Neuville - Auto je stále lepšie a lepšie!
Päť rýchlostných skúšok dnes vyhral Thierry Neuville a usadil svoj Hyundai bezpečne na čele priebežného poradia po prvej etape švédskej rely.
Bolo jasné, že včerajšia superšpeciálka v Karlstade bola iba brnkačka pre divákov a dnes si to gentlemani v kokpitoch nadržaných špeciálov novej WRC rozdali naozaj. A nebola to žiadna sranda. Po mrazivom ráne popoludní aj zasnežilo a v závere si mnohé pneumatiky vyrazili „zuby" na pritvrdom podklade. Neuvilla s Latvalom však nezastavilo nič.
Prvá sekcia mala tri eresky a hneď v úvodných dvoch išiel do vedenia Belgičan. „Tieto autá sú o dosť rýchlejšie, ako predošlé. Normálne som sa chvíľami strácal v rozpise," posťažoval si nový líder priebežného poradia, ktorého trápilo aj pritvrdé nastavenie zadných tlmičov a auto mu miestami odskakovalo.
Na treťom dnešnom úseku zacítil šancu Latvala a okamžite, ako správny Severan, po nej skočil. „Vlani som to zlomil polos a tak sme zvýšili podvozok," prezradil. A oplatilo sa. V cieli RS4 bol o 8,5 sekundy rýchlejší, ako Neuville, ktorý sa tu bál „katovať" a preskočil do čela poradia. Nasledoval však servis a zasa bolo všetko inak.
Do druhej (popoludňajšej) sekcie Belgičan asi pojedol poriadnu porciu belgických hranoliek s čokoládou, lebo neskutočne nasadil a aj napriek čerstvému snehu urobil rozhodujúci hetrik etapy a bezpečne okupuje priebežné prvé miesto po úvodnej etape 65.švédskej rely. Z miery ho nevyviedla ani strata gripu, ani rýchla tma a dokonca ani otvárajúce sa dvere, ktoré ho rozptyľovali (tak predsa má i20 coupe nejakú slabinu).
Záverečný meraný úsek sa musel ísť opatrene, lebo chýbali snehové bariéry a na tvrdom ľade už niektorí nemali „zuby". Eresku vyhral Tanak, ktorý si tak polepšil v závere etapy, no tesne za ním sa rútili Neuville a Latvala. Fín však strácal v súčte 28 sekúnd a zajtra mu to možno padne lepšie, než štartovať z prvého miesta. To si užije Neuville.
Súboj Neuvilla na hyundai s fínskym znalcom miestnych pomerov, Latvalom na toyote, sa dal azda aj očakávať. Prekvapuje tretie miesto Tanaka na forde, ktorý mal v závere najviac odvahy a preskočil nielen Ogiera, ale aj Meeka. Ír pritom nejazdil zle. Aj on mal síce pár „krízoviek", ale tentoraz to ustál. „Trápil som sa. V závere som jazdil úplne bez hrotov a so zničenými pneumatikami a na ľade a snehu to nebolo nič príjemné. Celkovo však deň nevyzerá zle. Najviac som stratil teraz v závere, bez klincov," vysvetľoval Kris Meeke, ktorého osobne tento rok stále radím medzi top favoritov na titul.
Zaujímavé bude zajtra sledovať Ogiera. „Bolo to ťažké, no nedokázali sme dnes urobiť viac," vyznal sa Francúz, ktorý už zajtra nemusí štartovať z prvého miesta. Jeho strata nemusí ešte znamenať veľa a do cieľa v nedeľu je stále ďaleko.
Jediným, kto dnes odstúpil z továrenských tímov bol Juho Hänninen na toyote. Juho tesne pred koncom RS5 trafil strom a poškodil chladič tak, že nemohol pokračovať. S penalizáciou sa však vráti zajtra.
Vo WRC2 vedie Fabia R5 Pontusa Tidemanda s veľkým náskokom pred Fiestou R5 Suninena. Zajtra na posádky čaká porcia ďalších sedem eresiek, pričom tá posledná bude zasa pikantný bonbónik na štadióne v Karlstade. Začína sa o ôsmej ráno a končí niekedy pred siedmou večer.
Priebežné poradie po prvej etape:
1. Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) 1:16:24.7
2. Jari-Matti Latvala / Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +28.1
3. Ott Tänak / Martin Järveoja (Ford Fiesta WRC) +49.7
4. Kris Meeke / Paul Nagle (Citroen C3 WRC) +51.8
5. Sébastien Ogier / Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC) +55.7
6. Hayden Paddon / John Kennard (Hyundai i20 Coupe WRC) +1:17.8
7. Dani Sordo / Marc Marti (Hyundai 120 Coupe WRC) +1:40.3
8. Craig Breen / Scott Martin (Citroen C3 WRC) +1:54.3
9. Elfyn Evans / Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC) +3:01.5
10. Stephane Lefebvre / Gabin Moreau (Citroen DS3 WRC) +3:23.6
...