Opel posúva možnosti mobility dopredu
Svetová premiéra sériovej verzie revolučného modelu Ampera s elektrickým pohonom a predĺženým dojazdom je pripravená. Uskutoční sa na ženevskom autosalóne 2011 (3.-13. marca) a prvé vozidlá sa dostanú k zákazníkom ešte pred koncom tohto roka. Výrazný dizajn Ampery sa iba minimálne líši od pôvodných štúdií.
Opel Ampera, vybavený elektrickým pohonom s predĺženým dojazdom, bude prvým elektromobilom v Európe vhodným na každodenné používanie. Svojou konštrukciou eliminuje obavy vodiča, že zostane niekde stáť s vybitou batériou. Vďaka svojmu unikátnemu systému pohonu poskytuje Ampera svižnú akceleráciu a vysokú mieru komfortu.
Päťdverová štvormiestna karoséria poskytuje aj primerane veľký batožinový priestor. Vozidlo je po celý čas poháňané elektromotorom. Počas prvých 40 - 80 kilometrov elektromotor napája lítiovo-iónová akumulátorová batéria s kapacitou 16 kWh. Pritom vozidlo jazdí bez spotreby benzínu a úplne bez emisií.
Nezávislé výskumy ukázali, že približne 80 percent európskych vodičov najazdí denne menej ako 60 kilometrov, takže Ampera ľahko splní ich požiadavky.
Vybitá batéria sa dá nabiť za štyri hodiny z bežnej verejnej elektrickej siete 230 V - len jednoduchým pripojením integrovaného nabíjacieho systému vozidla do štandardnej elektrickej zásuvky v domácnosti. Pretože batéria sa dá rýchlo dobiť, väčšina vozidiel bude jazdiť po celý čas na elektrický pohon s využitím batérie.
Ak je potrebné s vozidlom absolvovať dlhšiu jazdu, benzínový motor, poháňajúci generátor môže plynulo predĺžiť dojazd na vyše 500 kilometrov na jednu náplň palivovej nádrže. Tento systém elektrického pohonu s predĺženým dojazdom robí z Opelu Ampera prvý elektromobil, schopný konkurovať bežným automobilom so spaľovacím motorom.
Extrémne tichý elektromotor s výkonom 111 kW (150 k) poskytuje krútiaci moment 370 Nm prakticky z nulových otáčok. Ampera zrýchľuje z pokoja na tempo 100 km/h približne za 9 sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 161 km/h.
Návštevníci autosalónu nahliadnu aj do budúcnosti novej generácie modelu Opel Zafira. Štúdia Zafira Tourer Concept prináša novú úroveň sofistikovanej variability interiéru a komfortu. Bude to demonštrácia, aká elegantná môže byť obývačka na kolesách (Lounge On Wheels).
„Aplikovali sme koncepciu obývačky na motorové vozidlo," povedal Mark Adams, viceprezident pre dizajn značiek Opel/Vauxhall. „Obývačka je priestor, do ktorého sa chcete uchýliť a relaxovať, miesto, kde skutočne chcete byť. Chceme poskytnúť rovnaký pocit v kabíne automobilu s jednopriestorovou karosériou."
Viac z budúcnosti značky Opel ako lídra v oblasti ekologickej mobility prezradí expozícia najnovších modelov ecoFLEX so zvlášť nízkou spotrebou paliva a emisiami CO2. Efektívnosť modelov ecoFLEX ešte viac zvýši systém Štart/Stop.
Nová rodina modelov ecoFLEX vystavená v Ženeve obsahuje dve významné novinky: Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX kombinuje naftový motor s výkonom 70 kW (95 k) s technológiou Štart/Stop, čím dosahuje spotrebu paliva iba 3,5 litra na 100 km a emisiu CO2 94 g/km. Na fotografii sú ešte pôvodné údaje pri počiatočnom uvedení.
Technológia Štart/Stop je k dispozícii aj v novej verzii Opel Astra 1.3 CDTI ecoFLEX (70 kW/95 k). V 5-dverovej karosérii typu hatchback znižuje emisiu CO2 zo 109 na 104 g/km a kombinovanú spotrebu paliva zo 4,1 na 3,9 litra na 100 km.
Kým 5-dverový hatchback je na výber so systémom Štart/Stop alebo bez neho, nové kombi Sports Tourer 1.3 CDTI ecoFLEX má systém Štart/Stop štandardne (spotreba paliva 4,1 l/100 km, emisie CO2 109 g/km).
Rozšírením technológie Štart/Stop do celej modelovej ponuky urobil Opel ďalší veľký krok vpred pri znižovaní spotreby paliva a emisií. Systém Štart/Stop je teraz k dispozícii v modelových radoch Opel Agila, Corsa a Astra. Do konca roka 2011 pribudne aj v Merive, Zafire a Insignii.
V expozícii značky Opel budú tiež vystavené prepracované modely Corsa a Antara. Reštylizovaný Opel Antara sa začne predávať na jar 2011 so zvýrazneným dizajnom exteriéru, novými motormi, nanovo vyladeným podvozkom a vylepšeným interiérom. Kombinuje športového ducha terénneho automobilu s vysokou úžitkovou hodnotou a mestským šarmom. Kompletne novú ponuku motorov tvoria dva naftové 2.2 CDTI s výkonmi 120 kW (163 k) a 135 kW (184 k), ako aj nový benzínový motor 2.4 ECOTEC s výkonom 123 kW (167 k). Všetky agregáty spĺňajú emisnú normu Euro 5 a zabezpečujú lepšie jazdné výkony pri výrazne nižšej spotrebe paliva a emisiách. Aj obidve prevodovky - 6-stupňová manuálna a automatická - sú novo vyvinuté. Vylepšenia na podvozku a v oblasti aktívnej bezpečnosti zahŕňajú nový systém ABS a štandardne montovaný systém Hill Start Assist (HSA), zabraňujúci samovoľnému pohybu vozidla dozadu pri rozjazde do svahu.
V nadväznosti na početné zmeny pod karosériou v roku 2010 - zahŕňajúce ponuku motorov, podvozok a riadenie - dostal Opel Corsa pre rok 2011 taktiež novú garderóbu. Reštylizovaná predná časť dodáva karosérii športovejší, expresívnejší vzhľad; nové farby karosérie a detaily v interiéri, ako aj široká ponuka individualizovaných športových verzií výrazne zvyšujú atraktivitu populárneho malého modelu. Nový multimediálny systém Touch & Connect má farebný dotykový monitor, navigačný systém s mapovým pokrytím 28 európskych štátov, modul Bluetooth, vstupy pre iPod a USB, a to všetko za veľmi konkurencieschopnú cenu. Verzia ecoFLEX 1.3 CDTI s výkonom 70 kW (95 k) má teraz v mestskom cykle (vďaka systému Štart/Stop) nižšiu spotrebu paliva. Kombinovaná spotreba je iba 3,5 litra na 100 km a emisie CO2 94 g/km.