Novinky a citáty SS 3 (Klatovy 2)
Posádky WRC boli v piatok skoro ráno hore, aby odštartovali načas do druhej jazdy 11,78 km dlhej RS Klatovy. Zdá sa, že osemnásobný majster sveta Sébastien Ogier si dal pri raňajkách kávu navyše, keďže Francúz bol úplne hore a do druhého dňa Stredoeurópskej rely štartoval ako najrýchlejší jazdec. Mimoriadne pôsobivou jazdou zvýšil svoj náskok a porazil svojich tímových kolegov Takamota Katsutu a Elfyna Evansa, ktorí zabezpečili Toyote trojnásobný najvyšší čas v tejto etape. V časových tabuľkách nasledoval Hyundai lídrov šampionátu jazdcov Thierryho Neuvillea a Otta Tänaka, pričom medzi zvyšnými konkurentmi zvádzali tvrdé boje.
#11 Thierry Neuville (BEL) / Martijn Wydaeghe (BEL), Hyundai i20 N Rally1 Hybrid
„Bolo to trochu viac šmykľavé ako včera večer, trochu som bojoval s nedotáčavosťou, ale celkovo asi najľahšia etapa dňa. Zložitá časť prichádza teraz. Myslím, že to tam nebolo ľahké, ale pre ostatných to bude ťažšie, takže uvidíme. (O aerodynamickom poškodení) Lepšie to určite byť nemôže, ale ani to nie je katastrofa.
#8 Ott Tänak (EST) / Martin Järveoja (EST), Hyundai i20 N Rally1 Hybrid
"Bolo to lepšie ako včera v noci, takže v skutočnosti to bolo čisté." Všetko dobré. Celkom konzistentné (podmienky na ceste).
#17 Sébastien Ogier (FRA) / Vincent Landais (FRA), Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid
"Bolo to dobré." Nie je to dokonalé, je to ťažké urobiť to dokonalé s týmto druhom hrboľatej cesty a na niekoľkých miestach bolo pomaly, povedzme, trochu viac šmykľavých. Ale je to dobrý začiatok."
#33 Elfyn Evans (GBR) / Scott Martin (GBR), Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid
"Cítil som sa celkom dobre. Žiadne drámy. Bol to dostatočne čistý beh."
#16 Adrien Fourmaux (FRA) / Alexandre Coria (FRA), Ford Puma Rally1 Hybrid
"Neviem, mal som naozaj dobrú etapu, takže neviem, prečo sme tak mimo. Buď preháňame a príliš riskujem, alebo sme pomalí. Snažím sa zo všetkých síl."
#18 Takamoto Katsuta (JPN) / Aaron Johnson (IRL), Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid
„Určite trochu iné podmienky, ale vďaka bohu, že organizátori nasadili veľa protirezov, takže to nebolo také chaotické. Dúfajme, že ďalší zostane podobný. Zatiaľ šťastný."
#9 Andreas Mikkelsen (Nórsko) / Torstein Eriksen (Nórsko), Hyundai i20 N Rally1 Hybrid
„Bola to čistá jazda, určite mohli byť niektoré miesta o niečo rýchlejšie, ale celkovo dobrá jazda. Len sa snažím dostať do rytmu, bude to dlhá reč a zložité podmienky, takže so štartom som spokojný. (Moje nastavenie) je mäkšie auto, viac v prevodovke, ale teraz oveľa lepšie.“
#13 Grégoire Munster (LUX) / Louis Louka (BEL), Ford Puma Rally1 Hybrid
„Došlo k určitému zlepšeniu, ale na niektorých miestach stále máme problémy. Aj táto pneumatika pre túto etapu je v poriadku, ale na brzde sa veľmi rýchlo zablokuje."
#19 Jourdan Serderidis (GRE) / Frédéric Miclotte (BEL) Ford Puma Rally1 (nehybridný)
„Lepšie – teraz niečo vidím! Keď je tma, je to veľmi ťažké... je to aj o sebavedomí!“
#20 Oliver Solberg (SWE) / Elliott Edmondson (GBR), Škoda Fabia RS Rally2
"Bolo to v poriadku." Trochu príliš opatrný, priľnavosť bola trochu väčšia, ako som čakal. to je v poriadku. Dostatočne čisté. (O Rosselovom incidente v RS2). Karma je podľa mňa sviňa. FIA mu nechce udeliť žiadnu penalizáciu, pretože sa tam prášilo alebo čo si myslia v hlavách, neviem, ale zrejme to bolo zaprášené a ja som bol zrejme v ceste, takže si myslím, že sa musia pozrieť ešte raz a možno použiť zdravý rozum a potom uvidíme. Takže pre mňa je to jedno. Takže sa zabavím a je to.“
#21 Yohan Rossel (FRA) / Florian Barral (FRA), Citroën C3 Rally2
„Určite mám len šťastie. Je to veľmi horúca chvíľa. Trochu mi chýba sústredenie, neviem prečo, pretože je to na vysokej úrovni a ak sa pomýlite, zaplatíte v hotovosti. Mám len šťastie, že sa vraciam do auta – ďakujem celému môjmu tímu. Je to len vpravo vzadu, ale určite mám silné auto.“
#22 Nikolay Gryazin (BUL) / Konstantin Aleksandrov (ANA), Citroën C3 Rally2
"Je to dobrý pocit. Cesta je pekná, dosť sa šmýka, ale snažím sa držať čiaru. Myslím si, že prvá časť etapy bola naozaj šialená, ale poslednú časť som už len držal v strede, pretože na konci je to dosť šmykľavé."