Ocenenie Auto roka 2011 pre Nissan Leaf
Elektromobil Nissan Leaf je prvým elektromobilom, ktorý získal prestížne ocenenie Auto roku 2011 v Európe. Je to historický okamih pre spoločnosť Nissan Motor Co., ako aj pre všetky vozidlá s nulovými emisiami. V boji o najuznávanejšiu motoristickú cenu porazilo prvé masovo vyrábané a cenovo dostupné vozidlo s nulovými emisiami na svete, určené pre globálny trh, všetkých 40 konkurentov.
Leaf získal v 47-ročnej histórii tohto hodnotenia celkový triumf s 257 bodmi pred takými silnými konkurentmi, ako sú Alfa Romeo Giulietta (248 b.), Opel/Vauxhall Meriva (244), Ford C-Max (224), Citroën C3/DS3 (175), Volvo S60/V60 (145) alebo Dacia Duster (132).
V porote zasadlo 57 popredných motoristických novinárov z 23 európskych krajín. Slovensko medzi nimi nemalo zástupcu, zato tam mali po šiestich porotcoch Angličania, Taliani a Španieli, po 5 členoch mali Francúzi a Nemci, ba v porote boli tiež dvaja Maďari, ale len dvaja Rusi. Táto nevyváženosť zrejme nepridáva konečnému hodnoteniu na dôveryhodnosti.
V porote zasadlo 57 popredných motoristických novinárov z 23 európskych krajín. Predseda poroty Car of the Year 2011 Švéd Håkan Matson konštatoval, že Leaf je prvým elektromobilom, ktorý sa môže vyrovnať klasickým autám v mnohých aspektoch. Prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Nissan Motor Co. Carlos Ghosn ho doplnil: „Leaf je porovnateľný s konvenčnými automobilmi pokiaľ ide o bezpečnosť, výkon, priestor a jazdné vlastnosti. Odráža aj pozíciu automobilky Nissan ako inovatívneho výrobcu s jasnou víziou budúcnosti dopravy, ktorú nazývame trvalo udržateľná mobilita. Aj keď na poradovníku automobilky Nissan čakajú už ďalšie tri elektromobily a štyri elektromobily sa chystá uviesť aj náš aliančný partner Renault, predstavuje Nissan Leaf dôležité vykročenie smerom k budúcnosti s nulovými emisiami."
Kompaktný elektromotor, uložený vpredu, poháňa predné kolesá Nissanu Leaf. Tento striedavý motor ponúka výkon 80 kW a krútiaci moment 280 Nm, čo stačí, aby vozidlo dosiahlo rýchlosť až 145 km/h. Elektromotoru dodáva energiu laminovaná lithium-iontová batéria Nissan s výkonom vyše 90 kW. S ňou vozidlo na jedno nabitie prejde 175 km (nový európsky jazdný cyklus), čo v praxi postačí väčšine vodičov v meste.
Vozidlo je vybavené modernými prvkami, ako sú brzdenie s rekuperáciou energie, klimatizácia, satelitná navigácia, parkovacia kamera a pokročilé systémy palubného počítača a telematiky. Unikátna konektivita umožní majiteľovi ovládať funkcie dobíjania, a tak sledovať aktuálny stav nabitia, zostávajúcu kapacitu batérie, prípadne diaľkovo aktivovať vykurovanie alebo ochladzovanie interiéru prostredníctvom mobilného telefónu alebo počítača.
V Európe bude možné Nissan Leaf zakúpiť v piatich farbách - modrá metalíza a perleťová, biela perleťová, strieborná metalíza, čierna a červená perleťová. Jediným voliteľným doplnkom je solárny panel vstavaný do zadného spojlera, ktorý pomáha nabíjať 12V batériu na pohon príslušenstva.
V Japonsku a USA sa prvé vozidlá dostanú k majiteľom už v decembri. V Európe sa dodávky začnú začiatkom roku 2011, a to konkrétne v Portugalsku, Írsku, Veľkej Británii a Holandsku. Nissan Leaf v súčasnosti vyrábajú v Japonsku, ale po otvorení výrobných závodov koncom roku 2012 a začiatkom roku 2013 sa bude vyrábať aj v Severnej Amerike a v Európe.
Inovatívne myslenie automobilky Nissan však nepokrýva len mobilitu s nulovými emisiami. Pod logom Pure Drive vyrába Nissan široké portfólio vozidiel poháňaných spaľovacími motormi, ktoré sú šetrné k životnému prostrediu, pretože používajú moderné ekologické technológie a ponúkajú najlepšiu spotrebu paliva vo svojej triede.
V Európe automobilka čoskoro uvedie pod značkou Infiniti moderný luxusný sedan s hybridným pohonom, spájajúci zážihový agregát s elektromotorom. Vďaka všeobecnej obľube crossoverov Nissan Qashqai a Nissan Juke vznikol úplne nový segment, ktorému značka Nissan dominuje dodnes.
Budúci rok na trh príde štvrtá generácia Nissanu Micra, poháňaná preplňovanou verziou celkom nového 1,2-litrového trojvalcového zážihového motora s priamym vstrekovaním paliva a vypínaním pri voľnobehu, ktorá ponúkne prekvapivý výkon a súčasne udrží emisie CO2 na hodnote len 95 g/km.
Nissan už raz získal titul Auto roku v Európe. Prvým vozidlom japonského výrobcu, ktorému toto ocenenie udelili, bol v roku 1993 Nissan Micra, vyrábaný vo Veľkej Británii. Láska Európanov k tomuto malému vozidlu nepoľavila dodnes, čo potvrdzuje práve pripravovaný príchod modelu Nissan Micra s novým motorom.