Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Predstavujeme

Nový Opel Insignia predchádzajú chválospevy

Friday, 25. 10. 2013 - 23:28, Ivan Václavík   

Nový Opel Insignia predchádzajú chválospevy

Len čo sa Opel vymanil z detských chorôb spred niekoľkých rokov, už sa mu darí v rebríčku popularity medzi slovenskými zákazníkmi plynulo stúpať nahor. Kým za 9 mesiacov roku 2012 predal 2 203 automobilov, tohto roku to bolo za rovnaké obdobie 2 534. V období, keď iným značkám klesá predaj, to znamená náraz percentuálneho podielu na trhu z 3,83 na 4,99 %. Magická hranica 5 % je na dosah.

insignia-ii-8648g.jpg

V tejto pozitívnej atmosfére nás pozval importér automobilov Opel na prezentáciu novej Insignie, ktorej by na budúci rok chceli predať až 500 kusov. K smelým plánom ich nabáda aj skutočnosť, že v Európe patrí tejto nemeckej značke tretie miesto v predaji - za VW a Fordom.

insignia-ii-8650g.jpg

Vlajková loď značky, nový Opel Insignia, mala nedávno svetovú premiéru na frankfurtskom autosalóne IAA. Dá sa objednať so štvordverovou i päťdverovou karosériou, ako kombi Sports Tourer, verzia OPC a po prvý raz aj ako Country Tourer. Pri vylepšení kokpitu sa konštruktéri značky Opel sústredili na tri hlavné kritériá: aby bol prehľadný, jednoduchý a ovládanie aby bolo intuitívne. Ovládací panel je dnes maximálne zjednodušený, pričom obsahuje iba niekoľko tlačidiel.

insignia-ii-8652g.jpg

Systém infotainmentu a klimatizačnej sústavy novej generácie v modeli Insignia ovláda šofér prostredníctvom farebného dotykového monitora s uhlopriečkou 8 palcov (20,3 cm). Z úvodnej obrazovky hlavného menu má prístup k ovládaniu všetkých funkcií a jednotlivým sub-menu, ako sú predvolené rozhlasové stanice, skladby, funkcie pripojeného smartfónu alebo navigácia s trojrozmerným zobrazovaním mapy.

insignia-ii-8658g.jpg

Jednotlivé funkcie sa dajú ovládať okrem dotykového monitora aj pomocou prvkov na multifunkčnom volante, prostredníctvom hlasového ovládania a revolučnej dotykovej ovládacej plôšky touchpad, ktorá dokonca dokáže čítať znaky napísané prstom. Okrem toho sa dá systém infotainmentu individualizovať - vodič si môže uložiť až 60 osobných favoritov (zoznamy skladieb, telefonické kontakty, adresy pre navigáciu).

insignia-ii-8657g.jpg

Nový Opel Insignia ponúka na výber širokú škálu motorov pre tri druhy paliva - benzín, naftu a skvapalnený ropný plyn LPG (Liquefied Petroleum Gas); výkonové rozpätie motorov siaha od 81 kW (110 k) do 239 kW (325 k). Len dieselových motorov s objemom dva litre je v ponuke šesť výkonových verzií.

insignia-ii-8659g.jpg

Z nich je šampiónom v ekológii a spotrebe paliva Opel Insignia 2.0 CDTI. Vďaka novému turbodieslu dosahuje s objemom 2 litre vo dvoch výkonových modifikáciách - 88 kW (120 k) a 103 kW (140 k) - emisie CO2 iba 99 g/km (Sports Tourer 104 g/km) podľa normy ES 715/2007. Tým sa zaraďuje do triedy účinnosti A+.

insignia-ii-8656g.jpg

Štvordverový a päťdverový model so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a systémom Štart/Stop spotrebujú v kombinovanom cykle v priemere len 3,7 litra nafty na 100 km (Sports Tourer 3,9 l/100 km) - čo sú špičkové hodnoty v tejto triede vozidiel. Pritom sa obidve verzie s turbodieslovým agregátom vyznačujú vynikajúcim krútiacim momentom - motor s výkonom 88 kW (120 k) dosahuje 320 Nm a s výkonom 103 kW (140 k) dokonca až 370 Nm - vďaka funkcii overboost, ktorá sa automaticky aktivuje pri plnom zaťažení.

