Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Okruhy

Nuž, nie je každý deň nedeľa

Tuesday, 30. 03. 2021 - 18:01, Public relations   

Nuž, nie je každý deň nedeľa

Napriek ťažkému víkendu vyjazdené body z Bahrajnu Braňovi Mičkovi pomohli k peknému piatemu miestu v celkovom hodnotení sezóny kategórie GT4. V hodnotení pilotov Central Europe bol vyhodnotený na konečnom štvrtom mieste.

Svetoznámy okruh Sakhir v Bahrajne sa stal počas posledného marcového víkendu dejiskom finále ďalšieho ročníka série Porsche Sprint Challenge Middle East 2020/2021. Sprievodné podujatie seriálu MS F1 už tradične púta pozornosť a pre Slovensko bolo príjemnou správou, že sme na štarte mali aj nášho pretekára. Po úspešnom absolvovaní vlaňajšieho ročníka Porsche Sprint Challenge Central Europe dostal totiž Dubničan Braňo Mičko pozvanie aj do tejto silno obsadenej série Stredného východu, ktorá je súčasťou prestížneho víkendu F1. „Bola to veľmi zaujímavá príležitosť získať nové skúsenosti v novom priestore, a v oveľa silnejšej konkurencii. Vedel som, že to bude veľmi náročné, ale rozhodol som sa ísť s kožou na trh. V Bahrajne som zažil dva skvelé víkendy, za čo som vďačný. Ten decembrový sa vydaril lepšie a priniesol aj pekné výsledky. V tom druhom som sa trápil oveľa viac, ale aj na takéto víkendy si treba v motoristickom športe zvykať.“

1410-793-max.jpg

Dubničan nesedel za súťažným volantom prakticky tri mesiaca, a hoci sa snažil kompenzovať to jazdou na simulátoroch, tak to nikdy nemôže nahradiť kilometre z reálnej trate. „V úvode roka prebehli testy s Porsche, kde som sa ja nemohol zúčastniť a teraz ma to dobehlo,“ uvedomuje si Braňo Mičko, ktorému sa však v Bahrajne nevyhli ani technické problémy. „V piatok sme začali voľnými tréningami a ja som cítil, že niečo nie je v poriadku. Pripisoval som to svojej absencii za volantom a predpokladal, že tento pocit zmizne s najazdenými kilometrami. Žiaľ, už po niekoľkých kolách som sa dostal do kolízie s iným autom a poškodili sme obaja predne zavesenie a geometriu auta. Kilometre, ktoré som potreboval najazdiť tak ostali v garáži, keďže mechanici sa s mojim autom trápili až do štartu druhého voľného tréningu. Aj to ledva stihli.“

bhr03.jpg

Do podvečerného voľného tréningu síce pretekár tímu LAMA RACING vyštartoval včas, no ukázalo sa, že technické problémy sa odstrániť nepodarilo. „Mechanici zistili, že je niečo s brzdami, čo mojej istote za volantom nepridalo. Podvedome som brzdil skôr a prejavilo sa to aj na mojich časoch. Aspoňže  som za tých štyridsať minút stihol odkrúžiť sedemnásť meraných kôl.“ Pred sobotňajšou kvalifikáciou sa v tíme rozhodli pre výmenu celého brzdného systému a urobili dobre. „Auto sa okamžite začalo správať inak,“ potvrdzuje Mičko. „Cítil som, že sa do toho konečne môžem oprieť. Na dolaďovanie brzdných bodov v kvalifikácii však šesť kôl nestačilo a hendikep na súperov som už zmazať nedokázal. Aspoň som však získal dobrý pocit z auta a povedal si, že to skúsim v pretekoch trochu vylepšiť.“

lo-ms1-9975.jpg

Séria Porsche Sprint Challenge Middle East sa jazdí na dva krátke šprint (cca 60 km). Ten prvý bol na programe v sobotu medzi tretím voľným tréningom a kvalifikáciou formuly jeden. Druhý sa jazdil v nedeľu pred hlavnými pretekmi víkendu, grand prix Bahrajnu. „V decembri som si celú túto atmosféru okolo F1 dokázal vychutnať, no teraz som bol v strese a snažil som sa sústrediť na naše preteky,“ pokračuje Braňo Mičko. „Do sobotňajších pretekov som štartoval z posledného miesta a vravel som si, že nemám čo stratiť. Snažil som sa odviesť čo najlepší výkon a neriešil som umiestnenie. Sústredil som sa na čo najpresnejšiu jazdu. Vlastne tieto prvé preteky boli pre mňa akousi náhradou za chýbajúce kilometre z tréningov.“ Mičko vylepšil svoj čas na kolo a posunul sa v cieli o dve miesta.

lo-m025808.jpg

V nedeľu sa prideľovali posledné, dôležité body do série a bolo potrebné zabudnúť na dovtedajší nevydarený priebeh víkendu. „Stres zo mňa opadol a začal som si pretekanie znova užívať,“ vysvetľuje pretekár tímu LAMA RACING. „Štartoval som síce znova z posledného miesta 24-členného štartového poľa, no akoby sa mi vrátila krv do žil. Zviedli sme so súpermi niekoľko krásnych súbojov a bojoval som o celkové devätnáste miesto, respektíve o tretie miesto v našej kategórii. Tesne pred záverom som sa však dostal do kolízie a prepadol sa o dve miesta.“ Dobrý vnútorný pocit Braňa Mička potvrdzuje aj pohľad do výsledkov. Dubničan zajazdil osobný rekord trate a s časom 2:14,350 sek. sa zaradil na tretie miesto spomedzi osem štartujúcich v rovnakej kategórii. „Po nevydarenom víkende je toto pre mňa takou malou satisfakciou. Verím, že som dokázal, že pretekať stále viem. Uvedomujem si však, že mi chýbajú najazdené kilometre a skúsenosti. Nie výsledky, ale pokorné zbieranie skúseností je teraz mojim hlavným cieľom do ďalšieho priebehu sezóny. Ďakujem všetkým obchodným a reklamným partnerom za ich pomoc a podporu. Veľmi si vážim aj záujem a podporu všetkých fanúšikov a kamarátov. Ďakujem, že mi držíte palce,“ dodáva Braňo Mičko, ktorý zásluhou vyjazdených bodov napokon v konečnom súčte série Porsche Sprint Challenge Middle East 2020/2021 obsadil pekné priate miesto v absolútnom poradí kategórie GT4, a zároveň štvrté miesto v bodovaní pilotov Central Europe.



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri