Nový tím na poli slovenského motoršportu
Napriek už ukončenej tohtoročnej sezóne slovenských kopcových a okruhových majstrovstiev pretekársky ruch v tímoch neutícha. V týchto dňoch doňho pribudol aj úplne nový hráč s novým modelom Renault Clio Cup a osvedčeným Mitsubishi Lancer Evo IX.
Kto je za tý(í)m? :)
Nový tím s názvom William Racing Team vznikol ako myšlienka dvoch ľudí.
Prvým z nich je William Passavant (43) - riaditeľ nadnárodnej dopravnej spoločnosti, na Slovensku pôsobiacej pod názvom GEODIS calberson Slovensko. „Spolupáchateľom" je mladý, ambiciózny slovenský automobilový pretekár Peter Florek (29).
William Passavant však nie je na scéne motoršportu úplným nováčikom. Trinásť rokov pôsobil ako testovací jazdec automobilov Ferrari. V tohtoročnej sezóne slovenského automobilového športu sa opäť posadil do závodného auta vo farbách tímu AST PRESSKAM. V štyroch pretekoch, ktorých sa zúčastnil, získal vždy pódiové umiestnenie v triede. Na poslednom preteku PAV štartoval už vo Williamových farbách Peter Florek, ktorý sa umiestnil na 2. mieste.
Peter Florek začal s pretekaním začiatkom roku 2002. Za viac ako osem rokov aktívneho venovania sa tomuto športu prešiel viacerými závodnými disciplínami; od crosscountry rally, automobilových slalomov, cez copilotovanie v rally až k samotnému jazdeniu rally. Jeho aktivity zasahujú aj do samotnej organizácie automobilových súťaží na Slovensku. Počas rokov 2002 - 2010 nazbieral viacero hodnotných ocenení.
Medzi najvýznamnejšie z nich patrí určite titul vicemajstra SR v crosscountry rally 2003 a titul vicemajstra v rally 2007 (skupina F).
Technika
William Racing Team sa v budúcej sezóne predstaví v rámci šampionátu Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu a na okruhoch. Vysoký potenciál pre umiestnenie sa na víťazných priečkach si tím sľubuje najmä po zakúpení úplne novej techniky v podobe špeciálneho automobilu Renault Clio Cup z dielne Renault Sport z Francúzska.
Kedže táto šelma prišla z výroby nezabehnutá, počas októbra prebehli testy. Prvé zabehávacie kilometre, neumožnili využiť plný potenciál sily skrývajúcej sa pod kapotou tohto výkonného stroja. Napriek tomu boli zaznamenané konkurencieschopné časy v zábehovom režime.
Tím nastúpi v sezóne 2011 s dvomi pretekárskymi vozidlami - Renault Clio Cup a Mitsubishi Lancer EVO IX.
RENAULT CLIO CUP
Motor: 1998 ccm, 4-valec, 16V, 205 HP/7300 ot.
Max. krútiaci moment: 223 Nm/5580 ot.
Max. rýchlosť: 225 km/h
Prevodovka: Sadev 6-st. sekvenčná
Hmotnosť automobilu: 1060 kg
Zrýchlenie: 5,1 sek z 0 na 100 km/h
Vozidlo má v sebe vstavanú telemetriu, ktorá poskytuje údaje potrebné na ďalší progres v technike narábania s vozidlom počas preteku.
MITSUBISHI LANCER EVO IX
Motor: 1998 ccm, preplňovaný 4-valec, 16V, 425 HP
Max. krútiaci moment: 860 Nm
Max. rýchlosť: 230 km/h
Prevodovka: Hewland 5-st.
Hmotnosť automobilu: 1390 kg
Zrýchlenie: namerané 4,5 sek z 0 na 100 km/h
Pretekársky tím William Racing Team sa v sezóne 2011 zúčastní nasledovných pretekov:
Preteky automobilov do vrchu
CEZ,MSR St.Anton /A/
CEZ,MSR,MČR Ústecká 21 Usti n/O /CZ/
MSR, FIA cup Moris Cup Jahodná 2010
SR,MČR Dobšinský kopec
ME,MSR Slovakia Matador Baba
CEZ, MSR, MPĽ Jankov Vŕšok
MSR Brezno - Čierny Balog
MSR SEAT - GAMO Ostrá Lúka
CEZ,MSR,MPĽ Zaluz /PL/
Preteky automobilov na okruhu
CEZ,MSR Hungaroring /H/
CEZ.MSR Poznan /PL/
MSR Slovakiaring
CEZ,MSR Slovakiaring
CEZ.MSR Panoniaring /H/
MSR Brno /CZ/
Clio Cup Bohemia 2011
kolektívne testy:
Most (CZ)
preteky:
Hockenheimring (D)
Brno (CZ)
Nürburgring (D)
Oschersleben (D),
Slovakiaring (SK), Most (CZ)