insignia-ii-8664g.jpg

Špičkovou naftovou pohonnou jednotkou je štvorvalec 2.0 BiTurbo CDTI s výkonom 143 kW (195 k). Tento vysokovýkonný turbodiesel dosahuje pôsobivý maximálny krútiaci moment 400 Nm, pričom vyniká spontánnou reakciou a veľkou ťažnou silou v širokom rozsahu otáčok. Je to vďaka dvojstupňovému sekvenčnému prepĺňaniu turbodúchadlami rozličnej veľkosti.

insignia-ii-8655g.jpg

Medzi benzínovými motormi sú v popredí dva nové, turbodúchadlom prepĺňané štvorvalce s priamym vstrekovaním paliva: 2.0 SIDI Turbo (SIDI = Spark Ignition Direct Injection) s výkonom 184 kW (250 k) a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm a motor 1.6 SIDI Turbo novej generácie s výkonom 125 kW (170 k) s maximálnym krútiacim momentom 260 Nm, resp. až 280 Nm s funkciou overboost.

insignia-ii-8653g.jpg

Oba motory sa vyznačujú vynikajúcim priebehom výkonu a krútiaceho momentu v spojení s vysokou kultúrou chodu a priaznivou spotrebou paliva. Štandardne sa montujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a systémom Štart/Stop, na želanie sa montuje nová 6-stupňová automatická prevodovka s nízkymi trecími stratami. Okrem pohonu predných kolies je motor 2.0 SIDI Turbo na niektorých trhoch k dispozícii aj s pohonom všetkých kolies.

opel-insignia-a286330g.jpg

Základným benzínovým motorom od začiatku predaja je však úsporný a extrémne čistý (Euro 6) motor 1.4 Turbo so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a systémom Štart/Stop. Dosahuje výkon 103 kW (140 k) a maximálny krútiaci moment 200 Nm (220 Nm s funkciou overboost), no spotrebuje pritom iba 5,2 litra benzínu na 100 km a emituje 123 gramov CO2 na kilometer (Sports Tourer 5,6 l/100 km a 131 g/km CO2 podľa normy EC 715/2007) - čo je najlepšia hodnota v triede.

opel-insignia-a286333g.jpg

Ako alternatívna a extrémne ekonomická pohonná jednotka je v modelovom rade Opel Insignia k dispozícii turbodúchadlom prepĺňaný motor 1.4 LPG, optimalizovaný na používanie skvapalneného ropného plynu. Dosahuje výkon 103 kW (140 k) a maximálny krútiaci moment 200 Nm. Rovnako ako východisková benzínová verzia tiež spĺňa prísnu emisnú normu Euro 6.

opel-insignia-country-a286343g.jpg

K nízkej spotrebe paliva prispieva aerodynamicky optimalizovaná karoséria novej Insignie, zahŕňajúca viaceré konštrukčné opatrenia na zníženie koeficientu aerodynamického odporu. Ultramoderným prvkom sú aktívne klapky v dolnej časti prednej masky v nárazníku. Využívajú sa pri naftových motoroch s výkonom 88 kW (120 k), 103 kW (140 k) a 120 kW (163 k). Tieto klapky sa v prípade potreby automaticky zatvoria a zabraňujú vstupu chladiaceho vzduchu do motorového priestoru a vzniku turbulencií.

opel-insignia-country-a286483g.jpg

Vďaka komplexu vylepšení sa konštruktérom Opel podarilo dosiahnuť výnimočne nízky koeficient aerodynamického odporu iba 0,25 pre verziu hatchback, resp. 0,28 pre kombi Sports Tourer; tým je Insignia zo sériovo vyrábaných automobilov najaerodynamickejším modelom vo svojej triede.

