Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Okruhy

Nová sezóna pretekov ťahačov začala na Hungaroringu

Thursday, 17. 06. 2021 - 15:24, Public relations   

Nová sezóna pretekov ťahačov začala na Hungaroringu

Triumfom domáceho pretekára Norberta Kissa na ťahači MAN skončilo minulý víkend prvé kolo FIA Majstrovstiev Európy ťahačov (European Truck Racing Championship, ETRC) na maďarskom okruhu Hungaroring. Štartovalo na ňom pätnásť účastníkov šampionátu, vrátane šesťnásobného šampióna Jochena Hahna, ktorý sa behom sezóny zúčastní celkovo na tridsiatich pretekoch v siedmich rôznych lokalitách na špeciálne vyvinutých pretekárskych pneumatikách Goodyear.

Vďaka testovaniu na COVID-19 a prísnym bezpečnostným opatrením boli víkendové preteky na Hungaroringu jedny z prvých medzinárodných motoristických akcií, ktorých sa mohli fanúšikovia zúčastniť osobne. Hungaroring je vzdialený asi dvadsať kilometrov od Budapešti a v júni oslavuje 35 rokov od svojej prvej Veľkej ceny Formuly 1. Pre fanúšikov sú súťaže ťahačov, preteky plné hluku a dramatických momentov so silno obsadeným štartovým poľom upravených cestných ťahačov 4x2 s výkonom 1 500 koní, jeden z najobľúbenejších podnikov v celom kalendári ETRC, pretože sú v dosahu niekoľkých veľkých miest v susedných krajinách.  

Goodyear je neoddeliteľnou súčasťou pretekov ERTC už takmer dve desaťročia. Pneumatiky, ktoré dodáva všetkým pretekárskym tímom, sú konštruované tak, aby zvládali obrovský točivý moment až 5 500 Nm, ktorý dokáže zrýchliť kamióny z nuly na 100 km/h za päť sekúnd.

z-predchozich-zavodu-etcr-2.jpg

Goodyear Cup pre nové talenty

Goodyear sa v európskom šampionáte ťahačov FIA angažuje aj tým, že podporuje nové talenty. Pohár nesie jeho meno - Goodyear Cup - je určený pre vychádzajúce nové hviezdy pretekárskeho poľa. Je otvorený len pre menej skúsených pretekárov ETRC, sú z nej vylúčení bývalí šampióni a osem najlepších súťažiacich z predchádzajúcej sezóny. To dáva i začínajúcim pretekárom príležitosť, aby strhli na seba pozornosť médií a začali sami súťažiť o ceny a body.

Maciej Szymanski, marketingový riaditeľ spoločnosti Goodyear pre nákladné pneumatiky v Európe: „Goodyear stojí na čele svetového motoristického športu a ETRC sa dlhodobo venuje. Sme hrdí na to, že sa môžeme podieľať na podpore a oceňovaní začínajúcich talentov. Goodyear Cup pritiahne viac pozornosti k budúcim špičkovým pretekárom, ich sponzorom i partnerom.“

Rolf Werner, výkonný riaditeľ spoločnosti ETRA: „Sme veľmi radi, že môžeme Goodyear opäť privítať ako sponzora, ktorý dáva Poháru promotérov meno. Goodyear je náš vážený a dlhodobý partner a jeho pokračujúci angažmán v kategórii pretekárov Chrome v tomto ťažkom období vysiela jasný signál o tom, ako vážne to s podporou športu myslí.“

goodyear-cup.jpg

Poznatky z pretekárskej dráhy

Pretekárske pneumatiky Goodyear pre nákladné vozidlá majú rovnaký rozmer 315/70R 22,5 a rovnakú technológiu kostry ako rad bežných cestných pneumatík, ale odlišujú sa unikátnym asymetrickým dezénom. Ich konštrukcia bola optimalizovaná v záujme čo najlepšieho rozloženia styčného tlaku pri kontaktu s vozovkou, maximálnej pevnosti a čo najvyššej výkonnosti. Dezénové drážky s priemerom 5,1 milimetrov umožňujú účinný odvod vody a v kombinácii s tuhou konštrukciou a styčnou plochou behúňa s asfaltom 89 % zaručujú aj optimálnu priľnavosť na suchu, brzdné vlastnosti a trakciu.

Pretekárske pneumatiky Goodyear vyvíja rovnaký tím, aký pracuje na špičkových štandardných nákladných pneumatikách značky, vrátane uznávaných radov KMAX-GEN 2 a FUELMAX-GEN 2. „Poznatky z pretekárskej dráhy i cestnej dopravy sa vďaka tomu medzi príslušnými expertmi ľahko a rýchlo vymieňajú, čo pomáha udržať vedúce postavenie spoločnosti Goodyear v oblasti vývoja nákladných pneumatík. Na ceste musia nákladné pneumatiky Goodyear zvládať vysoký počet najazdených kilometrov, musia byť pevné a odolné, aby nedochádzalo k žiadnym zbytočným prestojom, a musia sa vedieť aj vyrovnať s neustálym zastavovaním a opätovným rozjazdom v hustej mestskej prevádzke. Cestné pneumatiky využívajú technológie vychádzajúce zo skúseností, ktoré Goodyear získal pri ETRC. Preteky dávajú našim konštruktérom možnosť nahliadnuť, ako pokročilé materiály reagujú na bočný náraz do obrubníka vo vysokej rýchlosti, vysokou prevádzkovou teplotou, intenzívnym brzdením alebo obrovským točivým momentom,“ dodal Szymanski.

z-predchozich-zavodu-etcr.jpg

Celoeurópske preteky

Po štyroch pretekoch na Hungaroringu šampionát ďalej zavíta na dve kolá po štyroch pretekoch do nemeckého Nürburgringu. Potom budú kamióny pretekať ešte v Moste, Zoldere (Belgicko), v Le Mans (Francúzsko), Jarame (Španielsko) a v Misane (Taliansko).



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri