Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Extra

Nová Honda CR-V získala 5 hviezdičiek Euro NCAP

Friday, 28. 06. 2013 - 15:54, Martin Trenkler   

Nová Honda CR-V získala 5 hviezdičiek Euro NCAP

Nová Honda CR-V bola v nezávislých nárazových testoch podľa novej metodiky Euro NCAP vyhodnotená ako jeden z najbezpečnejších európskych automobilov a získala maximálny počet 5 hviezdičiek.

Systém hodnotenia sa zameriava na celkové bezpečnostné parametre vozidla a zákazníkom je predkladaný ľahko zrozumiteľný a jednoduchý výsledok. Tento systém berie do úvahy ochranu cestujúcich, ochranu detí, ochranu chodcov a dostupnosť podporných systémov vodiča. Od zavedenia súčasného systému hodnotenia organizáciou Euro NCAP (vo februári 2009) získali všetky testované modely značky Honda 5 hviezdičiek - Accord, Insight, Jazz, CR-Z, Civic a naposledy nová Honda CR-V.

18684-honda-cr-v-1-6-i-dtec.jpg

Vynikajúce hodnotenie bezpečnosti Hondy CR-V je dôkazom pozornosti, ktorú značka venuje problematike bezpečnosti svojich vozidiel. Dôraz značky Honda na bezpečnosť najlepšie vyjadruje slogan „Bezpečnosť pre každého" - teda nielen pre vodičov, ale aj pre cestujúcich, chodcov a posádky všetkých ostatných vozidiel. Skúšobné nárazové stredisko značky Honda vo výskumnom a vývojovom centre v meste Tochigi umožňuje analýzu nárazov medzi rôznymi modelmi vozidiel rôznych veľkostí a hmotností. Na základe výsledkov týchto testov konštruktéri spoločnosti Honda vyvíjajú riešenia, ktoré pomáhajú zmierňovať následky nehôd pre posádky vozidiel i pre chodcov.

Nová Honda CR-V je ďalším modelom značky, ktorý dostane dieselový motor 1.6 i-DTEC z nového radu Earth Dreams Technology. Verzia CR-V 1.6 i-DTEC je dostupná s pohonom predných kolies a s manuálnou prevodovkou. Motor disponuje krútiacim momentom 300 Nm a výkonom 120 k, zatiaľ čo emisie CO2 dosahujú iba 119 g/km. Vďaka tomu sa agregát vyznačuje výnimočnou rovnováhou medzi výkonom a nízkou spotrebou paliva. Nová motorizácia bude v predaji od jesene 2013.

Bezpečnostné prvky vozidla Honda CR-V

Stabilizačný systém VSA s protipreklzovým systémom
Stabilizačný systém VSA má za úlohu pomôcť vodičovi zachovať kontrolu nad vozidlom pri prejazde zákrutou, akcelerácii a pri náhlych manévroch. V týchto situáciách systém podľa potreby pribrzdí kolesá na pravej alebo na ľavej strane vozidla a podľa potreby upraví výkon motora.

Aktívny elektrický posilňovač riadenia (MA-EPS)
Tento systém sleduje výskyt nestability pri jazde na klzkej vozovke, pri prejazde zákrutou či pri brzdení a automaticky pomôže vodičovi otáčať volantom správnym smerom. Okrem zníženia spotreby a optimalizácie spätnej väzby poskytovanej vodičovi systém pomáha vozidlo stabilizovať pri brzdení a zmierňovať nedotáčavosť či pretáčavosť.

Systém núdzového zastavenia (ESS)
Systém ESS pri núdzovom zastavení automaticky aktivuje brzdové a výstražné svetlá (ukazovatele smeru). Svetlá začnú prudko blikať, aby vodiča idúceho za vozidlom upozornili na náhle brzdenie. Tým sa znižuje riziko nehody.

Pokročilý systém podpory riadenia (ADAS)
Ide o súbor troch prelomových technológií, ktoré posúvajú bezpečnosť na úplne novú úroveň:

Systém pre udržiavanie v jazdnom pruhu (LKAS)
Systém LKAS dokáže pomocou kamery zistiť, či vozidlo nevybočuje z jazdného pruhu. V prípade potreby dokáže smer jazdy vyrovnať jemným zásahom do riadenia, čím zvyšuje bezpečnosť.

Adaptívny tempomat (ACC)
S adaptívnym tempomatom si môže vodič nastaviť ako rýchlosť jazdy, tak odstup od vozidla vpredu. Pokiaľ sa odstup zmenší pod nastavenú hodnotu, systém začne vozidlo spomaľovať. Ak je potrebné prudšie brzdenie, systém ACC vyzve vodiča, aby použil brzdy.

Systém pre zmierňovanie následkov nehody (CMBS)
Systém CMBS sleduje vzdialenosť vozidla od vpredu idúceho vozidla a rýchlosť ich približovania. Systém dokáže vodiča upozorniť na hroziace nebezpečenstvo zrážky; v prípade, že je nehoda neodvratná, pomáha znížiť rýchlosť nárazu.

