Nebo či peklo?
Okrem Rakúska, je aj Veľká cena Slovenska domáci závod pre Patricka Schobera a preto boli očakávania vysoké a aj splnené. Najmä v sobotňajšom preteku mladý pilot vo svojej Formuli 4 ukázal svoje kvality. V kvalifikácii bolo úlohou zajazdiť len pár rýchlych kôl, zabezbečiť priaznivú východiskovú pozíciu a zároveň týmto spôsobom šetriť pneumatiky.
V prvom preteku sa Patrick Schober dostal do vedenia Formúl 4 a počas celého preteku mal svojho hlavného súpera pod kontrolou. Patrick znova ukázal silné nervy. Napriek niekoľkým viac-menej vážnym útokom sa talentovaný rakúsko-slovenský pilot nedopustil žiadnych chýb a zaslúžene vyhral prvý z dvoch pretekov.
V nedeľu, skoro ráno bola kvalifikácia k druhému preteku. Tím poslal Patricka do tohto meraného tréningu, na starých použitých pneumatikách, ktoré už prežili preteky na Salzburgringu a museli byť niekoľkokrát použité na tréningové jazdy. Schober: „Rozhodli sme sa pre staré pneumatiky, pretože nové musíme šetriť, v neposlednom rade kvôli teplu. Z rozpočtových dôvodov môžeme počas pretekového víkendu použiť iba jednu novú súpravu pneumatík, ktorá musí stačiť pre oba preteky.“ Hlavný súper v polovici kvalifikácie nahodil nové pneumatiky a bol samozrejme rýchlejší ako Patrick, ale iba o 1,7 sekundy. Vzhľadom na časový rozdiel medzi starými a novými gumami, dokazuje ako má svojich konkurentov pod kontrolou.
„Samozrejme by sme chceli mať k dispozícii niekoľko sád pneumatík počas pretekov, taktiež by sme privítali aj profi pretekárskeho inžiniera, ale bohužiaľ to nie je možné, ak máte malý rozpočet.“
V týchto časoch som však vďačný, že môžem vôbec jazdiť, ale i závistlivo sa pozerám na svojho maďarského kolegu, ktorý očividne môže čerpať z celého radu materiálov a personálu,“ hovorí Patrick Schober.
Začiatok 2.preteku bol tiež úspešný. Aj keď konkurencia odštartovala s oveľa čerstvejšími pneumatikami, Patrick sa dokázal priblížiť k súperovi vo veľmi krátkom čase a niekoľkokrát zaútočiť.
Súboj s maďarským konkurentom prekazil pomalší pilot formuly Renault, v tretej zákrute pri predbiehaní sa zamiešal do boja medzi formulami 4 a Patrick, aby predišiel kolízii auto otočil. Chyba ktorej sa dalo predísť, stála veľa času, no i napriek tomu Patrick pokračoval v pretekoch aj keď mal súper vysoký náskok. Teraz bolo dôležité dokončiť preteky bez rizika, pretože na opravy nie je čas.
O dva týždne pokračujeme na oblúbenej trati v Brne s malou zastávkou už tento víkend v Imole. Podivný a nevysvetliteľný incident s technickými funkcionármi, ktorý by sa dal spochybniť, by bolo možno zaujímavé opísať v novom príbehu.