Nielen o tohtoročnej sezóne.... s Jozefom Sýkorom
Na motoristickej scéne je už mnoho rokov. Už ako malému chlapcovi mu učaroval motokros, z ktorým ale musel kvôli komplikovanej zlomenine skončiť. Láska ku motorom ho však hnala ďalej. Vyskúšal to najskôr v rely aute, neskôr v autokrose. V posledných rokoch sa upísal Cross Country Rally. Tu dosiahol najväčšie úspechy. Titul vicemajstra Európy z roku 2006 mu už nikto nevezme. Dnes je jedným z tých, ktorých sa bytostne dotkli zmeny u jedného z najväčších podporovateľov motoristického športu na Slovensku. O tom ako vníma „odchod“ Matadoru zo scény motoristického športu, ale aj o plánoch do najbližšej budúcnosti sme sa zhovárali s Jozefom Sýkorom.
Vo farbách Matadoru žal veľké úspechy. Dnes už všetci vieme, že po zmene vlastníkov skončila aj podpora motoristického športu zo strany továrne. Ako to doľahlo na Teba?
„Je pravdou, že po vstupe strategického investora sa v oblasti motoristického športu v Matadore všetko zmenilo. Nejde len o to, že skončila podpora motoristického športu, tá sa týkala len jednotlivcov a akcií čo Matador sponzoroval. Ja si myslím, že oveľa horšie je, že sa zastavila výroba športových pneumatík celkovo. Toto sa dotklo všetkých, ktorí jazdili na pneumatikách Matador, nielen na Slovensku, ale vlastne už na celom svete. Ako to doľahlo na mňa? Keď som bol oslovený na samom začiatku, keď Matador začal výrobu plášťov SUV a offroad som s kolektívom ľudí pracoval tak, aby boli pneumatiky konkurencie schopné, a to nielen pre športové, ale aj sériové pre širokú motoristickú verejnosť. Bol som pri vývoji prvej športovej pneumatiky pre CCR a dovolím si povedať, že za 4 roky sa vyrobila špičková pneumatika pre CCR bez problémov. Jazdili na nej na MSR CCR, ME CCR, ako aj na Dakare 2007. Mali sme v hlave ešte kopu nápadov ako pneumatiky vylepšiť, ale už ich nezrealizujeme.
Vo farbách Matadoru jazdilo aj mnoho mladých nádejných jazdcov. Čo bude s nimi?
Jedným z takých je aj Štefan Rosina jr. Jednoznačne si dovolím povedať, že Štofi je najlepší okruhový jazdec zo Slovákov. Od šestnástich rokov, od prvých pretekov som s ním chodil na preteky a chodím dodnes. Štofi našťastie jazdí ďalej. Ďalšie čo ma teší je, že môj syn Marek, ktorý mi robil od samého začiatku spolujazdca a dosiahli sme spolu veľa úspechov bude jazdiť ďalej, i keď nie so mnou, ale s Pořízkom v našom bývalom PAJERE. “
Zastihli sme Ťa pri testovaní novej buginy určenej pre autokrosové preteky. Už od prvých metrov si to „odpálil naplno“. Bol na Teba skutočne pekný pohľad. Môžeš našim čitateľom trochu tú Tvoju buginu predstaviť?
„Testoval som autokrosový špeciál s motorom TATRA 4000. Motor je zainštalovaný do podvozku, ktorý vyrába nestor Českého autokrosu a jeden z najlepších jazdcov Európy. Jazda v takom špeciale je naozaj úžasná. Za tie roky čo som jazdil ja kedysi sa technika veľmi zmenila. Je to jedna z najlepších bugín v Európe.“
Nedá mi, ale na bugine je zase reklama Matador. Ako to teda je?
„Áno je tam Matador, ale Matador Automotive. Spolupráca skončila so skupinou Continental Matador Rubber, ktorá prevzala skupinu výroby pneumatík.
Aké preteky v nadchádzajúcej sezóne absolvuješ?
„Aké preteky pôjdem zatiaľ ešte neviem presne, to sa rozhodne v krátkom čase, ale isto ME Lučenec, Nyhrad, Přerov, Nová Paka.“
A čo Cross Country Rally ? Nezanevrel si?
„Neviem prečo by som mal zanevrieť na CCR. CCR je jedna z najkrajších a najnáročnejších motor. disciplín. Dosiahol som v nej najväčšie úspechy. Spoznal som sa s množstvom super jazdcov, či už továrenských alebo privátnych. Vyhrali sme pretek jeden z najťažších Baja Espaňa. Boli sme vicemajstri Európy a vyjazdili sme si Priority FIA. Mitsubishi, na ktorom sme jazdili sa vyrába vo Francúzku a v tejto sezóne sme sa dohodli, že im budem testovať ich nové PAJERO. Je možné, že sa objavím na nejakých pretekoch, ale to záleží od dohody a hlavne ako dopadnú testy. Ak by auto nemalo byť konkurencieschopné, tak je ho škoda ukazovať na pretekoch.“
Ďakujem za rozhovor a prajem veľa úspechov
Vizitka:
Meno a priezvisko: Jozef Sýkora
Narodený: 23.4.1960
Znamenie: býk
Deti: 3
Doterajšia kariéra: enduro, motokros, rally autocross, CCR
Prvé preteky: Enduro, keď som mal 20 rokov
Prvé pretekárske auto: Škoda 130L
Úspechy: vicemajster Europe CCR 2006
Obľúbené jedlo: vyprážaný rezeň
Miroslav Majláth
Diskusia k článku
Diskusia k článku
Najnovšie galérie
Autokros Môlča
13. 6. 2024
Damix Trade CEZ Autokros Môlča
11. 6. 2024
Ján Šebo CEZ Autokros Môlča
11. 6. 2024
Setkání mistrů Sosnová 2023
15. 11. 2023
Autokros Dargov Dubiny IX
7. 9. 2023
Autokros Dargov Dubiny VIII
7. 9. 2023
Autokros Dargov Dubiny VII
7. 9. 2023
Autokros Dargov Dubiny VI
7. 9. 2023
Autokros Dargov Dubiny V
7. 9. 2023
Autokros Dargov Dubiny IV
7. 9. 2023
Autokros Dargov Dubiny III
7. 9. 2023
Autokros Dargov Dubiny II
6. 9. 2023
Autokros Dargov - Dubiny 2023
4. 9. 2023
Damix Trade CEZ Autokros Môlča
19. 7. 2023
Martin Dovalovský CEZ Autokros Môlča
19. 7. 2023
BMT Motorsport CEZ Autokros Môlča
19. 7. 2023
Lea Horniaková CEZ Autokros Môlča
18. 7. 2023
Ján Šebo CEZ Autokros Môlča
18. 7. 2023
Milan Rýzek CEZ Autokros Môlča
18. 7. 2023
Roman Polák CEZ Autokros Môlča
18. 7. 2023
Autokros Môlča piatok
14. 7. 2023
Damix Trade test Autokros Môlča
13. 7. 2023
Vyhlásenie Majstrov volantu SAMŠ - III
20. 11. 2022
Centrálne testovanie Košice
6. 3. 2022
Autokros Dargov - Dubiny
13. 9. 2021
Autokros Dargov-Dubiny III
18. 9. 2020
Autokros Dargov-Dubiny II
18. 9. 2020
Autokros Dargov-Dubiny
18. 9. 2020
ME Autokros Žitavany 1999
3. 4. 2020
Autokros Môlča
9. 10. 2017
Autokros Dargov
3. 10. 2017