Paddon spokojný so svojim výkonom vo Fínsku, už sa však teší na Austráliu
Tohtoročný nováčik vo WRC, Novozélanďan Hayden Paddon si po ôsmom mieste v Poľsku na svoje konto pripísal ďalšie body. Opäť raz to bolo za ôsme miesto, ktoré po sympatickom výkone obsadil pre zmenu vo Fínsku. Paddon až do nedele doobeda držal dokonca šieste miesto, po smolných technických problémoch sa však v konečnom hodnotení prepadol o dve priečky nižšie.
„Záver tejto rally nedopadol tak, ako sme dúfali, ale myslím, že celkovo som počas tohto víkendu odviedol dobrú prácu. Od nedeľného rána sme mali problémy s posilovačom riadenia, čo je presne to, čo na fínskych rýchlostných skúškach skutočne nepotrebujete. Moje ruky dostali najmä v RS25 poriadne zabrať! Vedeli sme, že boj o šieste miesto prehráme, ale i tak sme chceli dosiahnuť dobrý výsledok. Neriskovali sme, došli sme do cieľa. Cítim, že tento víkend som sa toho veľa naučil. Za volantom Hyundaiu i20 WRC som sa cítil skutočne pohodlne a bez pochyby sa jednalo o našu doteraz najlepšiu rally - dokonca i keď do toho počítame problémy s technikou. Naša sebadôvera cez víkend rástla a som rád za to, že som bol v top 6 - ukázali sme, čo v nás je a že je od nás ešte čo čakať a už sa nemôžem dočkať našej ďalšej rally, ktorá sa odohrá v Austrálii," zhodnotil fínsku rally Hayden Paddon, s ktorého progresom sú spokojní i v tíme Hyundai.
Najbližšie kolo WRC, ktoré sa odohrá na nemeckom asfalte teda Paddon vynechá; za volantom Hyundaiu i20 WRC sa na Rallye Deutschland predstaví trojica Thierry Neuville, Dani Sordo a Bryan Bouffier. Následne ho však čaká jeho „skorodomáce" podujatie v Austrálii, kde Paddon plánuje trošku iný prístup ako vo Fínsku: „Pokiaľ na to budeme môcť na tratiach, ktoré poznáme trochu viac zatlačiť, bude zaujímavé vidieť, či sa dokážeme dostať do top 5. Viem, že to je ťažký cieľ. Trate v Austrálii sú veľmi hladké a auto sa až tak neopotrebováva. Určite sa tam ale nebudeme nijako krotiť a budeme sa snažiť posunúť čo najviac dopredu."
Paddon za svoje dobré výsledky vďačí i tomu, že sa svoj jazdecký štýl snažil čo najviac prispôsobiť svojmu Hyundaiu i20 WRC: „Snažím sa jazdiť čo najhladšie a zároveň do toho dávam čo najviac. Snažím sa čo najpraktickejší vjazd do osi zákruty bez toho, aby som ho musel korigovať, čo znamená, že môžem plynulo nadviazať na stopu ktorá nasleduje po danej zákrute. Je to tak trochu umenie," vysvetľuje Novozélanďan.
Hayden Paddon zatiaľ vo svojich tohtoročných troch štartoch vo WRC dokázal získať dokopy osem bodov, čo ho radí na 16. miesto celkovej klasifikácie jazdcov. V porovnaní s ostatnými jazdcami tímu Hyundai na tom vôbec nie je zle; Thierry Neuville síce ako stály jazdec tímu absolvoval zatiaľ všetky podujatia a nazbieral 46 bodov, ďalší jazdci Hyundaiu sú na tom ale porovnateľne. Juho Hänninen absolvoval päť súťaží, na ktorých získal dokopy 20 bodov, Chris Atkinson za svoje siedme miesto v Mexiku získal bodov šesť. Taký Dani Sordo ale napríklad zatiaľ nemá po troch podujatiach na konte ani bod.