Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Opel Astra 1,6 CDTi Cosmo

Wednesday, 01. 10. 2014 - 22:18, Ivan Václavík   

Opel Astra 1,6 CDTi Cosmo

Šeptajúci turbodiesel ozdobou Astry: Aerodynamický a zároveň elegantný. Štýl nového modelu Opel Astra bol mierne upravený, aby vynikli tie najlepšie detaily jeho dizajnu. Navyše sa pod prednú kapotu dostal turbodiesel 1,6 CDTi, ktorého predchádzala tá najlepšia povesť. S potešením sme preto prijali ponuku importéra otestovať toto auto s prísľubom úspornosti, ale aj dynamiky.

opel-astra-9674g.jpg

Na prvý pohľad upúta diváka aj taký detail, že hmlové svetlá sú po novom oddelené od smeroviek, pričom predné svetlomety pôsobia teraz ešte výraznejšie. Napriek tomu, že 5-dverový hatchback ponúka pasažierom päť miest s dostatkom priestoru a potrebnou flexibilitou, celkovými proporciami si ponecháva hatchback Astra siluetu kupé. V interiéri venovali dizajnéri veľkú pozornosť detailom - napríklad rozmiestneniu hlavných ovládacích prvkov a odkladacích priestorov, ktoré sú vždy v dobrom dosahu.

opel-astra-9675g.jpg

Posuvná lakťová opierka medzi prednými sedadlami poskytuje na dlhej trase dostatok pohodlia vodičovi i spolujazdcovi. Efektné doplnkové osvetlenie interiéru vo výraznej červenej farbe dotvára atmosféru pri nočnej jazde. Pri vjazde do tunela sa automaticky prepnú denné svetlá a osvetlenie monitora sa stlmí do nočného režimu.

opel-astra-8261g.jpg

Na volante sa nachádzajú ovládače tempomatu (vľavo) a rádia. Manipulácia s nimi je intuitívna a jednoduchá. Predné sedadlá sú vyhrievané, pozícia vodiča sa dá upraviť v štyroch smeroch nastaviteľnou driekovou opierkou, ovládanou elektro- pneumatickým systémom, ktorá poskytne požadovanú oporu vášmu trupu. Praktický je výsuvný sedák. Na želanie dodá výrobca aj elektricky ovládané (v 6 smeroch) sedadlo vodiča.

opel-astra-9676g.jpg

Dvojzónová klimatizácia umožňuje optimálne doladiť prostredie v kabíne. Praktické úložné priestory sú v dobrom dosahu vodiča i cestujúcich. V predných aj zadných dverách si môžete odložiť nápoje, ďalšie držiaky nápojov sú v strede medzi sedadlami, palubná priehradka pred spolujazdcom je dostatočne veľká, pod stredovou lakťovou opierkou je uzavretý úložný priestor vpredu aj vzadu.

opel-astra-9677g.jpg

Objem batožinového priestoru je pri základnom usporiadaní interiéru 460 litrov, po sklopení zadných sedadiel 1 010 litrov. Jedinečný vo svojej triede je prepravný systém FlexFix® - jednoducho sa vysunie zo zadného nárazníka. Nezaberá miesto v garáži a je určený na prevoz dvoch bicyklov s veľkosťou rámu od 18 do 28 palcov. Keďže je nízky, bicykle sa naň nakladajú skutočne jednoducho. FlexFix® sa dá kombinovať s pokrokovým parkovacím asistentom (APA) a akustickým parkovacím asistentom; obidva systémy sa prispôsobia, ak je nosič vysunutý.

opel-astra-9678g.jpg

S testovanou Astrou sme si užívali pohodlnú oddychovú jazdu, no ak to bolo potrebné, dokázala sa v sekunde zmeniť na prekvapujúco dynamické auto. V kabíne sa prejavuje vďaka „šeptajúcemu" motoru len nízka hladina hluku a minimálne vibrácie. Dlhý rázvor zaručuje hladkú jazdu aj na nerovných cestách. V zákrutách má Astra vďaka dlhému rázvoru (2,68 m) potrebnú stabilitu a presne kopíruje zvolenú stopu.

Keď sa budete rozhodovať o kúpe Astry, mali by ste vedieť, že zadná náprava modelu Opel Astra využíva jedinečné spojenie spriahnutej kľukovej nápravy a Wattov priamovod. Hoci princíp Wattovho priamovodu je známy už vyše 200 rokov, v nedávnej minulosti sa využíval prevažne v pretekárskych automobiloch. Jeho princíp je v skutočnosti naozaj jednoduchý.

opel-astra-9679g.jpg

Na oceľovom priečnom nosníku, tesne za osou kolies, sú zavesené dve vzpery. Ich vnútorné konce sú v strede otočne spojené s priečnym nosníkom a vonkajšie konce sú pripevnené k dolným častiam nosičov kolies. Výsledkom je, že akákoľvek priečna sila, pôsobiaca na jednej strane, sa okamžite vykompenzuje rovnakou silou na druhej strane, čo zvyšuje stabilitu vozidla. Hlavným prínosom tohto kompaktného systému je, že účinne potláča priečne pohyby nápravy, čo prináša vyšší komfort cestovania a lepšiu ovládateľnosť vozidla. Wattov priamovod je štandardom pri vybraných motoroch a v prípade podvozku FlexRide.

opel-astra-9680g.jpg

V testovanej verzii nechýbal tempomat, ktorý sme aktivovali najmä na diaľnici. Na rovine sme tak mohli udržať pri rýchlosti 130 km/h priebežnú spotrebu na úrovni 5,5 litra; pri stovke to bolo 4,3 litra. V kombinovanom režime nám displej ukázal reálnu priemernú spotrebu 5,9 litra na 100 km. Dojazd 900 kilometrov patrí medzi testovanými autami k výborným hodnotám.

opel-astra-9675g.jpg

Komfortný podvozok a výborné brzdy, ako aj nečakane dynamická akcelerácia a vcelku priaznivá spotreba posúvajú túto verziu Astry medzi favoritov pri rozhodovaní o kúpe svižného rodinného auta, súceho aj na dlhšie trasy.

Údaje výrobcu o testovanom aute
Opel Astra 1,6 CDTi

Objem motora (cm3) 1 598
Výkon (kW/k) 100/136
Krútiaci moment (Nm) 320
Max. rýchlosť (km/h) 200
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,1
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 3,9
(Skutočná spotreba pri teste 5,9)

Cena testovanej verzie 17 340 €
Najlacnejšia verzia 11 590 €

+ Výrazné plusy
Komfortný podvozok, výborné brzdy
Nečakane dynamická akcelerácia, spotreba
Integrovaný nosič bicyklov v nárazníku
- Najväčšie mínusy
Údaj výrobcu o spotrebe sa nekryje s realitou

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri