s konkurenciou. Proti vozidlám špecifikácie Rally4 by sme aj tak mali iba minimálnu šancu, sú to továrenské špeciály a s tými sa porovnávať nedá. Škoda, že práve s nimi musíme bojovať o body v triede,“ vysvetlil slabinu Fordu Fiesta ST150 Paťo.
V prípade 26. Rally Prešov 2023 si Paťo so Sebastiánom a 3plast rally teamom užili tú pravú rally súťaž, plnú nástrah lesných ciest, ale aj vrtochov počasia. Výsledkom nakoniec, po drobnom výlete mimo trať bolo siedme miesto v triede 5.
„Bol som veľmi rýchly v jednom z retardérov a keďže som ho nechcel rozraziť, tak som sa snažil obísť cez trávu. Tá ale bola po raňajšom daždi poriadne mokrá a pod ňou bol navyše rigol a v ňom sme ostali visieť. Našťastie o chvíľu dobehli nejakí diváci a pomohli nám z tej šlamastiky. Nechali sme tam viac ako minútu. No a v druhom kole hneď od prvej rýchlostnej skúšky nám začala tiecť brzdová hadička, musel som ju zablendovať a išli sme teda iba na jeden okruh a to bolo poriadne trápenie a museli sme zvoľniť. Bolo to dosť trápenie. Ale sme v cieli a to je dôležité,“ doplnil záverom Patrik Kecer.
Slovenské rally majstrovstvá pokračujú opäť o mesiac podujatím vo Vranove nad Topľou, kde Paťa so Sebastiánom určite opäť uvidíme.
Miro Majláth