Nissan predstavuje GT-R na rok 2011
Nissan predstavil inovovanú verziu výsostne športového modelu modelu GT-R na rok 2011. Novinkou je verzia Club Track, určená najmä na okruhy a prémiová verzia Egoist, zameraná na špičkové remeselné spracovanie. Dodávky pre Európu sa začnú vo februári 2011. Vďaka kreatívnemu dizajnu a prvkom, ktoré vylepšujú aerodynamiku, vyzerá exteriér stabilnejšie a robustnejšie. Interiér získal športovejší charakter.
Úpravou plniaceho tlaku turbodúchadla, časovania ventilov a znížením odporu sania sa zvýšil výkon motora na 390 kW (530 k) pri 6 400 ot./min, najvyšší točivý moment je teraz 612 Nm v rozmedzí od 3 200 do 6 000 ot./min. Súčasne sa podarilo znížiť spotrebu paliva v kombinovanom režime na 8,5 km/l. Také sú údaje výrobcu. Katalyzátor s nízkym obsahom vzácnych kovov a riadiaca jednotka motora (ECM) s výkonným mikroprocesorom zabezpečujú nižšie emisie.
Úplnou novinkou je režim Save, ktorý pri jazde na diaľnici, či na otvorenej ceste optimalizuje točivý moment a upravuje schému radenia, čím sa zníži aktuálna spotreba paliva. Pridaný bol aj režim 2WD, ktorý dočasne preradí na pohon dvoch kolies a zamedzí tak pribrzďovaniu v ostrých zákrutách, čo sa prejavuje pri rozjazdoch s natočeným volantom. Pridaním vzpier do priestoru motora a prístrojovej dosky bola zvýšená tuhosť karosérie a zlepšila sa reakcia na pokyny vodiča. Zmeny na zavesení predných kolies zlepšili priľnavosť pneumatík pri zatáčaní a zvýšila sa stabilita pri jazde v priamom smere. Hliníkové tlmiče novej konštrukcie zabezpečujú presnejšie tlmenie a vyššie pohodlie počas jazdy.
Rozmerné brzdové kotúče (Ø 390 mm), vyvinuté špeciálne automobilkou Nissan, zabezpečujú väčšiu brzdnú silu, pomalšie vädnutie bŕzd pri vysokých teplotách a citlivejšie dávkovanie brzdného účinku. Špeciálne pneumatiky Dunlop používajú novú zmes na zlepšenie adhézie. Vďaka novej konštrukcii a vylepšenej tuhosti sa zvýšila stabilita na cestách s výtlkmi. Ostrejšie a stabilnejšie tvary pomohli ďalej zlepšiť špičkové hodnoty aerodynamiky. Prítlak sa zvýšil približne o 10 %, zatiaľ čo súčiniteľ odporu vzduchu dosiahol hodnotu 0,26.
Väčší predný nárazník a otvory chladiča s posilneným trojrozmerným efektom zlepšujú stabilitu. Nárazník má novú konštrukciu s dvojitými usmerňovacími rebrami a dennými svetlometmi Hyper Daylight s veľkoplošnými reflektormi a výkonnými bielymi LED. Predný nárazník zvyšuje prítlak a súčasne znižuje odpor vzduchu vnútri motorového priestoru a zvyšuje prietok vzduchu cez chladič a v okolí predných bŕzd. Zadný nárazník novej konštrukcie má nízke ťažisko vďaka tvarovanej spodnej línii a pretiahnutú zadnú časť. Rozšírením zadného difúzora sa zlepšil výkon chladenia podvozku a súčasne klesol odpor vzduchu. Použitím nového otvoru v zadnom nárazníku, ktorý odvádza vzduch z podbehov zadných kolies, sa okrem iného zlepšilo chladenie tlmičov výfuku a zvýšil prítlak na zadnú nápravu.
Zmeny povrchovej úpravy vypínačov na stredovej konzole, exponovaných častiach radenia a na ďalších detailoch umocňujú dojem kvality. Sedadlá teraz ponúkajú väčšie pohodlie a bezpečné držanie tela v zákrutách. Verzia Black Edition má čierne kožené sedadlá Recaro.
Verzia Club Track je určená výhradne na jazdenie na okruhu a umožňuje naplno využiť potenciál výkonu vozidla. Egoist je naplnením všetkých ambícií Nissanu GT-R. Výhradne pre konkrétneho zákazníka ho vytvára skutočne skúsený majster remeselného spracovania. Na výber je dvadsať odtieňov interiéru. Interiérové dielce sú letecky transportované do závodu Seton Company v Nemecku, kde sa ručne obšívajú. Sedadlá zabezpečujú dobré vedenie tela na pretekárskom okruhu, ale zároveň sú poddajné a pohodlné.
Zadný spojler je z karbónu a okrem stabilnej aerodynamiky (aj pri rýchlostiach nad 300 km/h) prepožičiava tento spojler zadným partiám vozidla ostrý vzhľad. Egoist je prepracovaný skutočne do najmenšieho detailu - napríklad na emblém GT-R uprostred volantu bola použitá technika tradičného japonského zdobenia s hlbokým zafarbením, ktoré sa postupom času mení.
Zákazníci na Slovensku si môžu Nissan GT-R model 2011 objednať prostredníctvom autorizovaného dílera GT-R, spoločnosti Auto-Impex. Cena základnej verzie je 90 000 €.