Všetky systémy ADAS sú navrhnuté tak, aby vodičovi pomáhali, nie však aby ho nahrádzali.

19552-euro-ncap-crash-testing-2013.jpg

Konštrukcia karosérie využívajúca technológiu nárazovej kompatibility (ACE)
Technológia ACE prináša výrazne vyššiu ochranu cestujúcich v celom rade reálnych nehôd. Polygonálny hlavný rám v prednej časti vozidla bol skonštruovaný tak, aby zabraňoval deformáciám kabíny prenosom síl vznikajúcich pri nehode do niekoľkých trás vedúcich mimo priestor pre cestujúcich. Konštrukcia karosérie ACE tiež pomáha znižovať riziko zakliesnenia pod iné vozidlo či nabehnutia na iné vozidlo. To je dôležité predovšetkým vtedy, keď dôjde k čelnej zrážke dvoch vozidiel rôznej výšky, hmotnosti či konštrukcie rámu.

Ochrana chodcov
Konštrukcia prednej časti novej Hondy CR-V bola navrhnutá tak, aby v prípade kolízie s chodcom pomáhala absorbovať energiu. Funkcie určené k zmierneniu závažností kolízií s chodcami zahŕňajú:
- voľný priestor pod kapotou poskytujúci viac miesta pre deformácie
- čapy stieračov, ktoré sa v prípade nárazu odlomia
- upevnenie predných blatníkov a závesy kapoty pohlcujúce energiu

Sedadlá so systémom pre prevenciu poranenia krku
Predné sedadlá novej Hondy CR-V sú vybavené systémom pre prevenciu poranení krku, ktorý zmierňuje závažnosť poranení v prípade nárazu zozadu.

O novej Honde CR-V

Nová Honda CR-V ďalej zdokonaľuje pôvodnú koncepciu radu CR-V spočívajúcu v rovnováhe medzi spotrebou paliva a výkonmi osobného automobilu na jednej strane a funkčnosťou a bezpečnosťou SUV na strane druhej. Nová Honda CR-V ponúka praktickosť vďaka batožinovému priestoru s objemom až 1648 litrov a je tiež vybavená zadnými sedadlami delenými v pomere 60/40, ktoré sa dajú jedným pohybom sklopiť do roviny. Zatiahnutím za páčku je možné Hondu CR-V premeniť z päťmiestného vozidla na variabilný automobil schopný prepraviť veľké množstvo predmetov.

Verzia CR-V 1.6 i-DTEC je dostupná s pohonom predných kolies a s manuálnou prevodovkou. Motor disponuje krútiacim momentom 300 Nm a výkonom 120 k, zatiaľ čo emisie CO2 dosahujú iba 119 g/km. Vďaka tomu sa agregát vyznačuje výnimočnou rovnováhou medzi výkonom a nízkou spotrebou paliva. Nová motorizácia bude v predaji od jesene 2013.

Súčasťou štandardnej výbavy je aj inovovaný režim ECON vyvinutý značkou Honda, ktorý pomáha znižovať spotrebu paliva, či systém Eco Assist, ktorý vodiča informuje o tom, ako jeho štýl jazdy ovplyvňuje spotrebu paliva. Technológia vypnutia motora pri zastavení (Idle Stop) je v CR-V 1.6 i-DTEC rovnako súčasťou štandardnej výbavy.

Od uvedenia prvej generácie v roku 1995 sa modelu CR-V predalo vyše päť miliónov kusov. Honda CR-V patrí medzi najpredávanejšie vozidlá kategórie SUV na svete a predáva sa vo viac než 160 krajinách v Európe, Ázii, Severnej Amerike, Južnej Amerike i v Afrike.

O organizácii Euro NCAP

Euro NCAP ponúka spotrebiteľom realistické a nezávislé hodnotenia bezpečnostných parametrov najpopulárnejších automobilov predávaných na európskom trhu.

Táto organizácia, ktorá bola založená v roku 1997, je dnes podporovaná vládami siedmich európskych štátov, Európskou komisiou a motoristickými a spotrebiteľskými organizáciami zo všetkých krajín EU. Organizácia NCAP sa rýchlo stala katalyzátorom významného pokroku v oblasti bezpečnosti nových automobilov.

V systéme hodnotení sa organizácia Euro NCAP zamerala na celkové bezpečnostné parametre vozidla a zákazníkom je predkladané ľahko zrozumiteľné a jednoduché hodnotenie. Súčasný systém hodnotení, ktorý bol zavedený vo februári 2009, využíva vážené skóre kombinujúce rad aspektov a bezpečnostných parametrov vozidla: ochrana dospelých (50 %), ochrana detí (20 %) a chodcov (20 %), či dostupnosť bezpečnostných asistenčných systémov (10 %).



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri