Obrovský úspech slovenského motošportu – tím Race4Slovakia vyhral Dutch Supercar Challenge
Na okruhu v holandskom Assene hrala slovenská hymna - slovenský racingový tím Race4Slovakia sa vracia domov s víťazstvom. Na podujatí seriálu Dutch Supercar Challenge dokázal náš tím zvíťaziť v konkurencii troch desiatok tímov z Holandska, Belgicka či Veľkej Británie. Za víťazstvom stoja tri hlavné faktory - špičkovo pripravené nové auto Praga R4S, bezchybná jazda Martina Sedláka a mimoriadne efektívna tímová stratégia.
Auto - Praga R4S
Novinka z konštrukčnej dielne tímu Race4Slovakia sa volá Praga R4S a oproti vlaňajšiemu modelu Attack R4 disponuje zdokonalenou aerodynamikou a novým elektronickým systémom radenia. Len 790 kg ťažký racingový špeciál s 500 koňovým 3,2l motorom zrýchli z 0 na 100 za menej ako 2,8 sekundy. V Assene náš tím dokázal v sobotnom preteku vyladiť posledné detaily nového radenia a sústrediť sa na maximálny výkon v nedeľnom preteku.
Jazdci - Dick Kvetňanský a Martin Sedlák
Jazdecký tandem Dick Kvetňanský - Martin Sedlák patrí na Slovensku k absolútnej špičke, na európskych okruhoch stále častejšie dokazuje, že patrí k najlepším. Už v sobotnom preteku to potvrdil Dick Kvetňanský, ktorý finálne dolaďoval nastavenie auta na nedeľu a aj tak sa dokázal z 12. štartovacieho miesta prebojovať na štvrtú priečku. Kvôli posledným technickým detailom pretek nedokončil no perfektne pripravil Martinovi auto pre nedeľný pretek. Martin Sedlák následne predviedol v Assene spanilú jazdu, ktorá sa začala v intenzívnom daždi. Štartoval z 22. miesta no agresívnou a technicky dokonalou jazdou sa postupne predieral celým štartovým poľom, pričom zaknihoval najrýchlejšie kolo na vode. Vďaka troche jazdeckého šťastia sa dokázal vyhnúť viacerým vážnym kolíziám na trati a v strhujúcej dráme v absolútnom finiši pretekov sa dokázala v poslednom kole prebojovať pred dovtedy prvého Rogera Grouwelsa na Corvette a vyhrať tak celý pretek.
Tímová stratégia
Na rozdiel od predchádzajúcich pretekov, kedy sa naši jazdci v polovici pretekov striedali, sa tentoraz taktika zmenila. „Vývoj oboch víkendových pretekov bol podobný. Jazdci sa museli prebojovávať z hĺbky štartového poľa na špicu pretekov, preto sme sa tentoraz rozhodli nechať chlapcov odjazdiť celý pretek bez striedania, aby sme ich nevyviedli z jazdeckého rytmu. Som rád, že sa nová stratégia ukázala ako mimoriadne efektívna a zavŕšila víkend v Assene víťazstvom." uviedol po pretekoch team manager Dušan Malý.
Preteky v Assene neboli len skúškou pre náš tím, ale krstom ohňom aj pre náš nový racingový špeciál Praga R4S. Okrem nášho tímu na Praga R4S totiž jazdil aj holandský tím BlueBerry Racing. Jazdec Berry van Elk auto v sobotu testoval a na nedeľný pretek tak vyrazil z posledného miesta. Praga R4S však dokázala svoje majstrovské kvality a Berry sa prebojoval na konečné 6. miesto! Znamená to, že vo výsledkovej listine stojí Praga R4S nad takými renomovanými značkami ako Mosler MT900, Aston Martin DBRS9, Ferrari F430 či Porsche 911. Kompletné výsledky
Skvele pripravené auto a gradujúce výkony slovenského racingového tímu Race4Slovakia na európskych okruhoch dávali tušiť, že prvé víťazstvo v tejto sezóne bude len otázkou času. Sme presvedčení, že nie je posledné, naši jazdci si vydobijú rešpekt v racingovej Európe a organizátori zistia, kde je Slovensko. V Assene totiž nad hlavami našich víťazov viala vlajka - Slovinska...