opel-insignia-country-a286820g.jpg

Opel nezabúda ani na bezpečnostné prvky, ktoré maximálne chránia posádku. Patria k nim najmodernejšie asistenčné systémy na báze kamery a radaru, ako tempomat Adaptive Cruise Control, asistenčný systém pre bezpečnú zmenu jazdného pruhu Side Blind Spot Alert a výstražný protikolízny systém Forward Collision Alert.

opel-insignia-country-a287320g.jpg

Tempomat automaticky udržiava rýchlosť nastavenú vodičom, pričom zohľadňuje individuálne predvolený bezpečnostný odstup od vozidla idúceho vpredu. Pri vozidlách s automatickou prevodovkou dokáže systém v prípade potreby auto úplne zastaviť. Cúvacia kamera, doplnená funkciami Rear Cross Traffic Alert, Lane Change Alert a Side Blind Zone Alert zabezpečuje optimálny výhľad dozadu a do strán. Adaptívne reflektory Adaptive Forward Lighting AFL+ so svojimi rozmanitými funkciami - ako sú mestské, mimomestské, či diaľničné svetlo, dynamické a statické odbočovacie svetlá - zvyšuje bezpečnosť jazdy za zníženej viditeľnosti a v noci.

opel-insignia-country-a287543g.jpg

Kým Sports Tourer je elegantné rodinné a pracovné kombi, nový Opel Insignia Country Tourer sa od neho odlišuje niekoľkými prvkami - ako sú ochranné štíty pod predným a zadným nárazníkom, kombinované s nápadnými plastovými lemami blatníkov a ochrannými obkladmi spodnej časti karosérie, doplnenými dvoma výraznými koncovkami výfuku. Najmodernejší systém pohonu všetkých kolies zabezpečuje optimálnu trakciu a suverénnu ovládateľnosť za všetkých jazdných podmienok.

opel-insignia-country-a287544g.jpg

Ponuka výkonných, turbodúchadlom prepĺňaných motorov taktiež zahŕňa špičkové pohonné agregáty, ako benzínový štvorvalec 2.0 SIDI Turbo s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 184 kW (250 k) alebo vysoko výkonný naftový štvorvalec 2.0 BiTurbo CDTI - obidva s pôsobivým maximálnym krútiacim momentom 400 Nm. Elektronicky ovládaný systém pohonu 4x4, využívajúci multilamelovú spojku systému Haldex v kombinácii s elektronicky ovládaným samosvorným diferenciálom zadnej nápravy, zabezpečuje vynikajúcu trakciu a suverénnu ovládateľnosť za všetkých jazdných podmienok. Systém pohonu všetkých kolies kontinuálne prispôsobuje rozdeľovanie krútiaceho momentu motora na jednotlivé nápravy, ako aj na jednotlivé kolesá zadnej nápravy, podľa prevažujúcich podmienok od 0 do 100 percent.

opel-insignia-country-a288031g.jpg

Do ponuky patrí aj Opel Insignia OPC, ktorý šprintuje z pokoja na tempo 100 km/h za 6 sekúnd (Sports Tourer OPC za 6,3 sekundy) a dosahuje maximálnu rýchlosť 250 km/h (elektronicky limitovanú). Vo verzii bez obmedzovača dosahuje Insignia OPC s manuálnou prevodovkou maximálnu rýchlosť 270 km/h (Sports Tourer 265 km/h). Pod nápadnou karosériou sa skrýva najmodernejšia technológia vrátane špeciálneho podvozku OPC.

opel-insignia-country-a287771g.jpg

Nový Opel Insignia predchádzajú chválospevy a krátka testovacia jazda na 100 kilometrov nás utvrdila v názore, že na tejto vlajkovej lodi sa budú nedostatky hľadať len ťažko, Nuž, počkáme si na zvyčajné testovanie - pravdepodobne na prelome rokov - a potom si urobíme definitívny obraz. Prvé skúsenosti boli veľmi priaznivé. Cenový vejár nového prírastku na trhu sa otvára v rozpätí 20 290 - 35 840 €. Každý si môže z obsiahlej plejády vybrať podľa gusta.

opel-insignia-country-a288031g.jpg

 

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri