Ogiera vystriedal na čele Evans
Napriek tomu, že Neuville dnes vyhral tri eresky, tak jeho strata na vedúce toyoty zostala nezmenená.
V sobotu čakali na posádky štartujúce v Monte Carle síce iba štyri úseky, no s typickými „monte“ podmienkami. Striedajúci sa sneh, asfalt a ľad nedával posádkam chvíľu na oddych. Z prvého miesta ráno vyrážal Seb Ogier, no jeho tímový kolega Elfyn Evans (obaja Toyota) si dnes na ľade a snehu veril viac a už v závere prvej sekcie prevzal vedenie. vzápätí si vedenie ešte opakovane vymenili, no v druhej sekcii Evans odrazil útok aj Ogiera aj Neuvilla a zaslúžene nocuje na čele súťaže. „Dnes som si vybral svoje šťastie pre túto súťaž,“ uznával Walesan po tom, čo si v záverečnej ereske vyskúšal priekopu.
Pre 31-ročného Evansa, ktorý sa konečne dostal k auto schopnému pravidelne víťaziť, je to výborný vstup do sezóny. Auto síce zmenil aj Ogier, no dnes musel pred mladším tímovým kolegom skloniť hlavu. „“V závere som išiel trochu opatrnejšie. Riziko bolo veľké a cena privysoká. Zajtra sa začína znova a stále máme veľkú šancu na víťazstvo,“ nestráca nič zo svojho sebavedomia šesťnásobný majster sveta.
Ešte zaujímavejšie to bolo v prípade Thierry Neuvilla. Belgičan cíti, že jeho i20-ka má na víťazstvo a dnes to dokazoval troma najrýchlejšími časmi zo štyroch meraných úsekov. „S dnešným dňom som spokojný,“ netajil Belgičan. „Celý tím odviedol výbornú prácu. Oproti včerajšku je to výrazné zlepšenie. Som spokojný s úpravami, ktoré sme urobili na aute a dnes sa to odrazilo aj na výsledku. Zatlačil som a išiel do rizika. Bolo dôležité dať do toho všetko. Rovnaký plán máme aj na zajtra a zabojujeme o víťazstvo.“
Ak však prvé tri posádky nocujú s rozdielom iba šesť sekúnd, tak štvrtý Seb Loeb na druhom hyundai v sobotu pribalil ďalšiu minútu straty a zaostáva už takmer o 2,5 minúty. Stále si však drží náskok pred dvojicou mladých šťúk – Lappim na Forde a Rovanperom na Toyote. „Nebol to pre mňa dobrý deň,“ vraví Loeb. „Nevedel som sa dostať do správneho tempa. V týchto podmienkach, ak si človek neverí na sto percent, tak stráca veľa času. V závere som urobil zopár malých chýb a dostal auto do hodín. Traja chlapci pred nami doslova lietajú a tak sa zajtra sústredíme na udržanie štvrtého miesta.“
Medzi vozidlami kategórie R5 jasne vedie Eric Camilli, ktorý sa snaží dokázať, že nestratil svoje kvality. Rozhodne sa mu to darí a bojuje na úrovni 7.-8.miesta v absolútnom hodnotení. Dokonca to ako súkromník natiera aj továrenskej kolegyni C3 R5 v rukách Madsa Ostberga (obaja citroen).
V nedeľu vyvrcholí 88.ročník Rallye Monte Carlo znova štvoricou meraných úsekov, no budú kratšie ako tie dnešné. Prvá z nich, La Bollene – Vesubie - Peira – Cava, ponúka ikonický priesmyk Col de Turini. Záverečná Power Stage sa potom začína na poludnie. Víťaza by sme mali poznať popoludní.
Pozrite si priebežné poradie po druhej etape Rallye Monte Carlo 2020.